kalender i ipod touch

Diskuter Apples iPod touch

kalender i ipod touch

Innleggav filmnongrata » tir 06.11.2007 12:40

noen som vet hvordan denne fungerer, får ikke til å legge til notater. Må den synkes fra mac'en?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav OleUtne » tir 06.11.2007 12:47

"Out of the box" får man ikke lagt til notater fra iPoden, nei. For å kunne gjøre dette, er du nøtt til å Jailbreake den. Om dette ikke er et alternativ for deg, er eneste alternativ å synke med Macen ja.

Jeg mener Apple har uttalt at dette med kalenderen er en feil ifra dems side, så det vil mest sansynligvis bli rettet ved en senere oppdatering.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav filmnongrata » tir 06.11.2007 13:03

iom at jeg ikke engang vet hva jailbreake er så antar jeg at det ikke er et alternativ for meg...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav OleUtne » tir 06.11.2007 13:15

Når iPoden kommer i boksen sin, har Apple lagt inn en rekke begrensninger, blandt annet at du ikke kan legge til, slette, eller endre filer annet enn sanger (og det kun gjennom iTunes). Når du såkaldt "jailbreaker" iPoden, fjerner du begrensningen med at du ikke kan modifisere filer, og du har dermed de fleste muligheter åpne.

Jailbreaking var før en litt vanskelig prosess, men nå har det kommet programmer som gjør hele jobben for deg.
Du bør dog allikevel vite litt om hva du gjør før du utfører en slik prosess, så jeg vil ikke linke direkte til programmer som gjør denne jobben for deg. Bruk Google om det høres interessant ut for deg ;)

Legger til at når du har utført jailbreak på iPod Touch vil du også kunne installere en stooor haug med tredjeparts programvare, og du vil kunne modifisere iPoden en god del, uten ekstreme tekniske ferdigheter.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav Janko » søn 11.11.2007 12:08

Hei
Nå har jeg "Jailbreaka" min iPod Touch og det ble en sukssess :-) MEN det fikser ikke kalenderen slik at en kan legge til noen notater eller gjøremål i den, antar at det må en 3 parts app. til for å fikse det. Er det noen som har et forslag til hva en kan velge her?

En sak til, den vær applikasjon som ligger inne finner bare Oslo ikke Bodø, finnes det noe bedre her..?

MVH
Eirik

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav OleUtne » søn 11.11.2007 12:16

Åpne installer.app på din iPod, og under kategorien "Tweaks" finner du et program som heter "Touch Calendar Fix"

Anngående værprogrammet, kan det hede du må skrive "Bodo", ikke "Bodø"

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav remixenX » søn 11.11.2007 12:32

angående kalenderen: Det har nå kommet en oppdatering til firware versjon 1.1.2 som fikser kalenderen.

Til deg som har jailbreaka: Kalenderfixen ligger i installer.app, du må ha community resources installert og da kommer det opp noe som heter Touch calender fix. :-)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav Janko » søn 11.11.2007 13:25

Hei takk for tipset om kalenderen, den er nå fiksa, men å finne Bodø var ikke så lett, har prød alle stave måter. Men det er ikke så viktig at det funker. Kalender var det viktigste, så takk for tips og hjelp.
mvh
Eirik

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: kalender i ipod touch

Innleggav Janko » lør 17.11.2007 10:09

Hei
Har fått et problem til. Når jeg lager en ny hendelse i kalenderen på iPoden forsvinner den når jeg synker med iTunes. Hendelsen kommer heller ikke inn i iCalc. Andre veien går det helt greit.. :-/

Noen som har et tips om hva som kan være feil???

MVH
Eirik :-(

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]