Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav iPhoneGuden » ons 21.10.2015 13:02

Hei,

Jeg reiser på ferie til Dubai om noen uker.
En Iphone 6s 64 gb koster ca 1800 kr mindre der enn i Norge.
Er det noen av dere snille mennesker her inne som vet hva ulempen med å kjøpe iphone i Dubai er?

Tusen takk for svar!
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav vikingbear » tor 22.10.2015 14:29

Det er vel først og fremst det vanlige, at du mister norske reklamasjonsrettigheter. Dessuten tror jeg fortsatt det er slik at Apple kan finne på å forlange at dersom du skal reparere noe på telefonen under ett års garantien, så må du sende den til det landet den er kjøpt.

En annen sak er om det er spesielle antenner osv som er annerledes i Dubai i forhold til i Norge, det må noen med mer teknisk kompetanse enn meg svare på. Var i alle fall noe slikt før, der det ble brukt ulike "bånd" i ulike land.

Til slutt så spørs det vel også hva slags forhandler det er snakk om i Dubai. Er det noe sånn "special-price-for-you" greier, eller en offisiell Apple autorisert butikk?
medlem i 175 måneder
 

Re: Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav iPhoneGuden » tor 22.10.2015 14:53

"Apple har ett års internasjonal garanti på produktene deres, så dersom det skjer noe ved iPhonen innenfor året kan du levere den til nærmeste Eplehuset/Humac for å få det fikset."

Kilde: http://altomiphone.blogg.no/1411234822_ ... _plus.html

Vet ikke om den bloggen er til å stole på, men har lest andre steder at dette gjelder.


Er det noen som kjenner til om det er noen spesielle tekniske ting som gjør at telefonen ikke skal virke i Norge?

Jeg skal selvsagt kjøpe telefonen på et aut. Apple butikk.
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav TheWinMedi » tor 22.10.2015 21:43

Hvor mye koster tlf i dubai, hvilke modell?
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav krokan » tor 22.10.2015 22:03

Facetime virker ikke (er deaktivert) på telefoner solgt i Saudi Arabia, United Arab Emirates, og Pakistan.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjøpe Iphone 6s i Dubai - Lurt eller ikke lurt?

Innleggav vikingbear » søn 25.10.2015 0:43

Fra Apple sine garantisider:

IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the Apple Product.

Det har variert litt hvorvidt Eplehuset ol. har fått beskjjed fra Apple hvorvidt de skal gjøre garantireparasjoner på utenlandskjøpte iPhones eller ei. Vet at de har gjort det, men en gang jeg spurte var svaret àt de nå hadde fått beskjed om ikke å ta inn iPhones jøpt i utlandet. Kan derfor være greit å sjekke hva policien er akkurat nå.
medlem i 175 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere