Er det ikke blitt dyrt?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav Dorkfish » lør 10.10.2015 12:32

Ja, jeg vil nok tråkke noen på tærne nå, men det klarer jeg fint å leve med.

Det jeg mener er: Er det ikke blitt latterlig dyrt å skaffe seg iPhone nå? Jeg mener 7.400 kr for bare 16 GB? Det er drøyt mener nå jeg! Til sammenligning så får man Samsungs S6 til ca 5.000 kr og den har 32 GB i det minste. LG G4 med 32 GB og minnekortplass til 4.500 kr. Sony med 32 GB og minnekortplass landet på 5.500 kr og oppover.

Jeg har selv iPhone 6 og synes den er fantastisk, men når prisene er blitt som de er blitt synes jeg det blir uaktuelt å fortsette å kjøpe iPhone. Ikke fordi jeg ikke har råd, men noen ganger må man bare si nok er nok og se etter andre løsninger.

Ja, jeg vet at dollarkursen har endret seg og at dette har medført prisstigning, men den har da vært mye større på iPhone enn på en del av de andre merkene.

Ja, jeg vet at jeg er negativ nå, men er det flere som mener det samme eller er det bare meg?

Er vi Applebrukere bare så entusiastiske at vi bare kjøper uten å tenke på prisen?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav butare » lør 10.10.2015 13:18

Kjøpte telefon i går. Prisen var vel rundt 9500. Og ja, dette er egentlig meningsløst dyrt. Men nå har nå jeg ikke så mye annet jeg bruker påenger på enn disse duppedittene. Så neste gang bør det ved noe veldig spess.
medlem i 198 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav DADDY » lør 10.10.2015 14:03

jo, det er tullete dyrt nå.

Dorkfish skrev:Er vi Applebrukere bare så entusiastiske at vi bare kjøper uten å tenke på prisen?


jeg synes det er greit med enkel bytte av tlf., apps, meldinger osv. går fra backup. det er grunn nok til at jeg ikke bytter...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav Josh82 » lør 10.10.2015 14:30

Dyrt ja men mest pga norske kronen.
Som alene de siste årene har gått opp med 2kr så
at den er 2000kr dyrere skulle vel bare mangle koster jo det
samme som før i USA
medlem i 226 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav Mariusl96 » lør 10.10.2015 20:36

Selvfølgelig er prisen blitt stiv, spesielt når du sammenligner det med andre smart telefoner ute på markedet.. Derfor kan du jo eventuelt bytte hvert andre år eller selge telefonen din for å kjøpe en ny. Hadde jo vært fantastisk om iPhone Upgrade Plan kom til Norge, jeg ville nok ha utnyttet meg av dette ihvertfall!

Men fra mitt synspunkt mener jeg at apple ikke kan samenlignes med feks. samsung, jeg vil bruke noe som har sjel i seg. Allerede fra iPhone 3G kom til Norge, skjønte jeg at dette er det jeg vil ha, uansett pris, så er iPhone verdt hver krone :rolls eyes: Selv om jeg er fult klar over at sikkert mange er uenige i det jeg sier.
medlem i 102 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav nightking » lør 10.10.2015 20:49

Helt enig. Latterlig dyrt. Å si at det er kun norske krona, er feil. Den har gått opp mer i pris enn det kun krona har gjort..

Samsung osv har ikke hatt samme prishopp..

Men jeg som Apple frelst, har riktignok kjøpt ny iPhone igjen.. Men må begynne å vurdere om det er verdt å bytte hvert år.

Å vurdere andre merker er ikke i mine tanker, men kanskje oppgradere annet hvert År isteden.

Om det er verdt det kan diskuteres, men får uansett verdens beste tlf etter min mening. Og Apple blir bare rikere å rikere, å kan lage enda bedre tlf i fremtiden ;)
medlem i 188 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav hansk_e » lør 10.10.2015 21:41

Om man regner med dollar differansen har prisen gått opp med ca 300 kr fra 6 til 6S

iPhone 6
    Pris i $: 849
    Kurs: 6,5
    Omregent ink moms: 6898
    Pris i Norge: 7590
    Differanse: 691


iPhone 6s
    Pris i $: 849
    Kurs: 8,1
    Omregent ink moms: 8596
    Pris i Norge: 9590
    Differanse: 994

Jepp, er helt enig det begynner å bli for dyrt, men man nok hovedsakelig skylde på at norske kronen har stupt samtidig som dollar står veldig sterkt.
medlem i 146 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav mister.jones » søn 11.10.2015 15:56

Du glemte US tax på mellom 6 og 11 prosent på de 849$ :rolls eyes:
medlem i 163 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav Superhai » man 12.10.2015 11:23

"Sales tax" varierer fra 0 til 13% i statene, med er ikke så vesentlig for å finne ut hvor mye prisen har økt.
medlem i 131 måneder
 

Re: Er det ikke blitt dyrt?

Innleggav DADDY » lør 21.11.2015 0:00

Vel, etter 1 mnd. med erfaring vil jeg bare si at det er dyrt, men verdt hver eneste krone.

Hastigheten alene er nok til å forsvare kostnaden, men jeg likte best at fingerlåsen nå fungerer mycket bra.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron