Kjøpe iPhone fra Apple.no

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » søn 04.10.2015 14:59

Flere enn meg som tenker å kjøpe iPhone igjennom Apple.no?
Jeg har kjøpt tidligere fra Apple.no og det er utmerket service. Kan blant annet levere inn telefonen til Eplehuset om man kjøper igjennom Apple.no. Noe man ikke kan om man kjøper feks igjennom komplett.no.

Det er kjipt at det ikke er mulig å forhåndsbestille iPhone 6s fra Apple.no nå.
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav MegaOctane » søn 04.10.2015 21:54

Jeg tror Eplehuset tar imot telefoner uansett hvor de er solgt, ihvertfall det første året.
Apple.no er for 1800kr dyrere, penger jeg kan bruke på mye annet.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » søn 04.10.2015 22:11

1800 kr dyrere? Hvor har du det fra? Kan jo ikke koste mer fra Apple enn hva andre butikker selger for. Snakket med komplett og de sier man ikke kan ta den inn til eplehuset.
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav suleman » søn 04.10.2015 22:21

TheWinMedi skrev:1800 kr dyrere? Hvor har du det fra? Snakket med komplett og de sier man ikke kan ta den inn til eplehuset.

Jeg kjøpte februar iphone 6 pluss i telenor.no, trengte service 2 uker siden, hadde levert eplehuset, etter uken fått beskjed at iphonen kunne ikke fikse og ny erstatning iphonen er vei, og fåTt erstatning iphoneN fra apple etter 3 dager.
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav MegaOctane » søn 04.10.2015 22:54

Sjekk netcom.no Ellet djuice for pris for å kjøpe telefonen og binde seg for 12 mnd. De har mange forskjellige alternativer tilgjengelig begge to.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Fat_Board » søn 04.10.2015 23:00

Eneste problemet når man kjøper fra Apple.no er at man får ett års garanti, og ikke to som du får i alle andre butikker.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » søn 04.10.2015 23:30

Gjør man? Men man har jo 5 år reklamasjon. Det er så og si det samme?
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Mads7 » man 05.10.2015 8:21

Garanti er en ekstra fordelsordning som skal være til fordel for forbrukeren. Reklamasjonen er den samme som man kjøper i butikk

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » man 05.10.2015 13:03

Min erfaring er at dette med reklamasjon/garanti praktiseres helt likt, eller bedre, ved telefoner kjøpt på apple.no
Apple kundeservice gjør en individuell vurdering etter ett år, og det er som regel helt uproblematisk. Norsk kjøpslov gjelder for Apple.no som for alle andre.

Apple gir også "Service utenom garantien" mot betaling. I praksis gjør dette at dersom du er uheldig å knuser telefonen f.eks. får du ny fra Apple mot en "avgift". Denne (lite kjente?) ordningen er helt super, og en ekstra forsikring mot skade. Dette gjelder kun telefoner kjøpt på Apple.no

Det siste gjør at jeg alltid kjøper mine telefoner på Apple.no, på tross av noe lengre leveringstid ved lansering, samt utrolig klønete og mangelfull privatlevering med DHL / UPS :-!

Jeg har også inntrykk av at det for mange er positivt i annenhåndsmarkedet at telefonen er kjøpt direkte hos Apple, når den en gang i fremtiden evt. skal videreselges.
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav DADDY » man 05.10.2015 14:09

Når kan vi bestille? Midnatt eller når det er midnatt hos Apple?

Hukommelse som en gullfisk... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » man 05.10.2015 15:21

I fjor kunne vi vel bestille ca. midnatt norsk tid på apple.no :-)
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » man 05.10.2015 16:33

erlingni skrev:Min erfaring er at dette med reklamasjon/garanti praktiseres helt likt, eller bedre, ved telefoner kjøpt på apple.no
Apple kundeservice gjør en individuell vurdering etter ett år, og det er som regel helt uproblematisk. Norsk kjøpslov gjelder for Apple.no som for alle andre.

Apple gir også "Service utenom garantien" mot betaling. I praksis gjør dette at dersom du er uheldig å knuser telefonen f.eks. får du ny fra Apple mot en "avgift". Denne (lite kjente?) ordningen er helt super, og en ekstra forsikring mot skade. Dette gjelder kun telefoner kjøpt på Apple.no

Det siste gjør at jeg alltid kjøper mine telefoner på Apple.no, på tross av noe lengre leveringstid ved lansering, samt utrolig klønete og mangelfull privatlevering med DHL / UPS :-!

Jeg har også inntrykk av at det for mange er positivt i annenhåndsmarkedet at telefonen er kjøpt direkte hos Apple, når den en gang i fremtiden evt. skal videreselges.



Er akkurat slik jeg føler. Skal du kjøpe den nye iPhonen? Isåfall fra Apple.no?
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav DADDY » man 05.10.2015 19:14

erlingni skrev:I fjor kunne vi vel bestille ca. midnatt norsk tid på apple.no :-)


Tack...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » tir 06.10.2015 8:57

TheWinMedi skrev:Er akkurat slik jeg føler. Skal du kjøpe den nye iPhonen? Isåfall fra Apple.no?

Hehe... Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe 6S. Og når jeg er usikker, da blir det vanligvis til at jeg gjør det ;) I så fall blir det nok fra Apple.no, ja.
Jeg har iPhone 6 128gb i dag, og har lyst til å prøve plus. Men synes vel at 10690,- er i overkant mye for en telefon. Samtidig holder de seg jo veldig bra i pris som brukt, så å få ca. 5000,- for den gamle burde gå greit.
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Fat_Board » tir 06.10.2015 9:45

@erlingni denne muligheten til å kjøpe ny telefon får du fra alle andre butikker du kjøper iPhone i.

NetCom har samme bytteprogrammet, men det kommer også an på hvor ødelagt telefonen er. Har masse deler av glasset falt av så vil det gå under kategorien misbruk og du vil måtte betale faktisk mer enn det telefonen kostet uten abonnement.
Men jeg skal si meg enig i at det er en grei løsning for de som har vært uheldige og mistet telefonen i vannet og ikke har forsikring. Alle de andre produsentene har ikke noe tilsvarende, så for deres kunder så vil de bare måtte kjøpe seg en ny telefon og gi beng i den gamle.

Har ikke hatt noe problem med at alle telefonene mine har vært kjøpt gjennom NetCom når jeg har solgt de. Så lenge man har en kvittering på telefonen så er det like greit. Finnes jo faktisk flere NetCom butikker i landet enn det finnes Eplehuset ;-) Så enda enklere å sende inn dersom man trenger å få den på service.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere