Kjøpe iPhone fra Apple.no

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » tir 06.10.2015 10:23

@fat_board; Ja dette med bytteprogram hos NetCom har jeg faktisk prøvd å finne ut av. Men jeg har ikke klart å finne noe informasjon om pris og vilkår, eller at det i det hele tatt eksisterer. Det er jo garantert ikke det samme programmet som hos Apple, for det gjelder altså kun kjøp der. Men det er vel et tilsvarende program (vanskelig å si hvor ulike de er, da jeg ikke finner noe info).
Har du en link til info, mottas den med takk :-)

Selvfølgelig bør det absolutt ikke være noe problem å hverken eie eller videreselge en iPhone kjøpt hos f.eks. NetCom. Det var vel ikke det jeg skrev heller... ;)
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » tir 06.10.2015 12:01

Men hvis man leverer inn telefonen på Eplehuset, tar det bare 1-2 dager å få den tilbake. Vet ikke hvordan det er hos Netcom, men hos Telenor tok det meg 3-4 uker.
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav MegaOctane » tir 06.10.2015 12:31

Netcom for meg tok 5-6 virkedager.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Fat_Board » tir 06.10.2015 19:25

NetComs verksted ligger i Lier. Bor du i området så kan du svinge innom der og levere fra deg telefonen så lenge du har et ordrenummer som du får av kundesenteret eller en NetCom butikk.

Verkstedet heter Mobylife og er egentlig ganske stort.

Grunnen til at det tar ca 1 ukes tid å få den i retur er fordi butikkene ikke har henting av service så veldig mange ganger i uka. Noen har tre ganger, andre har bare to.

Byttemuligheten er der og vilkårene er de samme som hos Apple.
Prisen på bytte av en iPhone 6 er 3697 kr, 6 Plus er enda litt dyrere.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » ons 07.10.2015 9:33

Fat_Board skrev:Byttemuligheten er der og vilkårene er de samme som hos Apple.
Prisen på bytte av en iPhone 6 er 3697 kr, 6 Plus er enda litt dyrere.

Vel, da er vilkårene IKKE de samme.
Bytte av iPhone 6 ved knust skjerm hos Apple koster 1390,75, øvrige skader koster 3099,75 (inkl. frakt og mva)
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Mac Lovin » tor 08.10.2015 9:05

Jeg kjøper alltid telefonen fra Apple.no.foretrekker å kjøpe direkte fra Apple. Det jeg ikke forstår er at apple lanserer et produkt og som regel så er leveringstiden ekstrem lang. I fjor måtte jeg vente 3-4 uker før iphonen ble sendt, og selv om de lanserer i morgen regner jeg med at det blir det samme som skjer da. Til tross for at man kan skaffe mobilen andre steder raskere.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav alexanderand » tor 08.10.2015 10:28

Har alltid bestilt fra Apple selv, men i år orket jeg rett og slett ikke den lange leveringstiden. Dermed ble det Netcom..
medlem i 136 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav erlingni » tor 08.10.2015 10:47

I år har jeg skjønt at det er mange flere telefoner tilgjengelig på lanseringsdagen hos stort sett alle forhandlere, sammenlignet med tidligere år.
Derfor krysser jeg fingere for at det også gjelder på apple.no. Forventer ikke at den er på lager der i natt/morgen, men at det tar kortere tid enn tidligere. Hos Apple.co.uk og Apple.de har flere 6S modeller nå forventet levering 3-5 dager, og det er vel mye bedre enn tidligere.

Jeg hadde telefon tilgjengelig på lanseringsdagen, men velger allikevel Apple i år også. Personlig orker jeg rett og slett ikke å forholde meg til mCare etc. ved evt. feil.

Men det er jo bra for meg at mange av dere velger andre forhandlere i år, og køen dermed blir kortere hos Apple ;)
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » tor 08.10.2015 14:07

Kjøper hos Apple i natt. 00.00. Kjøper hos Apple i år fordi jeg føler kunderservice er mye bedre direkte hos Apple. Tar veldig lang tid å levere inn produkter hos andre.

Men var det ikke bare 5-8 dager leveringstid på iPhone fra Apple i fjor?
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Mac Lovin » tor 08.10.2015 14:57

TheWinMedi skrev:Kjøper hos Apple i natt. 00.00.


Sikker på at den blir tilgjengelig klokka 12 i natt ? I fjor satt jeg å venta til godt over 12, ingenting skjedde før nærmere morgenkvisten

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » tor 08.10.2015 15:22

Nei er ikke sikker, men regner med at det er mulig å bestille i natt.
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav suleman » tor 08.10.2015 16:03

Iphone 6s 64gb rosegold sendt fra komplett
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » tor 08.10.2015 19:04

Er leveringstiden så lang som mange påstår? Var en som skrev at det tok en måned fra han bestilte tlf til han hadde den i hånden.
medlem i 152 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav Mac Lovin » tor 08.10.2015 19:41

Jepp var vel omtrendt det det tok for meg sist. 2-3 uker leveringstid. Så sendes den, men siden hele verden skal ha iPhone så nedgraderer budet disse pakkene og sender de i batches, så tar minst en uke...med mindre du er heldig og en av de mindre standard budservicene blir brukt...da kan det gå raskere. DHL mener jeg går raskt men UPS bruker ofte laaang tid.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone fra Apple.no

Innleggav TheWinMedi » tor 08.10.2015 20:11

Ok takk. Lønner det seg å gå utenfor butikken til eplehuset imorgen? Hvordan er de på service anngående garanti/reklamasjon?
medlem i 152 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron