Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav MacBain » søn 27.09.2015 18:47

Ville vært litt morsomt å vite hva folk her inne tenker om å oppgradere til 6S, da først å fremst fra 6'ern.
Selv tror jeg dette blir den første iPhonen jeg ikke kommer til å oppgradere til etter 4'ern, har hatt 4,4S,5,5S og nå 6'ern(128GB).
Personlig syntes jeg prisen blir vel høy i forhold til forbedringene samt at jeg savner ett bedre design så håper 7'ern blir en lekkerbisk :).
Hva skal dere gjøre?
medlem i 164 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav Chiang Mai 1963 » søn 27.09.2015 18:56

Jeg har hatt annen hver, og har ikke tenkt å slutte med det. Selv om den rosa ser knallfin ut.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav weben » søn 27.09.2015 19:27

Har iPhone 5, og kommer ikke til å oppgradere. Er generelt ikke veldig fan av "S" modellene, men synes uansett ikke iPhone 6s frister noe særlig. I hvert fall ikke nok til å forsvare prisen så lenge 5'ern fortsatt fungerer så bra som den gjør. Ser rett og slett ingen store grunner til å oppgradere. Eneste jeg savner på min 5'er er touch-ID (og bedre batteri, for det begynner å bli dårlig), men det er ikke nok for å få meg til å punge ut for 6s. Så 5'eren lever et år til for mitt vedkommende.
medlem i 137 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav gurwen » man 28.09.2015 7:15

Jeg kommer til å oppgradere (har 4s nå...). Jeg er veldig fan av s-produktene. Da har de rettet på barnesykdommene, og man får et mer stabilt produkt.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 28.09.2015 8:08

Men det er nå litt kjipt å kjøpe et produkt som ser ut akkurat som forrige modell. Hvis du ikke bestiller rosa, da. Den er jo ny.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav SM411 » man 28.09.2015 8:23

Chiang Mai 1963 skrev:Men det er nå litt kjipt å kjøpe et produkt som ser ut akkurat som forrige modell. Hvis du ikke bestiller rosa, da. Den er jo ny.

Noen velger et produkt basert på produktets kvalitet, andre velger for status. Jeg har ingen behov for å vise at jeg har det aller nyeste, og maskinvare-oppgraderingene i 6S er betydelige.
medlem i 199 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav weben » man 28.09.2015 11:07

gurwen skrev:Jeg kommer til å oppgradere (har 4s nå...). Jeg er veldig fan av s-produktene. Da har de rettet på barnesykdommene, og man får et mer stabilt produkt.


Stabiliteten på produktet har vel oftes med software å gjøre, men skjønner preferansen. Synes alltid S-produktene har vært litt kjedelige, men er jo absolutt bra produkter.
medlem i 137 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav lazor » man 28.09.2015 12:37

Kommer til å oppgradere, har gjort det siden den første iphone. Handler ikke om noe status, eller den trangen for å ha det nyeste. Jeg selger altid iphonen min en uke før release på den nye, slik har jeg gjort i alle år, å det er slik jeg gjør for å finansiere en ny iphone for en tusenlapp. Det er først i år jeg må ut med mere enn en 1000lapp i mellomlegg, mye pga dollarkursen som har gått opp. Men S model eller ei, det er værd pengene om du har råd til å oppgradere, litt bedre trumfer altid noe som er "litt dårligere"
medlem i 181 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav MacBain » man 28.09.2015 15:52

lazor skrev:Kommer til å oppgradere, har gjort det siden den første iphone. Handler ikke om noe status, eller den trangen for å ha det nyeste. Jeg selger altid iphonen min en uke før release på den nye, slik har jeg gjort i alle år, å det er slik jeg gjør for å finansiere en ny iphone for en tusenlapp. Det er først i år jeg må ut med mere enn en 1000lapp i mellomlegg, mye pga dollarkursen som har gått opp. Men S model eller ei, det er værd pengene om du har råd til å oppgradere, litt bedre trumfer altid noe som er "litt dårligere"

Er ett godt poeng det, har alltid gjort det samme selv. Får jo vanvittig bruktpriser for en ett år gammel telefon.
Er jo mulig det økonomisk vil lønne seg å kjøpe 6S ellers må jeg selge en to år gammel telefon når 7'ern kommer.
medlem i 164 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 28.09.2015 16:27

SM411 skrev:Noen velger et produkt basert på produktets kvalitet, andre velger for status.


Om du med dette mener å si at iPhone 6/+ er et dårlig produkt, så kunne du ikke tatt mer feil. At folk kjøper iPhone fordi det er status er en myte Androidboysa har prøvd å skape.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav weben » man 28.09.2015 17:43

Velger å beholde min iphone 5 også pga miljøaspektet. Krever tross alt en del ressurser for å produsere en mobil. Synes det er litt for gæernt å forkaste en fult brukbar og hel telefon bare fordi det har kommet noe "nyere".
medlem i 137 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 28.09.2015 18:23

Det har du selvsagt rett i. Nå bytter jeg annet hvert år, i motsetning til tidligere da jeg pleide bytte et par ganger i året. :) Så det er tross alt en bedring nå.

Her står de i kø for å arve min nåværende iPhone. Men jeg skal holde meg til planen, så jeg venter på iPhone 7. :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav Superhai » man 28.09.2015 18:25

Chiang Mai 1963 skrev:
SM411 skrev:Om du med dette mener å si at iPhone 6/+ er et dårlig produkt, så kunne du ikke tatt mer feil. At folk kjøper iPhone fordi det er status er en myte Androidboysa har prøvd å skape.

Antageligvis mener han at 6S er bedre enn 6 - ikke at det nødvendigvis er en dårlig telefon, men at en del av de som ikke kjøper S-modellene fokuserer mer på at den som oftest har endret utseende og dermed ser "freshere" ut.
Det er ganske mange millioner iPhone-kjøpere og alle har forskjellige grunner til å ha akkurat den.
medlem i 131 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav torbjoern » tir 29.09.2015 12:47

Ja! Og jeg har iPhone 4 fra før, så dette blir sweet!!

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Kommer dere til å oppgradere til 6S?

Innleggav mabr » tir 29.09.2015 13:37

Min iphone 6 har gått til helvete så blir nok en 6s Plus på meg. Noen som vet hvordan det funker med å levere tilbake telefoner som er kjøpt i Englad? hvis det viser seg at plussen blir for stor... eventuelt hvor jeg kan forhåndsbestille i Norge uten binding.
medlem i 102 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere