Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Kjøpe Iphone 6 (128) I USA

Innleggav Saltchipsen » søn 05.10.2014 12:06

Hei, jeg var der forrige uke. Det var fortsatt kø, ene dagen stod jeg i ca 5 timer. Siden jeg skulle ha 3, så måtte jeg trå til en gang til, da gikk det radigere "bare" 2 timer :-) Og du må nok belage deg på kø på 5th, ja. Men råder deg å dra opp tidlig (jeg var der andre gangen kl 06.30, og hadde telefonen 8.30) for køen tiltar utover dagen, og de kan gå tom.
Hvordan de andre butikkene er, i Soho og på 14th er jeg usikker.. Var på 14th et par ganger, der var de utsolgt begge ganger, kun forhåndsbestille som stod å ventet der.
Noen her hjemme mener jeg er crazy for å ha stått i kø, men jeg syns det var verdt det! Sparte ca 1600 for hver telefon, og jeg har noen fornøyde sjeler her hjemme :-)
Lykke til :-)
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav andeik » man 06.10.2014 9:33

dravh skrev:Har man 1.års garantien i Norge med iphone fra USA?

Hvis telefonen ikke er kjøpt ulåst (dvs AT&T, T-Mobile, Verizon etc) kan du bare drite og dra... Det var tilnærmet den beskjeden jeg fikk ta min iPhone 5 sviktet i Norge. Så de 1500 kr jeg sparte gikk rett i dass ettersom at Apple nektet å gjøre noe med telefonen min i europa
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Saltchipsen » man 06.10.2014 11:06

Kjøpte såklart telefon uten bindibg. Og eplehuset utfører service og hjelper med garanti dersom noe skulle skje. Dette gjør de med alle iphoner kjøpt hvor som helst i verden med unntak av iphoner kjøpt med binding i USA og Kina

Kilde Eplehuset, link:
http://eplehuset.no/ofte-stilte-sporsma ... q-service/
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Mars » man 06.10.2014 11:17

@Saltchipsen

ellevill & crazy - ja - men du skal ha for solid mot og entusiasme :-D

jeg ville derimot aldri ha byttet 8 timer køing i new york mot 3 laken.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Saltchipsen » man 06.10.2014 11:39

@mars
Du glemte en vesentlig ting; den følelsen å ha den i hånden før lanseringsdatoen hjemme i Norge. Den var også verdt ett par timer ;)
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Dykkeren » man 06.10.2014 16:07

Saltchipsen skrev:Kjøpte såklart telefon uten bindibg. Og eplehuset utfører service og hjelper med garanti dersom noe skulle skje. Dette gjør de med alle iphoner kjøpt hvor som helst i verden med unntak av iphoner kjøpt med binding i USA og Kina

Kilde Eplehuset, link:
http://eplehuset.no/ofte-stilte-sporsma ... q-service/


Er usikker på om Eplehuset er helt klare i hva de evt. kan ordne ! De snakker om garanti som er 1 år (som de dekker uansett hvor iPhone er kjøpt med unntak av binding i USA/Kina). I Norge har vi 5 år (som i utgangspunktet dekker akyurat det samme som den garantien de gir (1 år), det vil si at kommer du med en 2 år gml. iPhone kjøpt i USA (u/binding), hva da ? Forbrukerkjøpsloven gjelder for ting som er kjøpt i Norge, så da kan de nekte å rette hvis det er produksjons/material feil. Service kan de jo tilby uansett og ta seg betalt for det !
medlem i 206 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Saltchipsen » man 06.10.2014 16:41

Hvis det skulle oppstå problemer med de, så hører jeg om hvordan de kan hjelpe, og viser det seg at jeg må betale, så gjør jeg jo det.
Dere syns kanskje jeg tar lett på det, men det skal sies at vi er mange her i familien bl.a 2 voksne og 2 ungdommer, og vi har til sammen hatt 10 iphoner + flere ipader samt en Mac, og alle har fungert som de skal. Telefonene har vi videresolgt når vi har skaffet oss nye, og de fungerer fortsatt hos de nye eierene.
Pipen får kanskje en annen lyd hvis jeg får problemer med den, men da tar jeg det der og da.
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav manden » ons 22.10.2014 7:33

Slenger meg på.
Hva med Hong Kong?
Vil 4G/LTE fungere i Norge dersom jeg kjøper iphone 6+ i Hong Kong?
medlem i 131 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav monblue » lør 01.11.2014 16:05

Sitter med en rykende fersk iPhone 6 kjøpt på Apple stor i Florida :bitchin: det er en at&t tlf, men den er ikke låst. Mannen i butikken sa jeg burde vente til jeg kom hjem før jeg tok den i bruk. Noen som vet hvorfor?
medlem i 188 måneder
 

Iphone 6 plus kjøpt i usa

Innleggav abil » ons 05.11.2014 15:05

Vill denne modellen funke med 4g i hele norge.modellen 1522 iphone 6 plus kjøpt uten kontrakt i usa.vill man få hjelp av eplehuset om noe blir feil på den?
medlem i 192 måneder
 

Re: Iphone 6 plus kjøpt i usa

Innleggav Coswordo » ons 05.11.2014 15:33

Har kjøpt min fra USA, den fungerer på alle Norske 4G nett.
Om du får hjelp på eplehuset vet jeg ikke, tviler på det
medlem i 181 måneder
 

Re: Iphone 6 plus kjøpt i usa

Innleggav Koella69 » ons 05.11.2014 16:33

Apple har ett års garanti, spiller ingen rolle hvor du har kjøpt den så ja, du vil få hjelp på eplehuset.
medlem i 156 måneder
 

Re: Iphone 6 plus kjøpt i usa

Innleggav Dykkeren » ons 05.11.2014 16:42

iPhone har i utgangspunktet 1 års garanti i det landet den er kjøpt. Eplehuset hjelper deg så lenge du er innenfor garanti-tiden. Du mister 5 reklamasjonsretten som du kun får ved kjøp av norsk forhandler i Norge. Erfaringen er vel at det ikke er noe problem for de fleste (noen er det alltid som uheldige) når det gjelder problemer. Den største ulempen er (slik jeg ser det) at 2. håndsverdien er lavere. Jeg kjøper aldri et brukt produkt som er privat-importert uten at det er en meget gunstig pris.
medlem i 206 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]