Blir min neste mobil en iPhone?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Blir min neste mobil en iPhone?

Innleggav Dorkfish » man 11.11.2013 13:16

Sitter litt og leser artikler og diskusjoner rundt iPhone og de forskjellige mobiltelefonene som finnes. Har en iPhone 5 akkurat nå, så jeg er ikke desperat etter å finne en ny telefon. Ennå. Men hva skal jeg velge?

Apple lanserte ny versjon av iPhone og av IOS. Hvilket som var mest banebrytende er jeg usikker på. Kanskje ingen av dem.

Mitt behov for mobiltelefon er stort ettersom jeg pendler og er borte hjemmefra i dagevis av gangen. Kjekt å holde kontakt med de der hjemme. Som macbruker siden år 2000 har jeg fulgt utviklingen via iMac G3, til PowerMac G5 og videre opp MacBookstigen til min nåværende MacBook Air og 21 tommers iMac. På Macfornten er jeg urokkelig. Det finnes ikke noe alternativ. Punktum.

Men når det kommer til mobiltelefon er jeg mer usikker. Min iPhone 5 er rask, fungerer verldig bra til det meste og den passer fint nedi lomma da den er både slank og lett av vekt. Men så kom jo IOS7 nylig da.

IOS7 betydde for meg at jeg ikke lenger kan slå av 3G uten å slå av mobildata. Telenor påstår hardnakket at de ikke kan lastes for dette og at endringen er fra Apple. Dette medfører at min mobiltelefon går mye raskere tom for batteri enn før. Selv når mobildata er av har jeg dårligere batteri enn da jeg satt med iOS6.

IOS7 har noen fargerike ikoner. Det skal visst være mer moderne. Det er utvilsomt en smakssak, men jeg synes ikke det er så fint.

Kalenderappen har endret seg. Før kunne jeg trykke på dagen jeg ville se på og det kom frem under kalenderen hva jeg hadde planlagt den dagen. Nå blir jeg sendt videre til et nytt "vindu" hvor ting ser mye mer detaljert og uoversiktlig ut. Vil jeg sjekke en annen dag må jeg trykke tilbake. Ikke et skritt i riktig retning for mitt vedkommende.

Det lages mye mine mobiltelefoner for tiden. Både Android og Windows Phone ser ut til å ta store skritt fremover. Mens for meg har iOS tatt et par skritt bakover. Samsung, LG, Sony og HTC lager mobiler som er både flotte og raske, og med masse flotte funksjoner, men de har en ting felles og det er stooor skjerm. Jeg vil ikke ha så stor skjerm for da blir telefonen så stor også. Og tung. Men så vil jeg gjerne ha bra batteritid, og et større batteri varer ofte lenger. Og jeg vil ha et veldig bra kamera.

Så hva skal man velge? Det er neimen ikke enkelt å bestemme seg. iPhone 5S og 5C fremsto som mye mer av det samme for meg, så jeg titter litt over gjerdet til "fienden" og ser hva de kommer med. Kan ikke noen lage en toppmodell med 4 tommer skjerm, vekt på 120 gram, et kanonkamera og bra batteritid da? Husk støtte for minnekort! Og så må det være mulig å slå av 3G. Jeg bor 6 mil unna nærmeste 4G sender, så 4G er for meg en ikke-sak.

Finnes denne telefonen? Kommer den? Hvem lager den?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]