Erfaringer med Iphone 5S

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Erfaringer med Iphone 5S

Innleggav paalea » tir 05.11.2013 15:46

Det er mitt råd at dere ikke kjøper iphone 5s. Jeg mistet min 4s, og var således nødt å kjøpe ny. Men jeg likte bedre min 4s. Den føltes bedre i hånden, og føltes bedre kvalitetsmessig. Iphone 5s har en mer plastikk følelse, og hjem-knappen har en irriterende plastikk lyd når du klikker på den. Unngå 5s, for all del!! Og det sier jeg som en gammel Apple-fan, så det skjærer i mitt hjerte å komme med denne advarselen.

Mvh.
Pål

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 05.11.2013 18:59

Nå vil jeg tro at alt utenom Hjem-knappen føles likedan på en iPhone 5 og en iPhone 5S siden de er laget av samme materiale. Jeg kjenner overhodet ingen plastfølelse (er det aluminiumen som gir plastfølelse? Glasset?), og syns iPhone 5 er bedre i handa enn iPhone 4 (som jeg hadde før) var. Dette rett og slett fordi den er lettere og føles smekrere enn fireren. Så ... jeg kunne ikke vært mer uenig.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Dov3 » tir 05.11.2013 19:27

Dette er jo din personlige mening og hører ikke hjemme som et eget forum innlegg. Denne kunne med fordel ha blitt lagt inn under erfaringer 5s/5c tråden..
Jeg er totalt uenig med deg, men det hadde ikke falt meg inn å lage et innlegg hvor jeg sier at alle må kjøpe 5S da det er min personlige mening. Smaken er som baken..

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Coswordo » tir 05.11.2013 20:05

Unødvendig innlegg... Hatt 5S siden den kom ut i USA. Aldri hatt bedre iPhone... (Og jeg har hatt alle :bitchin: )

Så, du får kjøpe deg en 4S igjen, så skal vi andre nyte en perfekt 5S
medlem i 181 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav japasu » tir 05.11.2013 20:21

Jeg har en iPhone 4S liggende så vi kan godt bytte...;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav paalea » fre 08.11.2013 1:50

Guttaboys, jeg vet at jeg bannet i kjerka når jeg skrev det innlegget. Og jeg har også hatt de fleste iphone modellene. Dessuten har jeg vært medlem av dette forumet lengre enn alle dere. Og ja, 5s er en bra telefon og jeg blir mer og mer glad i den for hver dag. Så kanskje var det litt overilt mit innlegg. Men det forandrer ikke på saken om at hjem-knappen ikker er designet bra nok, og at fingerleseren heller ikke er helt perfekt. Men fantastisk skjerm og digger slow mo og 4g.

Så får dere bare kose dere med de eldre modellene deres de som har dem ;)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav widart » fre 08.11.2013 9:06

Jeg har hatt alle iPhoner fra 3G og oppover og må si meg enig i alle kommentarene over her. 5ern og 5S er jo mye behageligere å ha i hånden og gir jo et vel så eksklusivt inntrykk som 4ern. Når det gjelder fingerleseren så fungerer den utmerket, men det er kanskje lurt å legge inn avtrykkene på nytt etter en liten tids bruk for jeg har erfart at jeg kanskje ikke holder telefonen akkurat på samme måte som når jeg scannet første gangen. Og når det gjelder "klikkelyd" så skal det være ekstremt stille i rommet for at jeg i det heletatt skal høre den, så at det er et irritasjonsmoment kan jeg ikke forstå.
PS! Hvis langt medlemskap i denne gruppen skal gi bedre troverdighet så kanskje jeg stiller sterkt?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Coswordo » fre 08.11.2013 14:43

Hvor lenge man har vært medlem er vel irrelevant i dette tilfellet :bitchin:

Men bra du er fornøyd ellers da... Min hjemknapp lager ikke en eneste lyd. Så du har nok et ekstremt følsomt øre :)
medlem i 181 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav paalea » fre 08.11.2013 14:56

Folkens, det er ikke bare klikkelyden, men hvordan kanten av hjem-knappen såvidt berører kanten av chassiset. Apple har alltid vært i front når det gjelder industri-design, og således setter de også pris på konstruktiv kritikk. Hjem-knappen føles og høres forskjellig utifra hvilken vinkel og trykk du trykker med, og ideelt sett skal den ha en uniform følelse. Tviler på at noen av dere har noe bakgrunn i design/ingeniørkunst. Og selv de beste (Apple) har alltid forbedringspotensialet. Hvis et selskap kun har blinde, naive tilhengere så kan det føre til mindre skjerpethet og fokus. Således er det kritiske og lojale brukere og konkurrenter som forbedrer et produkt. Ikke saueflokken som er fornøyd med alt uannsett.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav kvasbo » fre 08.11.2013 16:20

Jeg er ingeniør, designer software og har vært her lenge.

Det er alltid en tradeoff når man lager noe, og antakeligvis har Apple måttet endre knappen for å få inn fingeravtrykkssensor.

Forøvrig er iPhone 5/5s spektakulært bra industridesign, og et stort fremskritt fra 4/4s rent funksjonelt.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Ballis » fre 08.11.2013 17:27

Enig i at 4/4S er en bedre størrelse. Elsker min iPhone 5 og har 5S på vei men liker 4S langt bedre både i lomma og i hånda. Skulle ønske Apple fortsatte med 3.5" skjerm.
medlem i 138 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav bzzlink » fre 08.11.2013 18:12

Jeg synes skjermen på 5ern er liten og knotete. Gleder meg til det kommer en større modell.

Håper de rekker det innen neste år. iOS skalerer ikke, så de har en skikkelig utfordring der. Håper de tar jobben med å designe os slik at det blir uavhenig av oppløsning på samme måte som android er.

Hvis ikke Apple lager skjerm på 4,7" neste gang blir det Samsung på meg. Men jeg håper å unngå det, for jeg er ikke super glad i Android og AirPlay vet jeg ikke om jeg klarer å leve uten.
medlem i 193 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Coswordo » fre 08.11.2013 18:42

@paalea da regner vi med du som industridesigner tar dette opp med Tim Cook personlig :-D lykke til!
medlem i 181 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav paalea » ons 13.11.2013 16:20

Altså, mange bra poeng her. Og jeg er ikke industridesigner. Jeg er bare en kritisk og bevisst forbruker.

Og et par poeng til bare....jeg har sterk mistanke om at både akustikk og wifi-mottak er dårligere på 5s. Det er bedre lyd i en boks som er større og tyngre ofte. Og wifi-mottaket har dårligere mottak sammenlignet med 4s på samme steder.

Det som kunne vært en idé for Apple, er å fortsette med 5s serien, og så istedet for å komme med en latterlig fargevariant som er bittelitt rimeligere, kunne de ha begynt å kopiere Samsung, slik Samsung har kopiert dem. Altså større skjerm og tynnere.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Unngå Iphone 5S!

Innleggav Millad » ons 13.11.2013 17:54

Jeg bruker fortsatt min iPhone 4S. Venter på en større og bedre iPhone. Likte ikke iPhone 5 og 5S som 4S. Liker at de er mye lettere og tynnere. Litt bedre design enn 4S. :-!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]