Erfaringer med Iphone 5S

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Unngå Iphone 5S!

Innleggav Superhai » tor 14.11.2013 7:35

Jeg synes 5S er akkurat på kanten hvor stor en mobiltelefon kan være, blir dn større så passer den ikke i lommer ol. og jeg har allerede en iPad og trenger ikke en erstatning for den.
medlem i 132 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav s.b.h » tor 14.11.2013 10:31

Smak og behag.
Har femmeren og kunne godt tenke meg en iPhone6 med større skjerm men kanskje ikke akkurat som linkene under :-P

http://www.ibtimes.co.uk/articles/52120 ... arge-4.htm
http://techcrunch.com/2013/11/10/apple- ... ved-glass/

Ellers savner jeg et mer åpent IOS med mer kontroll/styring av funksjoner.
Og når de først er i gang, la utviklere få tilgang til USB port så man f.eks kan styre et DSLR fra iPhone/iPad.
medlem i 185 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav paalea » lør 07.12.2013 9:05

Gjorde nettopp noen tester med 5S vs. 5, og det viser seg at 5 er raskere enn 5S å åpne programmer etc. ikje bra

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav magnusalex » lør 07.12.2013 12:37

Fortsatt din subjektive mening, som hadde hørt hjemme i den generelle 5S-tråden.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav paalea » lør 07.12.2013 14:37

det er jo ikke subjektivt når jeg holder en iphone 5 i en hånd og en iphone 5S i den andre og trykker på samme program samtidig, og iphone 5 åpner programmet raskere enn 5S!?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav Superhai » lør 07.12.2013 14:52

Det må være noen spesielle programmer eller tilfeller, jeg har ikke observert dette.
medlem i 132 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav magnusalex » lør 07.12.2013 15:06

paalea skrev:det er jo ikke subjektivt når jeg holder en iphone 5 i en hånd og en iphone 5S i den andre og trykker på samme program samtidig, og iphone 5 åpner programmet raskere enn 5S!?

Det er det klart det er. Det er flere faktorer som spiller inn. De tre første jeg tenker på er optimalisering av den aktuelle appen, andre prosesser som kjører samtidig, samt din forutinntatte mening om at 5S er en dårlig telefon.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav Carrera » lør 07.12.2013 18:29

Min 5S er raskere på alle måter jeg har testet den opp mot min 5 på.
Godt merkbart bedre batteri er det også, så for min del var dette en god oppgradering.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav meridian1979 » lør 07.12.2013 22:40

@magnusalex:

Det samme tenker jeg. Telefonene bør være eksakt likt satt opp med samme sikkerhetskopi og likt antall apper som kjører i bakgrunnen for at en slik test skal kunne gjennomføres.
medlem i 176 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav paalea » ons 22.01.2014 23:13

Ja, det var så lenge den iphonen varte. Hadde visst fått noe fukt inn på laderinngangen, sånnat det korroderte, og den ene metalltråden var brukket. Sendte den inn og fikk beskjed om at det ville koste 2000 å reparere og ikke dekket av garanti. Har hørt flere som har fått problemer med lading på 5 og 5s. Men så fant jeg denne videoen med tilhørende link til amazon, og så kan man fikse det for en hundrings selv. Rip off!

http://www.youtube.com/watch?v=gZh2eSGT-gc

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S!

Innleggav magnusalex » tir 28.01.2014 19:52

Og du mener vel at fukt er Apple sin skyld, tenker jeg? :)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S

Innleggav paalea » ons 29.01.2014 2:42

Vel, jeg har hatt iphone siden den ble lansert i Norge, og må si at 5S er den som har tålt minst.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S

Innleggav strukt » ons 29.01.2014 11:15

Hvis du er så misfornøyd med din 5S. Hvorfor ikke selge den og heller kjøpe noe som passer ditt bruksmønster bedre? Du får kanskje ikke så mye igjen for den når du utsetter den for fukt.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S

Innleggav paalea » ons 29.01.2014 13:07

Nei, jeg tror fremdeles iphonen er en av de beste på markedet, ble bare litt skuffet av den siste utgaven. Får denne i posten imorgen

[url]http://www.amazon.co.uk/dp/B00GYTHSV0/ref=pe_385721_37038051_TE_3p_dp_1
[/url]

så da er det bare å holde tunga rett i munnen og satse på at telefonen funker som den skal etter monteringsjobben er gjort.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med Iphone 5S

Innleggav paalea » ons 05.02.2014 2:23

Da har jeg bedrevet litt iphone kirurgi i det siste, og skiftet både home button og jack/lade oppsettet. Nå funker telefonen som den skal, utenom at touch ide funksjonen på home buttonen ikke funker. jaja, lader ihvertfall skikkelig, og jeg har lært hvordan en iphone ser ut inni :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]