Her kan du kjøpe iPhone 5s

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav King-Nothing » ons 30.10.2013 13:11

De to siste telefonene mine har jeg kjøpt fra http://www.tdcdirekte.no, da de både ved lansering av iPhone 5 og nå også 5s har klart å ha et godt utvalg på lager selv når omtrent alle andre går tomme.

Jeg jobber ikke i TDC, har ingen forbindelser med de overhodet, og ble først kjent med firmaet da jeg kjøpte telefon der i fjor, så det kan jo hende at det ikke er så mange andre som heller kjenner til de. Derfor dette tipset altså.

De har i skrivende stund alle 5s-modellene på lager og de sendes ut umiddelbart. Jeg fikk min 5s i posten i dag og bestilte den for to dager siden.

Igjen, dette er kun ment som tips til en norsk nettbutikk som har denne på lager, og ikke ment som reklame. Så hvis det er noen som sitter å venter på at favorittbutikken skal få telefonen inn på lager, kan jo dette være verdt å ta en titt på. :)
medlem i 190 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Hrti » ons 30.10.2013 13:40

Verdt å merke seg at TDCdirekte kun selger til bedriftskunder, selv om noen får bestilt uten å oppgi organisasjonsnr. Likevel vil angrerett samt reklamasjonsrett frafalle da dette er rettigheter som kun gjelder ved forbrukerkjøp, og ikkje ved bedriftskjøp. Det er derfor kun Apple sin 1-årige garanti som gjelder dersom man handler hos TDCdirekte.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav King-Nothing » ons 30.10.2013 14:42

Ser man det. Da lærte jeg noe nytt. Jeg bestilte begge mine telefoner som privatperson og det gikk da veldig fint, men dette likte jeg dårlig...

Kanskje systemet deres finner ut at jeg har et firma, selvom jeg kjøper som privatperson og ikke oppgir org.nr noe sted?
medlem i 190 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Hrti » ons 30.10.2013 15:57

Om de har noe system for å sjekke opp slikt vet jeg ingenting om, men har også hørt fra andre som har greid å bestille uten å oppgi organisasjonsnr. Sendte faktisk en e-post til TDC i går, og de kunne bekrefte at de bare selger til bedrifter og at angrerett og reklamasjonsrett derfor ikke gjelder ved kjøp fra de.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Dykkeren » ons 30.10.2013 16:32

Det står helt klart i salgsbetingelsene til TDC at det er forbrukerkjøp og dermed gjelder forbrukerkjøpsloven (dvs. 5 års reklamasjonsrett). Det er også fullt mulig på TDC sine nettsider å krysse av for om du er privatperson eller firma.

Så du har samme rettigheter her som hos apple eller andre butikker.
medlem i 206 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav suleman » ons 30.10.2013 17:35

Jeg har kjøpt som privat person, hadde også lagt beskjed på bestilling skjemaen at jeg kjøper som privat person og ikke som firma eller ingen org nr. Likevel har tdc sendt iphonen til meg, derfor mener jeg at har også 5år reklamasjon rett.
medlem i 163 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav King-Nothing » ons 30.10.2013 18:36

Dykkeren skrev:Det står helt klart i salgsbetingelsene til TDC at det er forbrukerkjøp og dermed gjelder forbrukerkjøpsloven (dvs. 5 års reklamasjonsrett).


Hvor på nettsiden fant du dette?
medlem i 190 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav nightking » ons 30.10.2013 22:08

Står klart på sidene dems at det er KUN til bedrift kunder. Dette er ett utklipp fra siden:

Angrerett
TDC Direkte selger kun til næringsdrivende og angrerettloven gjelder derfor ikke på kjøp gjort hos oss. Dette jfr. med angrerettloven §1 om lovens virkeområde.
medlem i 189 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav mintio » tor 31.10.2013 10:46

Når du skal handle hos TDC må du krysse av hvor det står "jeg aksepterer salgsbetingelsene"

I denne står det:

Innledning:
DETTE KJØPET er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.

lenger ned under pkt. 11
Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Så til dem som har kjøpt telefonen der kan det vel være lurt å ta en kopi av hvilke salgsbetingelser du aksepterte da du kjøpte telefonen :) slik at du har noe å "slå i bordet med"

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Dykkeren » tor 31.10.2013 11:21

King-Nothing skrev:
Dykkeren skrev:Det står helt klart i salgsbetingelsene til TDC at det er forbrukerkjøp og dermed gjelder forbrukerkjøpsloven (dvs. 5 års reklamasjonsrett).


Hvor på nettsiden fant du dette?


På nettsiden, klikk på kjøp på en av mobilene, da kommer du videre til hurtigkasse, her kan du krysse av for privat og i tilleg så er det en link til salsgbetingelser. Så det er helt klart at du kan kjøpe som privstperson og ha forbrukerrettighetene ett forbrukerkjøpsloven.
medlem i 206 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Hrti » tor 31.10.2013 13:00

Det er faktisk riktig som folk sier at salgsbetingelsene som må godtas i kassen beskriver kjøpet som et forbrukerkjøp. Når man derimot krysser av for "privat" gjelder dette for betalingsalternativet faktura, altså om man vil faktureres privat eller ved firma. Velger man å betale med VISA/Mastercard forsvinner dette alternativet.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Dykkeren » tor 31.10.2013 15:07

Etter å ha lest og klikket litt frem og tilbake på TDC sine sier, så er jeg i grunnen blitt en smule forvirret. TDC sier at de kun selger til bedrifter, samtidig så henviser salgsbetingelsen til forbrukerkjøpsloven. Hvis de selger kun til bedrifter så skulle de henvist til kjøpsloven som regulerer kjøpe mellom likeverdige (bedrift vs bedrift eller privat vs privat). All den tid de har salgsbetingelser som henviser til forbrukerkjøpsloven, så skal man være sikret, men de vil nok påstå noe helt annet om 3 år når du står der med et problem !
medlem i 206 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav suleman » tor 31.10.2013 15:49

Derfor husk å ta kopi av salgsbetingelse når man bestiller som privat person.
medlem i 163 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav Konvertitt » tor 31.10.2013 18:47

Er det noen som har klart å bestille uten org nummer da. Jeg kommer meg ikke videre uten å fylle ut org nummer og firmanavn.

Jeg ville heller ikke vært sikker på å få gjennomslag for å få vanlig reklamasjonsrett hvis du fyller ut org nummer og firmanavn, da disse kjøpene til vanlig er regulert i kjøpsloven, selv tdc har gjort en feil å lagt ut gale salgbetingelser.
medlem i 173 måneder
 

Re: Her kan du kjøpe iPhone 5s

Innleggav suleman » tor 31.10.2013 19:25

Jeg bestilte som privat person utenom org nr den 29.10 iphone 5s gold versjon, har fått iphonen igår. Dvs hadde også opplyst i bestilling skjemaen at jeg kjøper som privat person, har ikke org nr, likevel har fått iphone 5s fra tdc, for sikkerhetskyld har tatt kopi av salgbetingelse.
Obs nå sjekket jeg at tdc har forandret salgbetingelse og har ikke mulig å bestille utenom org nr.
medlem i 163 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]