Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav hornis » tir 29.10.2013 18:29

Ser det er en tråd med erfaringer fra Telenor og Apple, men ikke Netcom. Derfor denne.

Jeg bestilte iPhone 5S 64GB Space Grey, fredag morgen kl. 07:15. Når jeg bestilte stod det under forventet levering: "Tilgjengelig". Var i kontakt med Netcom fredag ettermiddag og de fortalte at lagerstatus ble oppdatert hvert kvarter. Min bestilling hadde altså ikke kommet inn slik at jeg kunne få levering av de telefonene de hadde fått av Apple ved første levering. Jeg må dermed smøre meg med tolmodighet og vente på at Netcom får en levering nr. 2 fra Apple.

Tok kontakt med Netcom kundeservice i dag for å forhøre meg om en oppdatert forventet leveringstid. Fikk følgende svar:

Netcom kundeservice 29.10.13
Vi har bare fått en leveranse fra apple. Per i dag venter vi på flere telefoner, så de vil bli sendt ut i den rekkefølgen de ble bestilt. Vi har ubekreftet leveringtid, det vil si at vi ikke har fått tilbakemelding fra Apple enda.


Er det noen som vet noe mer konkret om når Apple planlegger en ny leveranse til Netcom?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav hornis » tor 31.10.2013 13:32

Da ser det ut til at Netcom har fått sin levering nr. 2 fra Apple.

Har i dag fått sendingsbekreftelse fra Netcom.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav stille » man 11.11.2013 22:46

Jeg har nettopp bestilt en iphone fra Netcom, det stod levering 2-3 uker, vi får se hvor lang tid det vil ta ;)
medlem i 147 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav barry » fre 15.11.2013 10:33

Bestilte på tirsdag, fikk beskjed om at de ganske sikkert kommer til å sende før denne helgen. Det tviler jeg litt på :) Netcom har god service, men så fort disse moobi folka tar over når bestillingen er gjort, går hele greia i stampe.

iPhone 5S, 16GB svart
medlem i 189 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav stille » fre 15.11.2013 16:49

Bestilte du i butikken? Jeg har bestilt på netsiden deres og fikk kun epost-bekreftelse at jeg får beskjed når de sender varen fra lager. Når er det, vet jeg ikke... Litt dårlig at man ikke kan spore/overvåke sin bestilling. :(
medlem i 147 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav barry » man 18.11.2013 12:20

Bestilte via 05050. Ringte igjen i dag, de har mista ordren min tydeligvis. Jeg ble anbefalt å bestille på nytt... En uke venting forgjeves :)
Jeg går nok heller til en fysisk butikk og kjøper/bestiller der
medlem i 189 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav stille » man 25.11.2013 16:41

Jeg har ringt til kundeservice med håp at de vet noe, men nei :( Det er dumt at jeg ikke kan spore sending eller fremgang på bestilling, og blir oppfordret til å ringe kundeservice som egentlig ikke gjør meg klok på noe som helst. Han jeg snakket med sa at han ikke vet når de får flere mobiler, at det har vært stort interesse og bla bla bla. Nå er det 2 uker siden jeg har bestilt, så at apple.com har 1-2 ukers leveringstid på den varianten som jeg vil ha... rare greier. Det er merkelig at de ikke klarer å bestille såpass mange mobiler at de dekker behovet som de sikkert visste at blir stort...
medlem i 147 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav noggen » ons 18.12.2013 15:01

Netcom begynner å irritere meg.

Ringte Netcom og bestilte meg en iPhone 5s 32gb svart den 29. november. Selger garanterte at jeg ville få den innen jeg reiser hjem til jul, som er i morgen. Forventet leveringstid var 1-3 uker. Har enda ikke sett snurten av den, og har ringt igjen, men på kundeservice vet de ingenting. Dette begynner å irritere meg grenseløst at det skal ta så lang tid.

Vurderer nesten å heve kjøpet. De har tross alt ikke klart å levere det de skal levere til gitte tidspunkt. Problemet er jo bare at det er Netcom som har de beste tilbudene for iPhone 5s? Eller er det noen andre steder, som faktisk klarer å levere, som har like gode tilbud?

Kan man kreve en kompensasjon for at de ikke klarer å levere et produkt til den tid de har lovet å gjøre det? Helt håpløst å måtte vente til langt ut i januar før man får telefonen man bestilte den 29.november.
medlem i 180 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhone 5S/5C kjøpt fra Netcom nettbutikk

Innleggav kewell79 » søn 22.12.2013 23:36

Billigere hos djuice for øyeblikket
medlem i 193 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]