2 gode måter å kjøpe iPhone/apple fra usa.

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

2 gode måter å kjøpe iPhone/apple fra usa.

Innleggav enjoy1974 » tor 24.10.2013 19:27

Hvis man ønsker å kjøpe iPhone, eller andre apple produkter fra usa, å få det tilsendt det som gave med verdi under kr 1000 vet jeg om 2 måter. Altså at du slipper 25 %mva + fortollingsgebyr osv.

1.
Det ene er et firma som jetcarrier. Men her har du mulighet til å skrive declaration selv. Så du kan skrive gift og sette verdi til under kr 1000. Det er selvsagt ikke noe garanti for at den ikke kan bli stoppet, men det er hvertall mindre sannsynlig.
(Oppgir ikke firma navn her, send meg heller en pm)

2.
Der er en såkalt proxy. Det er privatpersoner som bor i USA. Proxy kjøper det du vil ha, og sender det til norge på den måten du ønsker. Proxy skriver gave, verdi osv slik som du ber om på pakken. Det er da vanlig at vedkomne tar 10% for å gjøre dette. Beløp / % kan sikkert avtales. Overføring an penger skjer ofte via paypal.
Det er på en måte en personal shopper, men ikke et firma.
(Send meg evt en pm)

Det er alltid et regnestykke om man skal bestille fra USA eller ikke. Samtidige mister man 5 års reklamasjon. Jeg personlig har aldri hatt bruk for reklamasjon på iPhone, og det er vel få som har. Det er en annen diskusjon og må vurderes av hver enkelt.
medlem i 202 måneder
 

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron