Erfaring med Android/Mac OS

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Erfaring med Android/Mac OS

Innleggav Bobrikof » tir 22.10.2013 0:07

Hei!

Jeg kunne treng noen tips fra folk som har byttet fra iOS til android og har erfaring med hvordan android (Samsung Galaxy S4 spesifikk) fungerer med Mac OS.

Saken er den at min kjære 3GS begynner å bli irriterende treg og småting begynner å svikte. Hadde i utg tenk å kjøpe en ny iphone, men ser meg nødt til å vurdere et bytte til SG S4 eller S3 på grunn av at jeg syns prisene på iphone rett og slett er uforsvarlig høy. Har vurdert å kjøpe Iphone 5 brukt, men med de fleste priser rundt 4000 for en ett år gammel telefon syns jeg blir for mye. En SG S4 er mulig å få for 3600, og S3 for 3000, ny med abonnoment tilsvarende det jeg har i dag og er fornøyd med.

Jeg lurer egentlig ikke på om S4 er noen god/dårlig telefon - det er en smal sak å undersøke ved å lese tester osv. Men jeg lurer på to ting:

1. Jeg liker veldig godt hvordan iphone og mac'en min fungerer sammen. Jeg er ingen avansert bruker, men liker at ting går lett og føler disse to enhetene gjør det. Hvordan er erfaringen til folk som har MAC og android? Er det en smal sak og synce kalender osv over disse enhetene eller vil det by på mye hodebry og irritasjon? Pek gjerne på både fordeler og ulemper (kan være godt jeg overser kjekke løsninger pga at jeg ikke tenker over det ved daglig bruk)

2. Til dere som har byttet fra iphone til android telefon; har dere angret? Jeg er veldig fornøy med iOS og sånn sett så kunne jeg tenkt meg å holde meg til iphone. På den andre siden har jeg hørt om andre som syns android er veldig godt, men de fleste jeg har snakket med har ikke hatt begge deler. Så derfor tas alle tips og pro/con argumenter angående dette imot med stor takk!

Takk for all hjelp på forhånd :)
medlem i 169 måneder
 

Re: Erfaring med Android/Mac OS

Innleggav hansk_e » tir 22.10.2013 6:00

Jeg har selv begge deler. Har to telefoner i daglig bruk, en iPhone 4s og en HTC android ( som vel og merke begynner å dra litt på åra nå)

Men min erfaring, selv om android er et helt greit system. Vel, er kanskje etter min mening litt rotete menyer, og blir litt for mye knotring for å få ting gjort.
Vel bortsett fra det er android helt greit, og teknisk sett er vel Samsung en like god telefon, om ikke bedre enn iPhone.

Men for meg blir android helt ubrukelig. Grunnen til det er Apple sitt økosystem. Jeg er helt avhengig av å ha kontakter/kalender/notatet osv i sync med min Mac. Dette er så å si umulig med android. Joda, vet at jeg kan bytte ut alle mine oppsett fra icloud til Google kontakter osv, men ser det ikke som noe alternativ. Ville uansett blitt mye styr å finne en Google app for alt iCloud gjør automatisk for meg.
Jeg har prøvd masse apper, og finnes ikke en på markedet som kan klare å synce iCloud info med en android telefon.

Siste, og kanskje mest viktigste er musikk. Jeg har et ganske respektabelt musikk bibliotek nå, og bruker iPhone mye til å spille av musikken min, enten i bil, eller hjemme via AirPlay. Dette kan du bare glemme å få til med en android telefon.

Så får egentlig bli opp til din økonomi og bestemme. Samsung er en helt super telefon, men ikke forvent sømløst syncing med din Mac.
Så om dette er viktigst for deg, kjøp en ny iPhone. Utrolig mye som har skjedd siden 3GS (ja, jeg har hatt den og)
Vil du ha en billig og god telefon, men oppkobling via Apple tv/ syncing til Mac /ipad/iPod ikke er viktig er android ett godt alternativ.
medlem i 146 måneder
 

Re: Erfaring med Android/Mac OS

Innleggav bzzlink » tir 22.10.2013 11:02

Jeg byttet til Android i 2 måneder for et års tid siden. (solgte 4s en stund før 5 kom)

Siden jeg har eget domene som Google konto og har alle kontaktene mine der, så var ikke kontakter/kalender/notater osv. noe problem. Det som derimot var irriterende var at exchange jobbmailen min og Google mailen min måtte legges inn i to forskjellige mailklienter på telefonen. Og det ble litt surr i kalenderne også.

Mulig det ikke er sånn på Samsung telefoner, men sjekk det opp hvis det er noe som angår deg.

Som forrige person sier så var det Airplay/apple-TV og hvordan den fungerte opp mot anlegg i bil som jeg virkelig savnet. Android universet har ikke noe som gir den funksjonaliteten.

Ifølge prisjakt.no så koster billigste S4 kr 4300,- ca. inkl. frakt.
Iphone 5 koster 5079,-

Du kommer ikke til å angre på at du bruker de siste 800 kronene dersom du allerede lever i et Apple univers.

Dersom du binder deg til ett abb. hos f.eks. NetCom, men velger å betale iphone 5 prisen med en gang, så koster den 4199,-
medlem i 192 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]