Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav Dov3 » fre 04.10.2013 12:00

Kjøpte akkurat en iPhone 5S i en apple store i London. Der mente de at telefonen måtte aktiveres i butikken for at den skulle kunne benyttes i Norge. Noen som har vært borte i dette? Noen som kjenner til årsaken?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav dtscaps » fre 04.10.2013 15:05

Min erfaring er at tvungen aktivering bare skjer med låste telefoner.
Har selv erfaring med låst at%t telefon før og etter opplåsing.
Telefonen du har kjøpt er vel a1457 til 600 og noen pund. da er denne SIM free og kan brukes med alle operatører.

Min konklusjon er at meldingen du har fått kan ignoreres.
medlem i 154 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav Dov3 » fre 04.10.2013 16:22

Det er model A1457 ja. 629 pund. Den skal jo være simfree så kan ikke helt forstå aktiveringen..

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav Fenrizulv » fre 04.10.2013 18:12

hei!

Skal kjøpe en iphone 5s når jeg er i London. Fortell gjerne hvordan du løste dette!
medlem i 174 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav Dov3 » fre 04.10.2013 19:12

Var en venn som kjøpte for meg, men det var bare å spasere inn og fortelle hvilken modell man ønsket. Har du flaks har de den på lager. Hvit og gull er visstnok umulig å oppdrive mens space Grey er litt enklere. Lykke til..

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav Atrit » lør 05.10.2013 1:22

Var mulig å oppdrive hvit og gull, men da må du være blant de første i køen. Gullversjonen forsvant etter de 5 første, og den hvite tror jeg var utsolgt etter nr. 20 i køen. Dette skjedde da på torsdag på Covent Garden.

Møter du opp før kl. seks, kan jeg tenke meg du har en mulighet på gullversjonen. Ellers er det bare å still seg opp i køen før åpningstiden, så er du nesten sikret en i space gray. Det er likevel verdt å merke seg at de ikke får inn leveranser hver eneste dag.

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Tvungen aktivering av iPhone i Apple Store London

Innleggav n0gga » man 07.10.2013 13:09

Hva ble det konkludert med her?
Regner sterkt med at man ikke trenger noen aktivering når man kjøper en "unlocked" telefon?

La i forrige uke inn bestilling på en iPhone 5S hos apple.co.uk.
Planen er at en kompis av meg (som bor i London) skal ta imot telefonen, og sende den til meg. På nettet står det jo klart og tydelig at telefonen er "unlocked", så klarer ikke helt å se for meg hvorfor man skal behøve å gjøre noe med den.

For dere som har tenkt å poengtere at telefonen (kanskje) blir lansert 18. oktober, så har jeg planer om å avbestille den britiske dersom Apple Norge kommer England i forkjøpet.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]