Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav ameja » fre 13.09.2013 16:25

Hei folkens!
Det blir vel muligens et prisdropp på iPhone 5 nå siden det er nye modeller i markedet om kort tid? Men hvor i alle dager kan man kjøpe en ulåst iPhone 5?

Takker for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav geircito » fre 13.09.2013 17:56

Sannsynligvis ingen steder bortsett ifra privatsalg (brukte).

Jeg skal selge min ulåste iPhone 5, 64Gb, sort, så snart jeg har iPhone 5S i hus :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav Dorkfish » fre 13.09.2013 19:20

Netonnet har. Men de har ikke redusert prisen foreløpig

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav ameja » lør 14.09.2013 14:40

Ja, det kan kanskje være en grei løsning å kjøpe en pent brukt iPhone 5.. ;) Jeg er lite lysten på å bruke 6-7000 på en av de nye. Vil heller ikke ha bindingstid..

Sjekket Pixmania, NetOnNet og et par andre nettbutikker, og de har ganske riktig ulåst iPhone 5, men fortsatt høy pris eller rett og slett ingen på lager.

Det virker som om Apple har tenkt at de skulle kvitte seg med alle muligheter for at potensielle kunder velger å kjøpe en iPhone 5 i stedet for 5s eller 5c siden de er så dyre.. Og siden i alle fall 5c ikke representerer noe særlig løft sammenlignet med iPhone 5..

Ser du på apple.no så har de også fjernet iPhone 5 og selger bare 4s - i overkant sleipt synes jeg..

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav olanor90 » lør 14.09.2013 15:49

På Finn.no selges mange nye iPhone 5. (ulåste og i orginal forpakning)
medlem i 158 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav ameja » lør 14.09.2013 20:46

@olanor90: hmm.. altså iPhone 5 som ikke er pakket ut fra originalforpakning? Det høres ut som kanskje litt risky business å gå inn på - kan jo være tyvegods? Eller bare juks..

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav TheRealChristoffer » lør 14.09.2013 22:16

mange selge riphone 5 ulåst. netcom butikkene og humac blandt annet. ingen prisdropp nå

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav suleman » lør 14.09.2013 23:06

Jeg tror ikke det blir prisdropp, fordi apple store selger ikke mer iphone 5, men kun 5c.
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav olanor90 » fre 11.10.2013 15:05

Hei igjen ameja!
Litt seint tilbakesvar!
Da jeg og kona har OneCall abb, kjøper jeg telefonene på Finn.no
Har kjøpt 2x4.2x4s og skaffet en 5 til kolega.
Alle har vært uåpnet. Jeg passer selvsagt på å hente varen selv eller bruke Finn`s betalingsgaranti.
medlem i 158 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav ameja » fre 11.10.2013 19:29

@olanor90: Takk for svar :) Det begynner jo å bli enda litt mer aktuelt nå når 5c og 5s slippes løs på det norske markedet snart! Jeg synes nok at de to nye blir litt for dyre, og håper fortsatt på et lite varp med en iPhone 5 :)

Jeg sjekket litt på diverse nettbutikker i går, men det er ingen tegn til prisnedsettelser på iPhone 5 - selv om jeg ser at mange av dem har en god del på lager. Mulig det endrer seg henimot lanseringsdatoen her i Norge, men jeg har vel ikke klippetro på det!

Jeg har aldri kjøpt noe på FInn.no - bare registrert ganske mange artikler i avisene som forteller om svindel og lureri der ;)

Får vel ta en titt og håpe det går bra. Men du sier altså at det finnes iPhone 5 å få i originalforpakning, som i ubrukt telefon ikke en gang tatt ut av esken? Er det ikke risk for at dette er tyvegods da?

EDIT: @geircito: skulle gjerne lagt inn et bud på din sorte iPhone 5, men vil helst ha hvit :) (og mest mulig ubrukt..)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav olanor90 » lør 12.10.2013 15:10

Hei igjen ameja!
De telefonene jeg har kjøpt ha hatt plastik på esken...
Det er telefoner som selger har fått i erstatning fra Aple. I mellomtiden har de kjøpt andre telefoner.
Jeg har god erfaring med mine kjøp.
Om du kjøper fra Finn.no og vedkommende bor langt unna bruk kjøpsgarantien. Da betaler du avtalt beløp til Finn.no, og selger sender deg varen. Er du fornøyd men denne blir pengene videresendt. :-D
medlem i 158 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav TheRealChristoffer » man 28.10.2013 20:23

Hvis du kjøper brukt så er det viktig at du passer på at selger ikke har byttet glass eller batteri på telefonen. Hvis andre en apple gjøre dette er det ikke garanti på apparatet

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 ulåst?

Innleggav anboro » tir 29.10.2013 2:51

Jeg selger min iPhone 5 64 gig for 4000,- som var ny i mai.
medlem i 181 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]