Kjøpe iPhone 5S i England

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bjornole » ons 11.09.2013 17:59

Hei! Jeg har ventet på at iPhone 5s skal bli lansert nå, og da nyheten kom om at den ikke kommer til Norge før i desember, ble jeg litt skuffa.

Men, jeg skal til London den 4. oktober, og har da planer om å kjøpe med meg en iPhone 5s 32GB. Jeg regner med jeg burde reservere den på en eller annen måte, slik at jeg kan komme å hente den i en Apple Store i løp av de neste 4 dagene. Er det noen som har erfaringer med hvordan dette bør gjøres? Jeg kjenner ingen som bor i London eller England heller..

Og hvordan er det med toll, moms o.l? Det går vel fint å kjøpe uten SIM-kort/binding?
Ooooog, hva mener dere om gull-versjonen? Jeg likte den, men samtidig syns jeg den virker litt veel feminin og "glamorous". :-D
medlem i 141 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bilal2012 » ons 11.09.2013 18:24

Dette lurer jeg også på. Jeg skal ikke til London men kjenner noen som bor der, lurte på om dem kunne kjøpt en uten abonnement. Hvordan er det med garanti da? Den må vel kjøpes på en Apple butikk der for å få den uten abonnement er det ikke slikt? Hvordan blir det med 4g nettet og andre ting. Det jeg lurer på er om mobilen vil fungere i Norge akkurat som min iPhone 5 som et kjøpt her gjør.


På for hånd takk
medlem i 146 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav macmons » tor 12.09.2013 16:27

Ingen problemer med å kjøpe i England, kun støpselet som er forskjell, men da bruker du det du har fra før.
Når det gjelder moms, så er det opp til deg selv om du vil vise den frem når du kommer hjem... ;)
Garantiene er som her hjemme...
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bilal2012 » tor 12.09.2013 16:30

Noen som vet hva den vil koste i London uten abnomannt?
medlem i 146 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bjornole » tor 12.09.2013 19:42

På apple.co.uk, som er nettsiden til Apple i England, står det følgende:

16GB: £549 - 5128 kr
32GB: £629 - 5875 kr
64GB: £709 - 6622 kr

Regnet med dagens valuta.
Veldig sannsynlig at dette blir samme prisene som i Apple Store-butikkene i London. :)
medlem i 141 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bilal2012 » tor 12.09.2013 19:48

Ok takk for informasjon. Tror dere det er like vanskelig å få tak i en iPhone 5s i London som der i Norge? Altså jeg har vært så heldig de siste tre iPhone som er 4,4s og 5. Fått kjøpt dem på butikken den dagen dem har kommet til Norge.
medlem i 146 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav Hrti » tor 12.09.2013 19:54

Ville hatt i bakhodet at iPhone ikke har, og heller aldri har hatt, internasjonal garanti. Garanti på iPhone er kun gyldig i samme land som den ble kjøpt, i motsetning til f.eks. macbooks som har internasjonal garanti.

Edit: Ser ut som at iPhone kjøpt i Europa faktisk kan leveres inn for reparasjon på garanti i Norge. Er den kjøpt i USA eller Asia er det derimot værre. Her finner du hardware warranty for iPhone 5 kjøpt i UK: http://www.apple.com/legal/warranty/pro ... sh-uk.html

Fra FAQ på Eplehuset.no:
Kan jeg levere iPhonen min til dere, selv om den ikke er kjøpt der?
Vi er Apples servicepartner i Norge, og kan ta i mot iPhone som er kjøpt hos oss, eller på Apple Store i Norge eller innenfor EU. Om du har kjøpt din iPhone hos en annen forhandler eller nettbutikk, må du henvende deg dit for service. Om din iPhone er kjøpt i utlandet, gjelder normalt ett års garanti fra kjøpsdato. Om den er kjøpt i Norge gjelder også reklamasjonsrett.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bjornole » tor 12.09.2013 20:13

Takk for info! :) Jeg har "idiot"-forsikring fra dag 1 som en ekstra trygghet, så det er ikke noe jeg trenger å bekymre meg særlig for. Men reklamasjonsrett i 5 år hadde vert å foretrekke.. :)

Er det noen som har erfaringer om hvordan jeg går frem med å reservere en telefon på forhånd? Hvordan systemet fungerer liksom.
medlem i 141 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav mortengutt » fre 13.09.2013 11:43

Får man kjøpt 5S uten abonbement i butikk da? Eller må den bestilles og sendes til en fastadresse?
medlem i 223 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bilal2012 » fre 13.09.2013 11:44

Det lurte jeg på å?
medlem i 146 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav vujicic » fre 13.09.2013 15:42

http://www.webpronews.com/iphone-5-rele ... es-2012-09

Ifølge denne kommer den til Norge 28 september. OM det stemmer vet jeg ikke, men spørs om det er vits å kjøpe en i England hvis den kommer til Norge 7 dager senere :-)
medlem i 180 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav Atrit » fre 13.09.2013 16:01

Den saken der omhandler iPhone 5 og ikke 5s, vujici.

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav vujicic » fre 13.09.2013 17:12

Å herregud! :-P
medlem i 180 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5S i England

Innleggav bilal2012 » fre 13.09.2013 17:17

lurer på en ting. er det ikke mulig å bestille en iphone 5s på uk sin apple butikk på nette og få den levert på norsk adresse?
medlem i 146 måneder
 

iPhone 5s fra England til Norge ?

Innleggav johs854 » fre 13.09.2013 19:36

Hei

Når jeg så Apple eventen på nettet, sa Apple at iphone 5s at den kom ikke til Norge før i desember, da ble jeg skuffa :-/

Men er det mulig og bestille en iphone5s på den engelske Apple store til Norge?
medlem i 127 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]