Iphone 5S og 5C?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » tir 03.09.2013 21:12

Takk for info geircito!

Håper du har rett i at de to nye fargene er i tillegg til vanlig sort/hvit! :)
Hvis det kommer fingeravtrykk-sensor på Hjem-knappen, da må jeg kanskje vurdere et evt. kjøp, men skal man selge bør man jo gjøre det nå, før "vanlig" folk vet om at 5S er rett rundt hjørnet, selv om sikkert mange har hørt rykter.
Det er bare et problem, jeg har egentlig ikke penger... :(

Hva tenker egentlig folk om at/hvis det kommer en 5C, som virker sannsynlig? Vi har jo fortsatt mulighet til å kjøpe en fullversjon iPhone, men likevel. Det at Apple-lanserer en billig-modell av iPhone liker jeg likevel ikke.

Forresten, hvor fikk du greie på det med at invitasjonen var sendt ut, og klokkeslett? Og den øvrige informasjonen rundt modellene?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav geircito » tir 03.09.2013 21:47

Følge med på internet..... :-)

iPhone 5S og 5C vil bli ANNONSERT på event'n til Apple tirsdag 10. september kl 19.00 norsk tid, DET er bombesikkert.

Ifølge rykter vil selve salgsstarten av iPhone 5S og 5C være 20. september kl. 08.00 lokal tid USA (salgsstart 20.09.2012 gjelder antagelig bare USA).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav bzzlink » tir 03.09.2013 22:39

Skrev en forside sak jeg, så skjer det litt på forsiden også.

Nå gjenstår det å se om det er noen admin'er som er våkne sånn at den blir publisert :)

Tar jeg ikke feil er det vel en stund siden de har holdt disse eventene på egen eiendom?

Har jo pleid å være et eller annet innleid lokale?
medlem i 193 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » tir 03.09.2013 23:08

For en _god_ stund siden skrev jeg også en forsideartikkel/spørreundersøkelse, men den ble tydeligvis aldri publisert. Lurer på hvorfor, hadde helt glemt det selv, men det var jo ikke noe så viktig at det absolutt må publiseres.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav arildsd » ons 04.09.2013 0:46

bzzlink skrev:Skrev en forside sak jeg, så skjer det litt på forsiden også.

Nå gjenstår det å se om det er noen admin'er som er våkne sånn at den blir publisert :)

Tar jeg ikke feil er det vel en stund siden de har holdt disse eventene på egen eiendom?

Har jo pleid å være et eller annet innleid lokale?


Sist da de presenterte ios7 ble den holdt i Cupertino iallfall så de planlegger vel å holde konferansene der i tiden fremover tenker jeg ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav bzzlink » ons 04.09.2013 10:00

Nå spekuleres det om det kommer en ny Apple TV også.
Noen har fått fatt i et fraktbrev som viser at Apple ha fått levert 3 forsendelser av "Set Top Boxes"

http://appleinsider.com/articles/13/09/ ... tv-product
medlem i 193 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » ons 04.09.2013 13:10

arildsd skrev:
bzzlink skrev:Skrev en forside sak jeg, så skjer det litt på forsiden også.

Nå gjenstår det å se om det er noen admin'er som er våkne sånn at den blir publisert :)

Tar jeg ikke feil er det vel en stund siden de har holdt disse eventene på egen eiendom?

Har jo pleid å være et eller annet innleid lokale?


Sist da de presenterte ios7 ble den holdt i Cupertino iallfall så de planlegger vel å holde konferansene der i tiden fremover tenker jeg ;)


Mener å ha fått med meg en eller annen plass at konferansen den 10 september nå skal være i San Francisco?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav bzzlink » ons 04.09.2013 14:04

Sto Cupertino hos the Verge, men det er jo ikke sikkert de har det riktig heller.
medlem i 193 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » tor 05.09.2013 20:53

@doni213: Det var faktisk helt uforståelig for meg. Kunne du skrevet det en gang til?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav Macca » fre 06.09.2013 10:01

@nosey: Tydelig spam med google-translate-norsk spør du meg:
1. Link til luguber nettbutikk.
2. Dårlig norsk (google translate).
3. Bruker opprettet samme dag som innlegget ble postet.

Rapporterte innlegget i går, men moderatorene har tydeligvis andre ting å ta seg til enn å fjerne det (ikke ment som kritikk, altså)...
;)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » fre 06.09.2013 14:20

@Macca: Takk! Tenkte ikke på å se på hvor gammel brukeren var, og sjekket heller ikke linken ;)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav madina » ons 11.09.2013 1:27

Da er nyheten ute om iphone 5S og 5C :-D
Noen som har noe peiling på når vi i Norge kan forhåndsbestille 5S?
Liker heller ikke at det skal komme en "billig" versjon av iphone, og itillegg så fargerike? Blir mer som lumia versjonene.. =-O
medlem i 138 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav nosey » ons 11.09.2013 9:36

Enig me madina. 5C er ingen såkalt "billig"-versjon. Det har tilsvarende innmat som iPhone 5, faktisk er den bedre enn iPhone 5 fordi den støtter flere LTE-bånd (13 stk.), flere enn noen telefon i verden. I tillegg har den forbedret FaceTime HD-kamera. Regner med at 5S støtter like mange LT-bånd?
Likevel likte jeg ikke dette. Ser ikke helt åoenget til Apple, de kan jo likegodt gjøre som de alltid har gjort, med å sette ned prisen på iPhone 5 og 4S når 5S kommer, og så forsvinner 4 fra butikken. Men, nå som Steve Jobs er borte ser de muligheten til å gå litt nye veier tenker jeg. Synd men sant. Ble ikke direkte skuffet, altså, men er ikke helt fornøyd med de fargerike telefonene. Må prøve å holde meg unna nettaviser nå, for det flommer det vel over av artikler om nyheter fra Apple nå, gjerne med litt feilinfromasjon fra journalistene også. Kommentarfletene der kommer til å flomme over av Android-brukere som skal "disse" oss fordi Apple har laget en "plastikk"-mobil...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav Dorkfish » ons 11.09.2013 10:34

De kommentarene kommer fra Androidleiren uansett. De bare hater iPhone uansett om den lages av plast eller diamant. Ikke noe vits i å bry seg om hva de sier.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Iphone 5S og 5C?

Innleggav oysteinhermansen » ons 11.09.2013 14:01

Apple iPhone 5C er samme som iPhone 5 med følgende endringer.
- støtte for alle LTE bånd i Europa/Norge
- Ca 15% bedre batterilevetid
- "simplere" innpakking
- billigere pris (basert på US$100 bør den bli ca kr. 1000 billigere enn dagens iPhone 5)

Apple vil nok ikke, men Telenor og NetCom burde dumpe de iPhone 5 enhetene de har på lager til kr 1000-1500 under dagens pris. Ellers er det nok mange som sitter på gjerdet og venter til 5C og 5S kommer en gang sent i Q4.

Skal bli morsom å se hva de gjør....
medlem i 178 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron