Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 24.05.2013 23:13

Si meg, leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Og det du selv skriver? Jeg skriver at dagens lommekameraer blir mindre og mindre, og at mobilene blir større og større. Dette gjør at forskjell på bildekvaliteten er i ferd med i viskes ut. Dette er ikke egentlig noe å diskutere, det er en sannhet.

Jeg bruker både mobilkamera, et forholdsvis dyrt lommekamera og speilrefleks - jeg er medlem av en fotoklubb og kan vel egentlig ganske mye om kameraer. Personlig erfaring. Jeg har vunnet flere fotokonkurranser med bilder tatt med mobilkamera og kvalitetsmessig er de bildene på høyde med en god del av lommekameraene klubbmedlemmene bruker.

Du vet vel forskjellen på et lommekamera og en speilrefleks? Siden du påstår at kameraer er så store, mener jeg...

Det du sa som jeg reagerte på fordi det ikke stemmer er «Skal man etterhvert ha kamera som er "tilnærmet" så gode som et ordentlig kamera så må str. på tlf. også økes... Dessverre.» Og nei, siden kameraer og kamerateknologi blir mindre og telefonene større så er forskjellen på bildekvalitet etter hvert marginal. Fordi bildebrikkene blir fysisk mindre og linsene mer komprimerte. Nå. Ikke en gang i fremtiden. Men ingen av dem vil noen sinne komme opp mot bildekvaliteten på en speilrefleks. Pga teknologien de bygger på.

Og den klumpen du viser til på SIII er slett ikke videre stor, Ikke større enn at den kan ha deksel både foran og bak som IKKE buler det aller minste. Søstra mi har en SIII, så jeg har da sett den selv...

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » lør 25.05.2013 0:18

nosey skrev:hvorfor i svarte de "vanlige"/ordentlige gode kameraene er så utrolig store, mens mobilkameraene er 1/100.000 av størrelsen...!?

Har du 70-200mm-linse på iPhonen din? Nei
Kan du zoome uten at det blir veldig grumsete? Nei
Kan du bytte objektiv? Nei

Nå vet ikke jeg om du mener speilrefleks eller digitalkameraer/lommekamera, men det er vel en start på en liste? :)

Det er litt mer enn bare kamera-delen i et tradisjonelt kamera :P

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » lør 25.05.2013 0:58

Først nå ser jeg at jeg har misforstått. Først nå når Chiang Mai 1963 spør om jeg faktisk leser hva han skriver. Noe uklart formulert fra din side Chaing Mai 1963. Når du snakket om lommekamera tidligere, tolket jeg det som kameraet på mobilene. Da kan vi bare droppe diskusjonen, for nå er vi helt enige, når vi forstår hverandre :)

Uansett, takk for svar begge to!

@ddybing: bare av ren nysgjerrighet, som med alt annet; kommer du til å fortsette å bruke iPhone framover, og etter hvert kjøpe deg ny iPhone (nyere modell), eller kommer du til å gå over til Android eller annet?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » lør 25.05.2013 8:21

Ser ingen grunn til å bytte enda :) Veldig fornøyd med 4S.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Chiang Mai 1963 » lør 25.05.2013 11:01

nosey skrev:Når du snakket om lommekamera tidligere, tolket jeg det som kameraet på mobilene. Da kan vi bare droppe diskusjonen, for nå er vi helt enige, når vi forstår hverandre :)

At du tolker det slik viser bare hvor lite du kan om de tingene du snakker om. Et lommekamera har aldri vært et mobilkamera. Det var ikke jeg som var uklar, jeg brukte ordene lommekamera og mobilkamera om to forskjellige ting. At det kan mistolkes om man leser skikkelig og kan ting man uttaler seg om tror jeg ikke, det var bare du som ikke skjønte ordene jeg bruker.

Ergo er det vel deler i denne tråden sagt om deg selv av deg selv som du bør revurdere. ;)

EOD

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Even1969 » lør 25.05.2013 11:27

Eg har hatt mobil sidan 1995, først ein Motorola, så Nokia. Sidan eg driv eige as er eg alltid på jobb, og dét var utslagsgivande då eg på etterjulsvintaren i 2011 satte meg ned for å finne ut kva slags telefon eg skulle velge. Eg såg på Samsung og HTC. Nokia forsvann veldig fort. Eg enda opp med ein iPhone 4 etter å ha vurdert fram og tilbake i fleire månader. Sikkerheit og synkronisering var essensielt i tillegg til e-post.

Nå er både firmaet mitt og vi privat i ferd med å "fase ut" Windows-pcar og gå over til Mac. Synkronisering mellom mobil, padde og mac, iCloud, etc er supert!

Det eg særleg ønskjer meg for neste generasjon iPhone er eigentleg moglegheit til å ha to SIM-kort i mobilen! Feks kunne eg hatt eit kenyansk SIM-kort for å kommunsiere med mine kenyanske forretningspartnarar, eller eg kunne hatt kontortelefonen med meg overalt.

Per i dag har eg forresten ein 4S, 64 GB minne, som vart kjøpt etter eit hendig uhell med knust skjermglass på den "gamle". Eg har ingen umiddelbare planar om å bytte mobil kun for å ha det nyaste... ;)
medlem i 140 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » lør 25.05.2013 14:12

@ddybing: Skjønner det, 4S er jo ikke akkurat gammel enda. Det jeg mente var om du framover/i framtide kommer til å fortsette med iPhone, og om du kommer til å kjøpe iPhone neste gang du skal ha ny, eller om du kommer til å gå over til noe annet. Ettersom at du fortsatt holder fast på 4S vil jeg tolke det som at du fortsetter med iPhone? :)

Chiang Mai 1963: Nå prøvde jeg å avslutte diksusjonen, men så måtte du bare dra den opp igjen. Selv om du brukte riktige ord, er det fullt mulig å misforstå. Noen ganger ser man seg helt blinde og klarer ikke å "forstå" selv de simpleste ting.

Chiang Mai 1963 skrev:
nosey skrev:Ergo er det vel deler i denne tråden sagt om deg selv av deg selv som du bør revurdere. ;)


Det var nøyaktig det jeg skrev i tråden over. Jeg sa at dermed avslutter vi denne diskusjonen, når jeg nå ser at jeg har misforstått, og dermed sa jeg også, uten å si det direkte, at ting jeg har uttalt tidligere ble feil pga. misforståelsen.

Sak avsluttet!

@Even1969: Høres fint ut det. Må du ha et eget SIM-kort for å kunne ringe til Kenya? Og kan du ikke bare bruke jobbnummeret som privatnummer også da?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav gvalstad » lør 25.05.2013 15:29

Noen ønsker å slippe jobbtelefoner på kveld, i helg, i ferien og ha fritiden i fred.
medlem i 191 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » lør 25.05.2013 15:56

Joda, men han skriver jo at han gjerne ville hatt 2 SIM-kort i samme iPhone, og da vil jo alle jobbetelefonene også komme inn på den tlf., så hvorfor ikke bare bruke ett og samme nummer?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » lør 25.05.2013 19:57

nosey skrev:@ddybing Det jeg mente var om du framover/i framtide kommer til å fortsette med iPhone, og om du kommer til å kjøpe iPhone neste gang du skal ha ny, eller om du kommer til å gå over til noe annet.


Litt uklart fra min side - mente at jeg ikke har noen grunn til å bytte enda, hverken fra 4S eller iPhone generelt, over til noe annet :)

nosey skrev: Må du ha et eget SIM-kort for å kunne ringe til Kenya? Og kan du ikke bare bruke jobbnummeret som privatnummer også da?

Nå vet ikke jeg om han pleier å reise til Kenya, men da kan det jo være en fordel å slippe de høye takstene for å ringe til "utlandet".

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » lør 25.05.2013 22:25

fint, bra du holder deg til iPhone :)

ja skjønner det. men siden han også nevnte å ha jobbtelefonen i samme tlf., altså SIM-kort for jobbtlf og et SIM-kort for privat tlf i ÈN og samme iPhone, så kan han jo ikke unngå jobbmas i helger og ferier ogsånt... så da mente jeg at hvorfor kan han ikke bare bruke jobbnummeret som privat nummer også? ingen grunn til å skulle ha 2 numre da...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]