Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » ons 22.05.2013 20:02

Mulig det, men nå er jo iCloud ikke bare en tjeneste for lagring. Skulle forresten ønske at det gikk an å ha automatisk stor bokstav i OS X også, også utenom skriveprogrammer, på nettet og overalt :) Tungvint å manuelt bruke stor bokstav hele tiden...

Hvis jeg husker riktig fra tidligere; bruker ikke du SGSIII ddybing?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » ons 22.05.2013 20:17

Nei, det stemmer ikke. Jeg har hatt iPhone 2G, 3G og nå 4S som jeg har hatt siden desember 2011.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Traktor » ons 22.05.2013 20:27

nosey skrev:Det er lov å være saklig til en viss grad her også... Det der var bare usaklig! Nå legger jeg ikke vekt på rettskriving i form av stor bokstav f.eks. Og om noen boksstaver stokker seg litt om i farten eller at det dobbel konsonant blir feil i farten, når jeg skriver et så langt innlegg, eller i det hele tatt...

Uansett, den diskusjonen som har startet over her synes jeg vi skal kutte ut med en gang. Er klar over at jeg selv har bidratt til den nå, men det ødelegger jo hele tråden som i all hovedak skal handle om folks forventninger til neste generasjon iPhone og om de skal kjøpe eller ikke.


Det merkelige er vel heller at du skriver et så langt innlegg uten å bruke en eneste stor forbokstav, det kan vel tyde på at det er gjort bevist, og det ser ikke ut til at det er noe problem etter at jeg bemerket det. Selv om dette er et forum er det greit å holde en viss grad av ordentlig norsk. Skal på ingen måte si at jeg selv skriver perfekt, men jeg prøver i hvert fall.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » ons 22.05.2013 21:19

nei, kommer nok ikke til å bevisst bruke stor bokstav når jeg skriver.

vær så snill og spar meg, hva er dette for noe tull!? en latterlig usaklig kommentar som kom rett ut av det blå...! vi diskuterte mobiler her og så kommer du og kommenterer at ejg skal bruke stor bokstav. hvis det er noen som kan å skrive korrekt norsk her, så er det meg. jeg gjentar det jeg sa; jeg vektlegger ikke stor bokstav på plasser sånn som på forum o.l., og når jeg skriver lange innlegg, og i det hele tatt, så tar jeg meg ikke god tid for å si igjennom etterpå om det er noen feil som har oppstått i farta. underveis når jeg skriver retter jeg opp hvis det blir for ille, men ikke i etterkant. regner med det jeg har skrevet over her er rimelig forståelig. klarer ikke du å lese korrekt norsk foruten stor bokstav i begynnelsen av setningene, da må du finne deg noe annet å gjøre, beklager.

om det jeg hittil har skrevet ikke går under "en viss grad av ordentlig norsk" så vet ikke jeg...!

@ddybing: beklager, ser nå at du skrev det like ovenfor :)

EDIT: forresten: jeg er på ingen måte ute etter å lage bråk her, men har jeg grunn til det så varsler jeg ifra.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav petrus764 » ons 22.05.2013 23:04

nosey skrev:ikke at det har noen stor betydning egentlig, men jeg er nok litt mer "oppegående" en de fleste på min alder, for å si det på den måten.

fylle opp startskjermen med fult av stygge widgets og tull er jeg lite fan av.

og rett og slett herlig å bruke! softwaren på alle andre mobiler; fullstappet av søppel og drittprogrammer som man kun har på mobilen, ingen sync mot andre enheter.

akkurat som når man kjøper en windows-maskin. nettbrettene ser jo ikke ut verken innvendig (softwaren) eller utvendig. rett og slett ekle å bruke.

og det å kunne koble til en ekstra minnepenn; igjen, ekstra rot og det trekker byggekvaliteten rett ned.

"innovasjon"; kjenner jeg blir forbanna så det synger etter når jeg hører folk si akkurat det der.

trenger man et så forbaska bra kamera, så vil det lønne seg å ta med seg et kamera, istedenfor å bruke mobilen.

trådløs lading: wow, så praktisk. NOT!

vil man ha neste versjon avsoftwaren på en android-mobil må man punge ut og kjøpe ny mobil... dette er det jeg kaller useriøst. de endrer jo svarte meg skjermestørrelse på hver modell, og bare slenger ut modeller i hytt og pine! null struktur.

så har man egentlig bruk for så jævlig stor skjerm på tlf? hvem sitter og jobber på tlf når man heller kan bruke nettbrett, og da iPad, ettersom at ingenting annet funker

hvorfor skal du bruke chrome-dritten som standard nettleser når Safari er mye bedre. Safari er å mye mer avansert med så mange flere funksjoner...

det er jo klart at det er lett å få satt inn en raskere prosessor når tlf er dobbelt så stor som iPhone, og sikkert enda større, og tykkere og styggere.

SDkort-slot er jeg også totalt imot, uten at jeg har noen helt spesifik grunn til det.

du trenger ikke å gjøre det der, det går helt automatisk, uten at de hører på det. du trenger ikke å gå inn i innstillingene hvert 5 minutt for å manuelt avslutte alle kjørende programmer. bare denne avanserte funksjonen i seg selv gjør iOS og iPhone totalt til en bedre mobil enn noen annen.

men prøv ikke å fortell meg at det finnes en bedre og mer komplett mobil enn iPhone. jeg sier dermed ikke at iPhone er den eneste brukelige telefonen, men ingenting kan måle seg med den


Det summerer vel egentlig ganske godt opp hele innlegget ditt, det er godt mulig du selv mener du er oppegående og reflektert, men hvis du er snart 18 år og ikke kan enkel argumentasjon får det inntil videre være din mening om deg selv.
Du svarer mer eller mindre ikke på noe av kritikken min mot iphone på en saklig måte, men heller spyr ut tullete påstander som bare er tull, direkte feil, din ekstremt subjektive mening (derav ikke relevante argumenter) eller ting som fungerer likt på android men du vet det ikke, din inkompetanse viser at du mangler erfaringen nødvendig for å føre en slik samtale på et saklig nivå.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » ons 22.05.2013 23:14

Hvis du i det hele tatt leste innlegget mitt så fikk du kanskje med deg alle argumentene. Jo, jeg argumenterte for det meste, om ikke alt. Jeg sier ikke at man MÅ bruke iPhone hvis man er Mac-bruker, men det er som oftest en grunn til at en person bruker Mac. Det er gjerne et bevisst valg, og da er naturlig å velge telefonen med tilsvarende verdens mest avasnerte og komplette mobilplattform, som i tillegg fungere med Mac-en din på den måten det gjør.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav bzzlink » tor 23.05.2013 9:30

Her ble det mye argumenter om argumenter :)

Jeg har forsøkt å leve med Android telefon, sist med ver. 2.3

Har en kompis som jobber i Samsung, så har fått lekt en god del med Note (den nyeste) og S4. Det er en ting jeg er misunnelig på og det er skjermstørrelse.

Jeg skulle ønske at Apple kom med en 4,8" tommer eller noe rundt der. Ellers minner Android meg mest om Linux for pc'er. Ja man får gjort alt man vil og mere til. Men alt knotet er ikke verdt det.

Når det gjelder kamera, så er det en ting som gjelder og det er at de kommer med en bedre linse. men det som er kjipt er at gode linser tar plass.
medlem i 193 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » tor 23.05.2013 15:27

bzzlink skrev:Her ble det mye argumenter om argumenter :)

Jeg har forsøkt å leve med Android telefon, sist med ver. 2.3

Vil det si at du bruker iPhone nå?

Har en kompis som jobber i Samsung, så har fått lekt en god del med Note (den nyeste) og S4. Det er en ting jeg er misunnelig på og det er skjermstørrelse.

Joda, er helt sikkert greit med stor skjerm, men jeg tenker at en mobil ikke bør være så altfor stor. Derfor liker jeg iPhone. Jeg mener at hvis man trenger en stor skjerm, så har vi nettbrett :)

Jeg skulle ønske at Apple kom med en 4,8" tommer eller noe rundt der. Ellers minner Android meg mest om Linux for pc'er. Ja man får gjort alt man vil og mere til. Men alt knotet er ikke verdt det.

Ikke enig i skjermstørrelse, som sagt mener jeg det er der nettbrettet kommer inn. Enig i det andre. Har jo ingen særlig erfaring med Android, men jeg vet likevel rimelig godt hvordan det er sammenlignet med iOS...

Når det gjelder kamera, så er det en ting som gjelder og det er at de kommer med en bedre linse. men det som er kjipt er at gode linser tar plass.


Ja det er det vettu. Akkurat som jeg nevnte over. Skal man etterhvert ha kamera som er "tilnærmet" så gode som et ordentlig kamera så må str. på tlf. også økes... Dessverre. MEN, teknologien går jo framover, så det blir spennende å se hva som kommer framover. Uanett, så trenger jeg for min del ikke verdens beste kamera i en mobil. Da vil jeg heller beholde str. på mobilen og heller bruke et eget ordentlig kamera når det trengs. Men er det mulig med bedre kamera og i tillegg opprettholde str. på tlf. er jo det topp :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 24.05.2013 17:46

nosey skrev:Det er lov å være saklig til en viss grad her også... Det der var bare usaklig! Nå legger jeg ikke vekt på rettskriving i form av stor bokstav f.eks.

Saklig eller ikke saklig ... Du får spørre deg om du skriver her inne for at andre skal lese innleggene dine, eller om du gjør det for å få "tømt deg". Vil du at folk skal lese, så er det litt poeng i at du skriver på en måte som gjør det enklere å lese.

* Stor og liten bokstav der det skal være.

* Innlegg med flere avsnitt, og kanskje 1/4 av ordene du bruker.

nosey skrev:Skal man etterhvert ha kamera som er "tilnærmet" så gode som et ordentlig kamera så må str. på tlf. også økes... Dessverre.

I så fall snakker vi speilrefleks. Vanlige lommekameraer blir mindre og mindre. Det er ingen grunn til at ikke optikken i et lommekamera og en mobiltelefon kan være tilnærmet like bra. I tillegg kommer apps som kan gjøre kamera i en telefon svært spennende.

Snakker vi speilrefleks derimot, så er det umulig å nå kvaliteten derfra i både et lommekamera og en mobil.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » fre 24.05.2013 20:51

Så lenge jeg bruker punktum og komme korrekt, noe jeg gjør og har full kontroll på, så bør det ikke være noe problem å lese og lett kunne forstå det jeg skriver.

Jeg tror du må lese innlegget/ene mitt/mine en gang til, hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta et grunnkurs. Hvis du ikke kaller det jeg bruker for avsnitt, da må du nesten fortelle meg hva avsnitt er for noe, for det er akkurat dét jeg bruker. Antall ord er jeg klar over at jeg kan kutte ned på, og det vil jeg forsøke å gjøre også, men jeg liker å forklare meg ordentlig.

Vi gjør vel egentlig ikke det... Det er vel KUN Apple som klarer å lage mindre kamera på iPhone, samtidig som det er kraftig forbedret. Hvis du tar en liten titt på de andre plastikklekene så bør det ikke være vanskelig å få øye på de store, stygge, kameraene av noen klumper, som stikker langt ut på baksiden av telefonene...! Så; Apple klarer å lage ting mindre, og samtidig bedre. Alle andre går motsatt vei, og må lage ting større for å få de bedre...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » fre 24.05.2013 21:21

Apple er nok ikke de eneste som klarer å lage noe slikt, men å lage noe slikt med et pent design - der er jeg enig i at Apple er en av de beste :-) Med unntak av iPod Touch 5, der synes jeg ikke kameraet er så pent.
Sist endret av ddybing den fre 24.05.2013 21:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » fre 24.05.2013 21:26

Ja, enig der. vet jo selvfølgelig at det ikke bare er Apple som klarer å lage noe sånt, men på toppmodellene til Samsung, hvorfor i alle dager har de så store kameraer? Kameraet på iPhone er jo sikkert en 10-15-del av kameraet på de telefonene...?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav ddybing » fre 24.05.2013 21:28

Det er nok heller bare at de lager kameraet en så stor del av designet. Selve kameraet er ikke store greia, men beskyttelsen og kanten rundt er ganske stor,

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 24.05.2013 21:50

nosey skrev:Vi gjør vel egentlig ikke det... Det er vel KUN Apple som klarer å lage mindre kamera på iPhone, samtidig som det er kraftig forbedret. Hvis du tar en liten titt på de andre plastikklekene så bør det ikke være vanskelig å få øye på de store, stygge, kameraene av noen klumper, som stikker langt ut på baksiden av telefonene...! Så; Apple klarer å lage ting mindre, og samtidig bedre. Alle andre går motsatt vei, og må lage ting større for å få de bedre...

Du er på bærtur. Du sier at du ikke kan sammenligne et kamera på en mobil med et vanlig kamera fordi mobiler er "så små", og det kan du definitivt. Så lenge du holder deg til lommekameraer. Lommekameraer blir mindre, mobiler blir større. Og forskjellen på bildekvailteten mindre og mindre. Største grunn til at mobiler blir større er at folk ønsker seg større skjerm. Bedre kamera får de rett og slett på kjøpet.

Og vis meg gjerne klumpen på en Galaxy SIII eller S4 som trengs for å få til et bra kamera. Apple klarer det, jada. Men det er andre som klarer det også. Selv en Apple-geek som meg ser da såpass - hvis jeg gidder åpne øynene og se...

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Den store iPhone 5(S?)-tråden?

Innleggav nosey » fre 24.05.2013 22:08

ddybing skrev:Det er nok heller bare at de lager kameraet en så stor del av designet. Selve kameraet er ikke store greia, men beskyttelsen og kanten rundt er ganske stor,


Når jeg sjekker, så ser jeg at det bare er selve ramma/beskyttelsen rundt som er stor ja, men det er vel ingen grunn til at det skal stikke ut, og ikke være jevnet ut med resten av baksiden...

@Chiang Mai 1963:
her er klumpen på S3:
Bilde

Jeg har såvidt ejg selv vet aldri sagt at dagens mobilkameraer (de beste) er dårlige kameraer. Uten at jeg noen gang selv har brukt et skikkelig "vanlig" kamera, kan jeg vel trygt si at det ÈR forskjell på bildekvalitet...! Jeg gjentar at de beste av dagens mobilkameraer er kjempegode, men de kan selvsagt ikke sammenlignes med ordentlige/"vanlige" kameraer. Hvis du mener de kan sammenlignes, da er jeg veldig nysgjerrig på om ikke du kunne fortalt meg hvorfor i svarte de "vanlige"/ordentlige gode kameraene er så utrolig store, mens mobilkameraene er 1/100.000 av størrelsen...!?

EDIT:
@ddybing:
Har du tenkt å fortsette å bruke iPhone framover, og etter hvert kjøpe deg ny iPhone (nyere modell), eller kommer du til å gå over til Android eller annet?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]