iPhone 4 --> Galaxy Note II

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone 4 --> Galaxy Note II

Innleggav stigzy » man 15.04.2013 20:38

Hei kjære macfolk!

Etter å ha vært innom alle iPhonene så og si. Har hatt alle frem til iPhone 4S, og har prøvd ut 5 en god del hos kona. Nå har jeg lenge irritert meg over at Apple ikke tilbyr en monster tlf til de som ønsker det, og ender opp med Note 2. Synes at Apple burde gå for en iPhone "Pro" utgave med ekstra flesk for de som ønsker, og selvsakt den 3.5" eller 4" som de har nå i tillegg. Er ikke kun tlf som jeg er blitt lei av, er også iOS som er kjedelig i lengden. Er veldig bra at alt fungere smertefritt og enklet, men jeg er nok over det stadiet.

Har alt fra Apple TV'er, Macbook Pro, iMac, iPad, iPod og diverse andre Apple produkter, så skal bli greit å få teste ut hvordan en Samsung passer inn i bildet her. Kommer til å komme med tilbakemeldig etter noen dager hva jeg synes og hvordan det fungere med mitt Apple ecosystem.

Stay tuned.... :bitchin:

-Stigzy

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone 4 --> Galaxy Note II

Innleggav Tjodalf » tir 16.04.2013 9:35

Spennende. Jeg gjorde akkurat det samme før jul, og av de samme årsakene.
Nå sitter jeg igjen med en del positive erfaringer med større skjerm, stylus-greia er kult til å begynne med, men bruker det dessverre svært lite.

Jeg synes noen av appene, som engangskode og mobilbank er enklere enn på ios.
Mens TV2-sporten er helt elendig på android, men helt genial på ios. :)

Det kommer jo helt an på hva man bruker.

Jeg bruker veldig mye e-post gjennom jobben, og å finne en epostleser som klarte push selv om jeg var på roaming, klarer jeg ikke å finne. Jeg prøver nå TouchDown for android.
Dersom dette finnes til ios, er jeg redd jeg kommer til å ende opp med en iPhone 5s, eller kanskje holde ut til iPhone 6 neste år.

Det blir jo spennende å se hvordan Apple legger opp løpet med tanke på ios 7 osv framover, da det ryktes om helrenovering. :)

Alt i alt, fornøyd med Samsung, fornøyd med kvalitet, fornøyd med den store herlige skjermen. Men som jeg har gjort flere ganger tidligere, kommer jeg nok til å ende opp med en iPhone igjen i løpet av året.. :)
medlem i 183 måneder
 

Re: iPhone 4 --> Galaxy Note II

Innleggav nilsi60 » tir 16.04.2013 21:52

Har selv bestilt Galaxy S4, og gjør meg klar til å avslutte mitt 2,5 år lange forhold til min iPhone 4.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: iPhone 4 --> Galaxy Note II

Innleggav stigzy » ons 24.04.2013 19:54

Ok. Har nå hatt Note 2 en stund til å komme med mine formeninger. Først vil jeg starte med android kontra iOS. Merk jeg er en stor applefan selv om jeg har byttet iPhonen min ut med en android telefon. Har hele huset fullt av andre apple duppeditter :bitchin:

Jeg både liker og liker ikke enkeltheten til iOS. Jeg har vært en trofast Applemann siden første iPhone! Og når iOS har vært likt nesten hele veien, så sier det seg selv at forandring fryder. Liker alle tingene jeg kan fikle med på android som ikke er "lov" på iOS. Synes noen instillinger er rotete på android, men det er sikkert på grunn av at jeg er vandt med den enkle menyen som iPhone har. Er også små ting som gjør at jeg liker android litt bedre, som for eksempel når jeg bruker engangskode appen til banken min, så får jeg koden rett i appen uten å måtte gå i meldingsappen for å åpne en link. Og Norsk Tipping appen kan jeg kjøpe rett i appen og slipper å gå i nettleseren. Det er ikke store og viktige ting, men småting som jeg lett irriterte meg over i iOS.

Når det kommer til selve telefonen, så eg jeg meget fornøyd med min Note 2. Den 5.5" store skjermen er rett og slett fantastisk! For meg så ser en iPhone ut som et leketøy som jeg definitivt ikke kunne gått tilbake til, med mindre apple lanserer en minst 5" stor iPhone til de som ønkser det. Kanskje iPhonen føler mer kvalitet enn samsungen, men har absolutt ingenting i mot plastikk telefon! Om det er noen som lurer på om 5.5" er for stor telefon til å ha i lommen; så er svaret nei. De første timene jeg hadde telefonen, så lurte jeg på hva jeg hadde gjort, men nå kunne jeg ikke tenkt meg mindre telefon. Jeg er da også en person med litt lange fingre, som greit kan bruke en hand for å fikle med telefonen uten store problemer.

Så alt i alt, 2 meget GODE telefoner som er for hver sin smak og behag.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]