Kjøpe iPhone i Canada

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav kunnedu » tir 19.02.2013 23:12

Jeg skal til Canada sen høst. I den forbindelse planlegger jeg å oppgradere til iPhone 6 eller 5S når den kommer ut (nyeste versjon til den tid). Vil en iPhone kjøpt i Canada fungere i Norge? Vet det er litt tidlig å spørre, men er bare nysgjerrig.
medlem i 134 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav ageNine » tor 21.02.2013 13:43

Mener å huske at AT&T ikke fungerte men Verizone eller noe slikt fungerer. Er bare å høre der du kjøper om den fungerer utenlands.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav butare » tor 21.02.2013 21:34

Hvis dette stemmmer, er det motsatt av USA...
medlem i 198 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav bzzlink » fre 22.02.2013 1:36

iPhone selges i 3 forskjellige versjoner
2 GSM og 1 CDMA

Du skal ha GSM versjon, men vet ikke hvilken av de
medlem i 193 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav Jon Blund » fre 22.02.2013 13:37

Hei, for info:

iPhone 5 selges nå uten abonnement/ulåst på Apple Store i USA.

iPhone 5 kjøpt på Apple-butikken i Grand Central Station/New York for 14 dager siden, uten binding, fungerer aldeles utmerket i Norge.

Tipper de "kanadiske" fungerer like godt.
medlem i 139 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Canada

Innleggav sjossang » tir 19.03.2013 22:18

Jeg sjekket denne muligheten i forrige uke. Hvis du skal kjøpe iPhone fra butikk, så er alle låst til leverandørene, men mot et gebyr på 40-80CAD kan telefonen låses opp.

FutureShop hadde en telefon som var nesten ulåst - den var ulåst til du puttet et SIM-kort i den, og da ville den bli låst til den aktuelle leverandøren. Du kunne kjøpe en slik telefon, men da ville den bli låst til din norske leverandør når du putter dette SIM-kortet inn i telefonen. Har aldri hørt om en slik funksjon, men han bekreftet at det var slik det fungerte. Selgeren anbefalte å kjøpe en låst telefon og så betale gebyret for å få låst den opp.

Prismessig fant jeg ut at jeg kunne spare ca 800,- på å kjøpe telefonen i Canada. Du sparer ca 1200,- på å kjøpe den i USA. Jeg har derfor slått tanken fra meg, og går for en norsk telefon med 5 års reklamasjonsrett.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]