Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Mads7 » tir 27.11.2012 10:47

Jeg bestilte meg en iphone 5, og skal motta den 6.des ifølge Apples sider. Problemet er at den vanligvis kommer 1 dag før det (har iallefall skjedd hver gang med de andre produktene jeg har bestilt derfra), men da har jeg eksamen.

Med det dustesystemet til Apple, må jeg være hjemme fra 08-16 den 6.des I TILFELLE telefonen kommer på døra. Og hvis den kommer en dag før, altså den 5.des, har jeg ingen mulighet til å være hjemme hele dagen pga eksamen.

Kan jeg legge igjen en fullmakt med signatur utenfor døra, slik at de kan legge den i postkassa eller noe? Vi har heller ingen ringeklokke på døra, så jeg hører aldri om de banker på eller kommer, så er det også noen mulighet for at de ringer når de kommer?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Ovit82 » tir 27.11.2012 10:50

Du kan vanligvis ringe til transportøren og gjøre en avtale angående levering.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Mads7 » tir 27.11.2012 11:01

Hvordan vet jeg hvem som er leverandøren? TNT?
Det har vært forskjellige hver gang, TNT, Posten etc

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Ovit82 » tir 27.11.2012 11:09

Har du ikke en sporingsmulighet på apple sine hjemmesider? Lenge siden jeg bestilte noe derfra, men mener å huske at det kommer en mail med en link hvor du kan spore bestillingen. Der får du også vite hvem transportøren er.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Mads7 » tir 27.11.2012 11:10

Jo, men den er ikke sendt ut ennå. Det står at den "Leveres 6.des", ikke noe mer. Regner med at det kommer med mer info når den er sendt, isåfall.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav espen007 » tir 27.11.2012 11:26

Om du ikke kan være hjemme kan du få den levert til f.eks jobben. Om du å endre adressen, sørg for at du endrer adresssen før den sendes fra Apple.

Om du ikke gjør det hjelper det ikke hva Apple gjør (og de gjør det de kan), eller hva det står på sidene til UPS. Den vil leveres til din privatadredsse uansett. Du må så ta kontakt med UPS for å endre leveringsted. Virker som om det er krøll med UPS sin verdikjedne.

Poenget er at man må endre adressen før den sendes fra Apple, da fungerer det nok :-)
medlem i 184 måneder
 

Re: Må jeg være hjemme for å motta iphonen?

Innleggav Mads7 » tir 27.11.2012 11:30

Et problem er at om den ikke kommer 6.des, men heller 5.des, er jeg på skolen og har eksamen. Da hjelper det lite å endre adressen, fordi jeg har ikke mulighet til å ta imot uansett. Dersom den kommer 6.des, derimot, er det ikke noe problem å være hjemme.

Jeg får kontakte UPS om det blir tvil :)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]