Kjøpe iPhone 5 i USA?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav desibabu » tir 09.10.2012 13:39

Kom over en finn annonse mens jeg var ut utkikk etter en rimelig iphone, kan dette løse problemet dersom jeg ber onkelen sende en iphone fra usa?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=37280970
medlem i 183 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav sleazy » søn 14.10.2012 3:01

Var i NYC for litt over en uke siden, og måtte reise hjem uten ny iphone. Apple store på 5th. hadde ingen inne og ante heller ikke når de fikk inn nye. Dersom de fikk inn nye så ville de selge disse neste dag fra kl.10.00. Man skjønte at de fikk inn nye når de satte opp kø-systemer utenfor inngangen ila natten. Folk begynte allerede å stelle seg i kø rundt kl. 03.30 for å være sikre på å få seg ny tlf, og de var kun de 100-150 første som fikk.

Man skal med andre ord være rimelig tålmodig for å få seg ny ihpone.
De sa også på apple store at de solgte ulåste telefoner.
medlem i 186 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav kunjufu » søn 14.10.2012 20:00

Kom hjem fra New York i går. Uten iPhone 5. Det er ventelister og Applestore på 5th Ave anbefaler å vente ca 2-3 måneder … Det er slik at de har til en hver tid ca 300 personer på ventelistene, og de som kjøper via nett og plukker opp i butikken (altså de som har amerikansk itunes-konto) har førsteprioritet, deretter kommer de som kjøper med abonnement. Butikken får inn et sted mellom 100 til 300 telefoner hver dag, men vet aldri helt.
Har satt meg på venteliste her i Norge, og får rett og slett vente.

Fikk testet telefonen en del, og synes det er en grei videreutvikling. Men hadde det ikke vært for iOS-et er det mange telefoner der ute som kunne vært like aktuelle.
medlem i 186 måneder
 

Kjøpe Unactivated iPhone 5 i usa

Innleggav alexvik » tir 30.10.2012 19:31

Hei, noen som har kjøpt unactivated iPhone i usa? Og vet hvordan man kan få denne til å fungere med telenor sim?
Alexander
medlem i 155 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav b1dik » tor 01.11.2012 5:15

Er ikke mulig å kjøpe unactivated enda i usa.

Selv bestilte jeg iPhone 5 fra verizon i dag, så når jeg får den bryter jeg bare kontrakten. Totalt kommer det på 550 USD for en 16 gb iphone 5 inkludert bruddgebyr.
Det er eneste måten jeg vet om får å få ulåst iphone her i usa.

Pluss at du må vise en regning med din adresse i usa får å verifisere at du bor der og en kopi av førerkort får å få bestilt når man ikke har social security number.
medlem i 197 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav jbraaten » søn 02.12.2012 5:44

iPhone 5 er nå mulig å kjøpe i USA som fabrikk unlocked på både hjemmesiden og i butikk:)
medlem i 136 måneder
 

Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav xGrape » tor 03.01.2013 21:07

Nå som iPhone 5 også er til salgs uten abbonnement i USA, og det kan være noen kroner og spare for oss som skal bortover på ferie - vil disse fungere i Norge? Er det slik at Apple med 5eren kun har én modell som støtter "alle" mobilnett, i motsetning til i begynnelsen når det var 1 modell for AT&T/GSM og en annen for Verizon/CDMA eller hva det var?

Andre ting man evnt bør ha i tankene? Er klar over at det muligens vil bli litt mer styr om noe skulle skje og man vil få noe reparert under garantitiden.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav Hijack » tor 03.01.2013 22:14

Hei!

Så lenge den er uten kontrakt og låst opp så skal den fungere i Norge :)
MEN, vær obs på at noen brukere har hatt problemer med å sende SMS når de har kommet hjem til Norge. Så skal du sende SMS så må du gå for AT&T eller Verizon versjonen av iPhone 5 borte i USA, disse skal fungere i Norge også (tror jeg, vent på at noen andre svarer på dette, men tror det er slik).

Ellers er det ikke mye annet, den største ulempen er at du i Norge har 5 års reklamasjonsrett, kjøper du den i USA får du bare 1 års begrenset garanti fra Apple.

Husk at unlocked ikke er det samme som no contract, en no contract er fremdeles operatørlåst men du kan velge hvilket ATT/Verizon-abonnement du selv vil. :-)
medlem i 175 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav budbringeren » ons 16.01.2013 17:38

Jeg kan anskaffe meg en ny iphone om en måneds tid i usa, men blir lettere forvirret; man kan kjøpe, men antakeligvis fungerer ikke sms i norge. Kan kjøpe unlocked, men dog er den ikke uten kontrakt? Det går altså ikke an å kjøpe en iPhone ulåst, fungerer som kjøpt i norge og man velger selv operatør?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 5 i USA?

Innleggav pepsi555 » tor 17.01.2013 1:17

Du kan umulig gjøre feil her så lenge telefonen er unlocked, da samtlige 3 iPhone 5 modeller vil fungere i Norge.

Har selv kjøpt iPhone 5 i USA i forrige uke. Ble kjøpt fra Best Buy, telefon var unlocked, og det sto i et verizon sim-kort. Det fungerer utmerket her hjemme i Norge, med Chess Nano Sim. Jeg har da altså Model A1429 (CDMA model), som er 50 dollar dyrere enn å kjøpe rett fra Apple.

Jeg kunne ha også kjøpt rett fra Apple Store i USA, men den modellen vil ikke ha støtte for 4g som kommer i Norge. Da vil jeg ha fått Model A1428 (GSM model).

Den 3. modellen som du får hvis du kjøper her i Norge er Model A1429 (GSM model), og selges så vidt meg bekjent ikke i USA.

Så CMDA modellen er det beste valget i USA om man tenker 4g (ja, det støtter Nano sim). http://www.everymac.com/systems/apple/i ... odels.html
medlem i 166 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]