Iphone 5 fra apple eller tele2?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Iphone 5 fra apple eller tele2?

Innleggav shamonney » lør 29.09.2012 13:16

Hei.
Jeg har bestill iphone 5 fra apple.no, og ser at leveringstiden er 3-4 uker. På denne iphonen kan jeg da bruke mitt nåværende abbonement, chess Play. Men jeg vet ikke om jeg klarer å vente så lenge.
Jeg lurte da på om jeg skal kjøpe iphone 5 fra tele2 m fastpris medium.
Jeg trenger deres meninger.

Pros for å kjøpe fra tele2:
- får den i dag
- mer MB per mnd. (100mb mer)
- selve telefonen koster mindre(4681kr for 32 gb)

Cons for å kjøpe fra tele2:
- 250kr i bruddgebyr for chess play
- tele2 fastpris medium vil ikke aktiveres før om 7-10 dager(ettersom jeg skifter operatør)
- mister spotify premium som følgte med i Chess play
-12mnd binding til tele2
-abonnement koster mer pr mnd.

Totalpris for å kjøpe fra tele2 blir:
250kr i bruddgebyr
1kr for mobil
629kr per mnd for abonnement og nedbetaling.

totalt=7799kr

Totalpris for å vente på telefon fra apple.no
6099 for mobil
99kr pr mnd
+bruk (ikke mer enn 500 kr i året)
Totalt=7287 + bruk

Hva synes dere jeg burde gjøre?
medlem i 138 måneder
 

Re: Iphone 5 fra apple eller tele2?

Innleggav kikmik » lør 29.09.2012 13:39

Jeg kjøpte 32gb fra apple.no, der sto det 3-4 uker men en av vennen min kjøpte den nyeste macen derfra når det kom ut da sa han at det var veldig ustablit med når den kommer, det jeg prøver å si er at det kan ta 3-4 uker eller 3-4 dager så du for bare greie å vente og få en ulåst mobil eller så kan du gå til tele 2 vis du vil
DET KOMMER AN PÅ VIS DU ER VILLIG Å VENTE :D

Håper det Hjalp, gjore mitt beste :D Jeg vet selvfølgelig ikke alt så det jeg sier kan ikke være helt riktig heller :)
medlem i 138 måneder
 

Re: Iphone 5 fra apple eller tele2?

Innleggav shamonney » lør 29.09.2012 17:42

Takk for svar.
Bestemte meg for å kjøpe den fra tele2 m fastpris small. Sparer 600-800kr kroner på dette, i tillegg til at jeg får telefonen raskere. Ulempen er at jeg mister spotify premium.
medlem i 138 måneder
 

Re: Iphone 5 fra apple eller tele2?

Innleggav gmail2007 » lør 29.09.2012 17:56

Mange glemmer å ta med i betraktningen at når/om det oppstår noe feil med telefonen er Apple mye enklere og greiere enn serviceverkstedene til kjedene. Det er i alle fall min erfaring.

Ved en reklamasjon på en telefonen kjøpt hos Apple kommer de og henter telefonen på døra og leverer ny swap-enhet to/tre dager senere. Dette teller såpass mye for min del at jeg heller venter tre uker på min iPhone 5 fra apple.no.
medlem i 192 måneder
 

Re: Iphone 5 fra apple eller tele2?

Innleggav Traktor » lør 29.09.2012 18:22

Ja, bare det å slippe unna moobi er verdt å vente 3 uker på. Skulle selv reklamere på sprekker på en 3GS, tullingen i telekiosken kunne ikke svare på om dette gikk på reklamasjon, og de måtte sende den inn til moobi, men dersom moobi fant det for godt at dette ikke gikk på reklamasjon måtte jeg betale for denne undersøkelsen. Jeg synnes det er helt uhørt at ikke butikken kan avgjøre om noe går på reklamasjon der og da eller i hvert fall ta din inn til verksted dersom det er tvil fra deres side. Slik jeg ser det fraskriver salgsstedet seg det meste av ansvar, og du må forholde deg til moobi i stedet. Ikke det jeg forventer når jeg betaler ekstra for å kjøpe i fyssisk butikk. Ja den kostet faktisk 1500 kr mer en i nettbutikken, og dette fikk er jeg først opplyst etter jeg hadde åpnet telefonen. Det kan vel sies å være delvis min egen feil, men uansett ganske sleipt.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron