Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav nosey » fre 21.09.2012 23:18

Hei

Når man bestiller iPhone fra apple.no, da får man sikkert oppgit ca. leveringstid. Men legges pakken i postkassten (hvis den får plass da), eller kommer de rett på døra, for da må man jo avtale tispunkt (jeg er jo på skolen), hvis man ikke er hjemme havner pakken på postkontoret i nærheten? og iPhone-pakken er vel godt pakket inn i en anna npakke når den sendes, så ingen fare for at den blir skadet? eller hvordan fungerer dette? :D spør litt mye, men greit å vite det

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Levering apple.no!

Innleggav Wavelength » fre 21.09.2012 23:33

Den leveres på døra.

De skal ringe i forkant for å avtale tidspunkt for levering. Er du ikke hjemme, eller ingen kan motta den så kommer de tilbake neste dag. Du kan f.eks få den levert på skolen, om du avtaler det med sjåføren. Dette avhenger dog av hvor du bor. Om TNT/DHL leverer i ditt område så er det de som gjør det. Hvis de ikke leverer sendes pakken med Posten. Den kommer fortsatt på døra, men det kan være at du må hente den selv, om du ikke er hjemme ved leveringstidspunktet.

Det er en ekstra eske rundt iPhone-esken. Den er trygt fraktet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Levering apple.no!

Innleggav nosey » fre 21.09.2012 23:45

Når du sier sjåføren, er det noen fra Eplehuset eller noen som jobber som sjåfør for Apple eller noe som leverer eller? TNT/DHL, hva er det? hehe, baklager at jeg spør så mye dumt!

Ellers fikk jeg veldig bra svar! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav Wavelength » lør 22.09.2012 0:01

Først: Eplehuset er ikke Apple. Eplehuset er en kjede som selger Apple, på lik linje med Humac og for den saks skyld Elkjøp.

TNT og DHL er transportfirmaer som leverer bedriftspakker og dør til dør-pakker. En av disse leverer. UPS er en annen Apple bruker/har brukt. Det er sjåføren av bilen som normalt sett skal ringe deg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav arildsd » lør 22.09.2012 0:58

Har fått min levert på døren av TNT og UPS tidligere. Men i fjor var jeg ikke hjemme da pakken ble levert og da leverte de den på nærmeste postkontor og la igjen en lapp i postkassen :) Men UPS ringer på forhånd og avtaler med deg før de leverer, klasseservice rett og slett! Samme med TNT, men har fått inntrykk av at UPS er hakket kjappere på levering av egen erfaring iallfall :)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav nosey » lør 22.09.2012 1:07

oj, dette høres helt supert ut! takk for svar! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav Svupp » lør 22.09.2012 2:01

Jeg fikk min første iphone i fjor, og jeg bor ikke i noe storby, så her var det den lokale postmannen som kom og ringte på døra og jeg måtte signere.

Da jeg bestilte fikk jeg oppgitt antatt leveringsdato mellom 9. og 16. november, og den ble levert 9. november Har også mottatt andre pakker fra utlandet hvor den har blitt levert første dato av det angitte tidsrom.

I fjor ble telefonene pakket og sendt fra Nederland, og da den kom hit til landet var det bring og posten som overtok, og jeg kunne følge pakkesporingen på posten.no
Håper det er slik at pakken legges hos min ”post i butikk” dersom jeg ikke er hjemme ved levering, for da kan jeg senere om ettermiddagen bare spassere ned og hente den der. Noen som har måtte gjøre det slik?
medlem i 150 måneder
 

Re: Hvordan leverer apple.no sine pakker?

Innleggav Nepse1 » man 24.09.2012 6:19

Har BARRE dårlige erfaringer med TNT selv, så jeg kommer aldri til og bestille fra apple.com/no før jeg får velge posten som dist.
medlem i 186 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron