Svart eller hvit iPhone 5?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav TVK » fre 21.09.2012 20:49

Jeg synes den sorte iPhone 5 gir et mer "nytt" inntrykk enn den hvite, da alle som har hatt iPhone 4/4S har hatt alukant rundt mobilen hele tiden, den hvite 5 følger opp denne, mens den sorte har en mørk coat på alurammen, som gjør at den tydeligjør en endring i større grad, gitt at du er vant til 4/4S og ønsker en følelse av noe nytt!
medlem i 166 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav nosey » fre 21.09.2012 21:17

Åja haha, nå skjønte jeg Bellboy og Traktor, er ikke så oppdatert på sånt... :D

Det er sant TVK! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 21.09.2012 21:21

Jeg har alltid ment at svart iPhone har vært finest. På bilde syns jeg faktisk hvit iPhone 5 ser finere ut enn svart. Men hvem bryr seg i grunnen om hva andre syns? Jeg kjøper den jeg til enhver tid syns ser finest ut.
Sist endret av Chiang Mai 1963 den fre 21.09.2012 22:14, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav nosey » fre 21.09.2012 21:23

okei, ja jeg kjøper jo ikke svart eller hvit etter hva flest andre synes, tar jo den jeg synes er finest, men synes det er greit uansett, og får også fine begrunnelser! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav jackinthebox » fre 21.09.2012 21:26

Noen som har tenkt på dette med valg av farge? Hvordan er den svarte mot striper/riper...
Bilde
tatt fra siden: http://www.macrumors.com/2012/09/21/black-iphone-5-anodized-aluminum-susceptible-to-scratching/

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav nosey » fre 21.09.2012 21:30

mulig riper synes littegrann bedre på svart enn på hvit iPhone 5, men de vises uansett, og det er jo ingen som får så kraftige riper hvis man ikke gjør det med vilje! så det er vel ikke noe man tenker på ang. valg av farge. hvertfall gjør ikke jeg det. jeg er såpass forsiktig med slike ting, så for meg er det ingen fare! :)

Når vi først diksuterer dette, hva foretrekker dere av å bruke beskyttelse eller ikke? og hvilken fortrekker dere, legg gjerne igjen link!

Selv må jeg jo si (selv om jeg aldri har hatt en iPhone før) at jeg vil foretrekke uten beskyttelse, da en den jo mest komfortabel, da får man "nyte" den mer (formen og størrelsen) og den ser jo bedre ut!

Hva foretrekker dere?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav Traktor » fre 21.09.2012 23:00

Jeg kommer selv til å sette på invisible shield fra zagg med en gang jeg får den, skal ikke bli ett fingermerke på skjermen før jeg får på beskyttelsen. I tillegg kommer jeg nok til å ha en slik pung fra Sena, på den måten får man faktisk "følelsen" av å holde i en iphone når man bruker den og ikke en diger plasklump, og samtidig beskytter den til en vis grad. Kjørte dette "opplegget" på 3GSen som jeg fortsatt har, og det har egentlig fungert veldig bra.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav wesoe » fre 21.09.2012 23:47

SVART!!!!!!!

Fordi:

1. Det er orginalfargen
2. den gang hvit ble lansert, var Apple sin grunn: "for å appellere til jentene..."

Ergo; hvit iPhone er en feminisert original iPhone fordi Apple ønsket å selge flere telefoner.

99% (uoffisiell forskning) av alle jenter mellom 12 og femten som har iPhone, har..............................ja, du gjettet riktig: HVIT("omg. den er så fin") iPhone

;-) lykke til med å velge hvilken fil du vil kjøre i.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav arildsd » lør 22.09.2012 0:50

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.


Det innlegget der kunne du spart deg for. Tørr jeg spørre deg om alderen din og hvilket århundre du lever i? Har hatt alle iPhones siden 3GS ble lansert og i fjor da 4S ble lansert gikk jeg for første gang for "hvit" og angrer ikke på dette et sekund. Selv pleier jeg å bytte når jeg føler det er på tide med litt forandring etter å ha hatt samme tlf i ett år. Men må nok si jeg syns den svarte så best ut i år og den jeg kommer til å gå for.

Veldig mye av det som er sagt tidligere her av TYV. Den sorte aliminiumsrammen gir en mer følelse av forandring og bakdekselet så bedre ut i svart rett og slett. Men smak og behag. Kan selv av erfaring si at riper synes lettere på svart enn hvit. Men det blåser jeg i denne gangen for kommer til å kjøpe beskyttelse fra dag én! skal bruke invisible shield óg, anbefales!
Sist endret av MSg den tir 09.10.2012 23:28, endret 1 gang
Grunn: Fjernet unødvendig sitat

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav nosey » lør 22.09.2012 1:06

arildsd, jeg er helt enig med deg at det er lurt å bruke beskyttelse! men, mister man ikke litt av "nytelsen" ved å bruke iPhone, hvis man legger invisible shield på skjermen? Jeg vil gå ut i fra at hvis man er forsiktig og behandler den ordentlig, så skal det nok litt til før man får riper osv. i skjermen!? eller? tenker på beskyttelse jeg også, men trolig ikke på skjermen, da tror jeg heller at jeg vil ha en slag "pose"-etui som jeg har den i, slik at når jeg bruker den så er det ingen beskyttelse på den, og da får man virkelig "nyte" den! :)

Eller hva tror du om skjermen i fht. skader?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav TVK » lør 22.09.2012 7:24

Bruk av telefonen er best teknisk og kosmetisk uten beskyttelse. Så lenge du ikke dytter telefonen i samme lomme som mynter/nøkler/etc, så har ikke jeg klart å lage noen seriøse riper i mine 4 iphone over de siste 4 år, bortsett fra en skade grunnet klønete oppførsel etter for mange drinker.
medlem i 166 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav nosey » lør 22.09.2012 12:07

enig TVK, den er best å bruke/holde i uten beskyttelse, og så lenge maan er forsiktig og tar noen forhåndsregler, så bør det ikke være noe problem å unngå skader/riper i den, verken på skjermen eller på baksida. Jeg har ikke noe behov for beskyttelse, da jeg er "latterlig" forsiktig med tingene min, spesielt telefonr, Macen osv. Men hvis man vet at man er rotete og ikke er så forsiktig så kan det jo være lurt, men den er uansett best å bruke uten! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav daggad » lør 22.09.2012 12:30

§1 Folkeskikk kreves
Personangrep, sjikane, uthenging, banning, ukvemsord og andre uttrykksformer som virker støtende er ikke tillatt på i1. i1 har null-toleranse for sjikane, uthenging, drittslenging og generell dårlig oppførsel. Du er personlig ansvarlig for dine innlegg.


Jeg skal ha hvit og er en skjeggete heterofil mann.
Sist endret av MSg den tir 09.10.2012 23:43, endret 3 ganger.
Grunn: Fjernet en nedlatende kommentar

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav Chiang Mai 1963 » lør 22.09.2012 15:40

wesoe skrev:SVART!!!!!!!

Fordi:

1. Det er orginalfargen

Tja, mange vil nok si at hvitt er den originale Apple-fargen. Helt uavhengig av det har jeg gått for svart tidligere, selv om jeg er dame.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Svart eller hvit iPhone 5?

Innleggav wesoe » lør 22.09.2012 16:16

Det er nok desverre ikke rom for noe "tja" i dette tilfelle. Den originale iphone fargen er svart, ferdig med d. At endel forbinder hvitt mer med Apple er en annen sak, som nok har grobunn i at de har hatt en stor forkjærlighet for hvitt i mange produkter helt tilbake til den første macen. Men iPhone ble lansert i svart først, og verden måtte vente i ett helt år før den hvite så dagens lys. Endog kun i 16gb til å begynne med. Les deg gjerne opp før du slår i bordet med : http://en.m.wikipedia.org/wiki/IPhone_3G#section_3

Hvis du lurer kom ipaden i sin tid også kun i svart!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]