Div spørsmål vedr. iPhone

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 20:40

nå ordnet det seg, takker så mye! :) da sletter jeg bare den gamle nå :)

mulig jeg har spurt før, men bare lurer på om du bruker noen form for beskyttelse på din iPhone 5?

kan hende jeg lurer på mer etterhvert, men ikke foreløpig :)

på min "gamle" iPhone 5 så har det allerede lagt seg litt støv nedi den speakeren eller hva det heter, den du har inntil øre når du snakker i tlf. men det er vel sånn det blir?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav ddybing » fre 09.11.2012 23:23

Ja, det er ikke mye å gjøre med, men jeg har aldri hatt noe problem med det. :-) Like god lyd nå ett år etter!

Selv bruker jeg både en bumper og en slik iPhone-lommebok(søk på Google). Ikke hatt en eneste ripe etter det ;-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » fre 09.11.2012 23:33

skjønner, jeg skal se på nå beskyttelse, kan jo være greit å ha hvis jeg plutselig skulle ha et uhell :)

EDIT: Bilde slik har den stått helt siden jeg gjorde som du sa og slettet tlf og satte opp med siste iCloud sikkerhetskopi. Da begynte den å synkronisere. Jeg avbrøyt en gang og startet synkroniseringen på nytt, men den står bare på siste punkt, 5:5 og går og går og blir aldri ferdig. virker som om alt er på plass innpå tlf også. har du opplevd dette før, hva kan det være? hva skal jeg gjøre? :o

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav ddybing » lør 10.11.2012 8:48

Har opplevd det før, men da har den faktisk kopiert over objektene :-/
Bare å plugge den ut eller tvinge iTunes til avslutting. Blir gjerne en del problemer med synkroniseringen.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » lør 10.11.2012 13:14

okei. håper dette ikke fortsetter siden da, litt plagsomt å ikke vite om den er ferdig osv. men da vet jeg at det er greit, takk :)

EDIT: forresten, kan jeg nå gå inn å slette game sikkerhetskopier? trenger jo bare den siste, eller lagres de over hverandre automatisk etterhvert?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » ons 26.12.2012 0:52

Jeg ser at de selger dock til iPhone 4 og 4S på Apple Online Store. Jeg kunne tenkt meg en sånn en til min iPhone 5. Noen som har en anelse om hvorfor de ikke lager til iPhone 5?
Bilde

En annen ting jeg lurer på: jeg hadde tidligere en iPod touch 3. generasjon, og med den fulgte det en veldig liten slags holder. Man kunne sette iPoden i den og plugge i ledningen på undersiden, men det var veldig liten. Jeg trodde først at det var for et slags stativ til den, akkurat som denne docken jeg nevner først her, men jeg aner ikke hva det er, for den kunne ikke stå av seg selv. Her er et bilde: Bilde jeg fant det på google. det er den hvite som er til høyre på bildet :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav ddybing » ons 26.12.2012 1:27

1. Det kan du si. Kanskje det kommer senere? Det fulgte jo med Dock på første iPhonen :)
2. Det er en holder som du kan putte i en Dock for at iPoden skal stå stødigere. Med iPod-dockene følger det med et drøss av forskjellige slike, sånn at akkurat den enheten du skal bruke står støtt og ordentlig. Den kan altså ikke brukes alene, men skal puttes oppi en dock :)

EDIT: Rettet skrivefeil. iOS er litt overivirig i korrekturen sin :)
Sist endret av ddybing den ons 26.12.2012 15:02, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » ons 26.12.2012 1:43

åja, da skjønner jeg :) smart!

Ja, jeg håper det kommer etterhvert :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » tir 19.02.2013 22:27

Er fortsatt litt forvirrende det der med låst iPhone (eller annen telefon), altså operatørlåst. bindingstid er greit, det er noe annet. leste at hvis man låser opp en operatørlåst telefon, i dette tilfellet en iPhone, så vil den for det første kunne låses for hver OS-oppdatering, noe som ville vært tungvint. leste også at enkelte funksjoner ikke trenger å fungere som de skal eller ikke trenger å være tilstede. noen som har erfaring med dette som kan fortelle om det er noen forskjell eller om alle funksjoner er der og alt fungerer som med en ulåst iPhone? og også om det der med om den blir låst for hver OS-oppdatering. dette gjelder altså iPhone :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 19.02.2013 22:42

Nå tror jeg du vaser mellom en iPhone som er låst opp med jailbreak, og en telefon låst opp via operetøren den er låst til. Dette er to forskjellige ting, og var vel helst et problem med første generasjon iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav Wavelength » tir 19.02.2013 22:46

Som Chiang sier: Dette er noe som bare er relevant for første generasjon iPhone kjøpt i USA.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » tir 19.02.2013 22:46

okei. neida, vet forskjellen på det. jeg tenker på opplåsing ved operatørlås. så når man låser opp en operatørlåst iPhone med dagens iPhone-modeller bør man ikke oppleve noen problemer med at den låses igjen ved oppdatering etc? eller andre manglende/ikke fungerende funksjoner?

EDIT: okei. jeg har en 1. generasjons iPhone, men har ikke fått satt den sammen enda. om den er låst eller ikke, det vet jeg ikke. hvordan finner jeg ut det når jeg har skrudd den sammen? hvis den er låst, hvilke funksoner vil jeg mangle/ikke kunne bruke da? hvilke andre ulemper?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav Wavelength » ons 20.02.2013 10:19

Den er garantert låst.

Du må jailbreake for å kunne bytte baseband for at den skal kunne brukes med norsk sim-kort. Gjør du ikke det får ikke brukt telefonen som en telefon.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav nosey » ons 20.02.2013 11:56

Okei :( synd, ville helst hatt den original uten jailbreake, men det er bedre enn ingenting. Får se om jeg finner en billig som er ulåst på ebay :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Div spørsmål vedr. iPhone

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 20.02.2013 12:59

Det er vel ingen i Norge som noen sinne har hatt en fungerende førstegenerasjons iPhone uten jailbreak som har gått an å bruke her på berget?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]