iPhone 5 eller S3?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone 5 eller S3?

Innleggav Supr3ze » man 17.09.2012 15:30

Lurer verkeleg på kva for ein telefon eg skal kjøpe. Eg veit at S3 har mykje betre specs, men likevel trur eg at iPhonen kan ha ein betre underhaldningsverdi, f.eks. snapchat osb. Det at det eventuelt kjem ein S4 til hausten har ikkje noko å seie, eg kjem nok til å kjøpe ein ny telefon i utgongen av månaden. (dvs når iPhone kjem)

Så, som tittelen seier, iPhone 5 eller S3?
medlem i 139 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav Dorkfish » man 17.09.2012 16:45

Tror du bør vite hva slags svar du vil få på et forum som dette. Personlig er kamera viktig for meg, og da er S3 fullstendig uinteressant til min bruk.

Jeg har egentlig tenkt å droppe iPhone 5 også, men kona vil nå ha iPhone 4S. De som selger 4S nå forventer å få nesten NY PRIS for sin 8-9 mnd gamle telefon, så jeg tror jeg gir henne min, og så kjøper jeg meg en ny 5 istedet. Så blir alle fornøyd.

Tenker litt på Nokia Lumia 920 også, men det spørs om telefonen er like bra som reklamen påstår...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav Dykkeren » man 17.09.2012 17:02

Ser at mange kun sammeligner hardwaren i mobiler uten å se hvordan hardware og software jobber sammen. Dette er jo Apple´s spesialitet og de første testene viser at iPhone 5 slår alle andre sammenlignbare mobiler.
medlem i 206 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav texans » man 17.09.2012 17:25

Jeg Vil si velg fra vilket operatørsystem som du liker best! For meg så er den ultimate løsningen jailbreaket iphone.. Men uansett er ios bedre enn android og windows for meg, men alt er smak og behag...
medlem i 172 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav a_man » man 17.09.2012 17:34

Må si at jeg er enig med folka over her. Jeg har selv prøvd S3 flere ganger, og vist den som demo til kunder. Selv om specsa er bra, fungerer den nødvendigvis ikke bedre enn en iPhone med tanke på bedre brukervennelighet.

Jeg har hatt utrolig mange android telefoner, og alle iOS telefoner. Og jeg foretrekker iPhone, på grunn av brukervenneligheten. Ja, den er veldig bregrenset, om du ikke jailbreaker den, men den er mye raskere i en lenger periode enn en android. Det er min mening hvertfall. :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav Skaalen » man 17.09.2012 20:23

Jeg solgte ihvertfall akkurat S3 min, og kan ikke vente med å komme tilbake til IOS igjen!
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav Supr3ze » man 17.09.2012 22:33

Takk for hjelpa! Trur det endar med at eg kjøper ein iPhone 5, sjølv om eg har tatt til betraktning at eg er på eit Apple forum..

Btw, imponert over at dykk ikkje kritiserar eller i det heile tatt påpeikar at eg skriv nynorsk. Verkeleg imponerande.
medlem i 139 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav admin » man 17.09.2012 22:43

De største utfordringene med Samsung Galaxy S3 er i mine øyne:

- Craptastic kvalitetfølelse - billig plast vs. aluminium
- Alt for bred skjerm - vanskelig å bruke med en hånd
- Grusomt, grusomt, grusomt skin på toppen av Android
- Treige til ingen softwareoppdaterer
- Stygt design som vitner om en ikke eksisterende designprosess
- Samsung er et pill råttent selskap

I mine øyne er det bare to selskaper som utvikler kvalitetsmobiler om virkelig er en fryd å bruke - Nokia (Lumia-serien) og Apples iPhone. Samsung, HTC, Motorola, Sony etc. produserer telefoner som føles billige og som i bunn og grunn vitner om lite baktanker eller designprosesser. De spyr ut telefon etter telefon uten å se det store bildet og produsere design som har mening og holder tidens tann.

Dessverre er det bare Samsung og Apple som tjener penger i denne businessen for øyeblikket. Skulle gjerne sett at Nokia hadde stor, stor suksess med sin Lumia-serie.

Nynorsk er veldig velkommen :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone 5 eller S3?

Innleggav Helgenen2 » tir 18.09.2012 12:06

Supr3ze skrev:Eg veit at S3 har mykje betre specs

ok, s3 har større skjerm, alt for stor mener mange, og nfc som ingen bruker. det var det.

http://www.macrumors.com/2012/09/16/iph ... hz-a6-cpu/

kameraet til 4s var bedre enn s3, sjekk feks videokvalitet på gsmarena. ingen sammenlikning. s3 har ikke direkte tilgang til itunes - det er et seriøst handicap, ios har fortsatt bedre utvalg på kvalitetsapper som koster penger, selv om dette begynner å bli noe bedre på android. materialvalg og størrelse? der vil jeg si det er totalt knockout fra apple. så var det tilgang på 3.parts dippedutter - selv med ny dockingkabel er det bombesikkert at tilgangen på ekstrautstyr til iphone 5 vil overgå samsung. trenger du å gjøre ting raskt
medlem i 167 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]