iPhone 5, kjøpe i London.

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav ogp » søn 16.09.2012 15:15

Hei,

Skal til london en tur i oktober, vil vel være mulig å kjøpe en iphone 5 uten abb i butikk der? Koster vel det samme som i norge. Pluss at man får ca 11% i taxrefund.

Den er vel samme som selges i norge teknisk sett?
medlem i 144 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav HEFJELLS » søn 16.09.2012 17:57

Vil tro at det er mulig. MEN eg hadde ikke kjøpt den i utlandet. Da får du ikke 5 års reklamasjonsrett. Man må vel betale moms når man kommer til Norge. Så selv om man får noe tilbake er det vel ikke noe særlig å spare. Kjøper du den hos apple.no får du den uten abonnement og den er ikke operatørlåst eller nettverkslåst og du får 5 års reklamasjonsrett. Skulle det skje noe med tlf kan du også levere den hos Eplehuset selv om den er kjøpt hos apple.no
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav betong » søn 16.09.2012 18:53

Jeg skal til London siste uka i september og planlegger også å plukke med meg en iphone. Prisen uten VAT kommer da på 4063 kr mot rundt 6000 kr som jeg ser norske nettbutikker har begynt å legge ut iphone 5 for..
Ser i andre tråder her at det derimot kan by på utfordringer å få kjøpt den uten abonnement i butikken?
MVA i norge må en vel betale dersom en velger å fortolle den..

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav killerloop200 » søn 16.09.2012 18:55

Ikke noe problem!
Jeg kjøpte min 4s i en av Apple Store butikkene i London i fjor og det var helt uproblematisk.
Jeg sa for sikkerhets skyld at jeg kom fra Norge og at den skulle brukes her.
De satte opp telefonen for meg, lastet ned alt fra iCloud og jeg var på nett før jeg forlot butikken.

Løp og kjøp! :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav Bjostein9171 » søn 16.09.2012 20:47

Kjøpte min 4s i England, ingen problem å bruke i norge, å MVA må du kun betale på varer over 6000 kr. :-)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav Leikvin » søn 16.09.2012 21:26

Prisen uten VAT kommer da på 4063 kr


Hvordan får du kjøpt den uten VAT og samtidig slippe for å betale norsk mva ?

vh
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav Bjostein9171 » søn 16.09.2012 21:32

http://www.ansa.no/ANSAland/ANSA-UK/Pra ... Duty-free/

Engelsk VAT kan du få igjen, å norsk moms skal kun betales på varer over 6000,- når du har vært ute av landet i over 24h. 200,- når du får det i posten.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav ogp » man 17.09.2012 0:17

Du finner nok ikke noen som gir deg tilbake hele momsen, de fleste butikker har jo avtale med Global Blue. Regner med Apple store i London har det også? :-)

5års reklamasjonen bryr meg ikke så mye.
medlem i 144 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav Davidisak » man 17.09.2012 14:41

Dette er jo supre nyheter!

Det er bare å spørre om VAT refound i butikken? Og man får uten abonnoment?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav betong » lør 29.09.2012 14:43

Var i London tidligere i uka, og måtte reise hjem med uforrettet sak. Årsak: iPhone 5 må forhåndsreserveres senest dagen i forveien. Det fant jeg dessverre ut siste dagen jeg var der, og "tapte" 2000 kr på det..

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: iPhone 5, kjøpe i London.

Innleggav karving » søn 30.09.2012 15:11

Spør etter VAT-refund skjemaet i butikken, så vil de fylle det ut for deg. Ta med dette på flyplassen, og få pengene igjen (be om cash, de tar et større gebyr for å sette inn pengene på konto). Når det gjelder iPad/iPhone og VAT-refund på Heathrow, så må dette gjøres etter at du har gått gjennom sikkerhetskontrollen, men det er ikke noe problem :-)

Davidisak skrev:Dette er jo supre nyheter!

Det er bare å spørre om VAT refound i butikken? Og man får uten abonnoment?
medlem i 205 måneder
 

Hvordan kjøpe iPhone 5 i London?

Innleggav PauloG25 » fre 05.10.2012 17:29

Hei sann, det er sikkert mange slike tråd som ble startet hver gang det kommer en ny iPhone. Har leste det meste, men ingen av de gir meg noe ordentlig svar på det jeg lurer på.

Jeg skal til London med kjæresten min nå den 20. oktober og kommer tilbake den 23. vi skal feire hennes bursdag i London.

Så jeg tenkte å kjøpe meg to iPhone 5 i London en til hver av oss. Siden det blir billigere med tanke på at jeg får ca. 88 pund per tlf tilbake pga VAT refound på flyplassen. Da koster en iPhone litt over 4000,-

Det er et par spørsmål jeg lurer på.

Tror dere at det er nok iPhone i London så det ikke er fare for at jeg ikke får kjøpt når jeg er der?

Må jeg bestille de tlf i forveien? har lest at mann må gjøre det hvis du skal ha en iPhone i London. isåfall holder med at jeg reservere på butikken der nede og henter den dagen etter? eller må jeg gjøre det på nette, prøvde å finne ut av det uten å lykkes.

Er det ikke LTE på iPhone i England?

Er det noen som har kjøpt iPhone i London som vet om de pleier å fylle ut den VAT skjema i butikken uten noe problem?

Hvilke butikk burde jeg dra til? Kommer til å bo ganske sentralt i London.


Håper at noen snille mennesker der ute kan svare meg på det.

Takk på forhånd :-)
medlem i 138 måneder
 

Hvordan kjøpe iPhone 5 i London?

Innleggav s.b.h » fre 05.10.2012 18:00

Hvordan er garantien når du kjøper tlf i utlandet?
Har Apple verdensgaranti eller må den tilbake til selger hvis problemer?
Med tanke på problemer enkelte melder om er det jo en bra sjanse for at den må i retur :-/
Jeg foretrekker å kjøpe fra Applestore i Norge.
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvordan kjøpe iPhone 5 i London?

Innleggav PauloG25 » fre 05.10.2012 18:24

Jeg er ganske sikker på at det er 1 års garanti verden rundt på apple produkter. Men det spiller ikke så stor rolle for meg egentlig, jeg bytter tlf 2-3 ganger i året egentlig :-P

Men har du noe svar på noe av det jeg lurte på mitt tidligere innlegg? :-)
medlem i 138 måneder
 

Re: Hvordan kjøpe iPhone 5 i London?

Innleggav Carrera » fre 05.10.2012 21:14

Jeg har ikke handlet iPhone i London, men i Norwich (nord for london) så må man først reservere (maks to) iphone, for å så hente den når man får beskjed fra butikken.
Vil tro det er likt i London også.. Dette kan du nok forøvrig sjekke på nett på apple.co.uk

De fyller ut disse i butikkene ja. Ingen problem. Så må du gå en spesiell plass/luke på den respektive flyplassen du skal bruke på hjemreisen.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron