Kjøpe iPhone 4 nå?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone 4 nå?

Innleggav filmmannen » søn 16.09.2012 9:06

Har i lengre tid vurdert overgangen til smarttelefon. Budsjettet er absolutt ikkje klar for meir enn 3000, men etter siste iphone-lansering sel dei no iphone for 2890.

Er dette ein konkurransedyktig pris i dagens marked?

Kva mistar eg ved å ikkje kjøpe nyaste generasjon?

Kva mister eg om eg veljer ein Android-mobil (vurderer Huawei Honor)?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 nå?

Innleggav freddjoh » søn 16.09.2012 9:39

Jeg synes 3000 kr er for mye for en 2 år gammel telefon. Selv om den heter iPhone. Men folk er utrolig optimistiske når de skal selge slikt brukt, og krever fort 3000 for sin brukte iPhone 4 også.
iPhone 4 er en meget bra telefon, med god skjerm, bra kamera og stort sett alle funksjoner du har bruk for. Siri har jo ingen norsk funksjon, så den klarer du deg bra uten.
Det er stort sett Siri du mister ved å kjøpe en iPhone 4.
8GB plass er lite for meg, men kanskje ikke for deg.

Huawei Honor er vel også en litt aldrende telefon? Den kjører jo Android, som er ganske annerledes enn iOS, og det er vel en fordel for noe, og en ulempe for andre. Hvis kamera er viktig for deg, må du nok se at Huawei ligger laaaangt bak iPhone 4 på den delen.

Hvis du har nesten 3.000 kr og bestemmer deg for noe annet enn iPhone kan jeg gjerne anbefale en Nokia Lumia 800. Den kjører Windws Phone som er annerledes enn både iOS og Android, men du får i alle fall en kvalitetstelefon til 2.500 kr. Samsung Galaxy S2 ligger vel også under 3.000 kr her og der for tiden.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 nå?

Innleggav Chiang Mai 1963 » søn 16.09.2012 11:45

Du mister Siri og skjermstørrelsen. Sistnevnte hadde jeg ikke brydd meg om, syns iPhone4 har en perfekt størrelse. Syns iOS er mye enklere å forholde meg til enn Android, så det hadde jeg i alle fall ikke vurdert om det er din første smartphone. Med tanke på apps, så hadde jeg helt klart valgt iPhone fremfor hvilken som helst Windowsbaserte mobil.

8 giga lagring er ikke mye, men kan nok greie seg fint for en førstegangs smartphone.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 nå?

Innleggav bzzlink » søn 16.09.2012 12:57

Kommer nok mange 4s tilsalgs på finn til rundt den prisen fremover. Min for eksempel.

Gjelder bare å lete til man finner en som er kjøpt for ikke lenge siden og at kvittering følger med.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]