Sjekke om iPhone er stjålet?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav csharp » tor 12.07.2012 22:28

Hei!

Vurderer å kjøpe en iPhone fra en kar jeg ikke kjenner.

Fikk en litt dårlig feeling da han ikke har hverken lader, ørepropper eller kvittering.

Han påstår den er kjøpt på Apple Store, men har slettet e-posten som man får når man bestiller telefonen.

Han sendte meg IMEI-nummeret, og jeg har sjekket den på et par sider jeg fant på nettet hvor man kan registrere stjålne telefoner, og den var ikke registerert der. Men det betyr jo ikke at den ikke er sperret eller kommer til å bli sperret i norske telenett.

Er det noen her som har noen tips i denne saken? Hvordan kan jeg forsikre meg om at dette ikke er tyvegods?
medlem i 213 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav TheRealChristoffer » tor 12.07.2012 22:33

Be han ringe apple om å få ny kvittering

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav ipodtouchfever » tor 12.07.2012 23:04

Selv om han mener at han ikke har lader og slikt kan det jo hende at han ikke har lyst til å selge det. Kanskje bruker han andre ørepropper/headset og lader kun iPhone til pc og dropper å selge den ene USB kabelen han har som kanskje brukes til andre enheter.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav csharp » tor 12.07.2012 23:14

Han sier at hans barn har kastet hans lader i vannet, og at de ellers har tre iPhones i huset og bare deler lader seg i mellom. Grei nok forklaring forsåvidt, men synes det virker litt merkelig at han ikke har kvittering når telefonen er kun et par måneder gammel.

Får kanskje ringe Telenor og sjekke om IMEI-nummeret han ga meg er sperret eller ikke. Vet ikke om de gjør slikt, men.
medlem i 213 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav nightking » tor 12.07.2012 23:44

mitt tips, kjøp en annen iphone du :-) Masse iphone til salgs
medlem i 189 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav Falcon » fre 13.07.2012 7:29

Du har ingen garanti for at han gir deg riktig imei nummer. Det kan være derfor du ikke finner den på oversikt over stjålne telefoner.

Kjøp en annen.
medlem i 226 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav desibabu » fre 13.07.2012 10:37

Hvor fant du selgeren?
Merkelig at han ikke har eske, lader, kabel eller kvitt med tlf nå osm den er kun 2 mnd gammel! har du imei # så kan jeg prøve å finn ut evt, link til annonse?
medlem i 183 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav csharp » fre 13.07.2012 11:24

desibabu skrev:Hvor fant du selgeren?
Merkelig at han ikke har eske, lader, kabel eller kvitt med tlf nå osm den er kun 2 mnd gammel! har du imei # så kan jeg prøve å finn ut evt, link til annonse?


Jeg har en annonse på finn hvor jeg selger en telefon, evt. bytte i iPhone. Han tok kontakt for å få min telefon i bytte mot denne iPhone'en.

IMEI nummeret han oppga på den er ''013052004352742''.
medlem i 213 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav gvalstad » fre 13.07.2012 12:58

Han kan logge inn på kontoen sin online og finne kopi av faktura.
medlem i 190 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav desibabu » fre 13.07.2012 13:01

Han lyver! Telefonen er ikke kjøpt av Apple!
Det er en iphone 4S 16gb sort
Sist simkort brukt: 8947080031000772451 (simkort nummer)
medlem i 183 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav csharp » fre 13.07.2012 15:44

Det ante meg.

Han har heller ikke svart da jeg spurte om han hadde boksen telefonen kom i, noe jeg antar ikke har blitt kastet i vannet av hans barn.

Har slått fra meg denne svindleren, og selger heller telefonen jeg har og kjøper en iPhone etterpå av noen andre.

Takk for tips!
medlem i 213 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav tarild » fre 13.07.2012 19:17

Bilde
medlem i 198 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav krokan » fre 13.07.2012 20:40

Hvor finner dere den informasjonen?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Sjekke om iPhone er stjålet?

Innleggav csharp » lør 14.07.2012 1:02

Antar de jobber i en eller annen tele-sjappe og har tilgang til noen systemer vi andre ikke har?

Jeg har i kveld bestilt en hvit iPhone direkte fra Apple Store. Burde vel egentlig vente på 5'ern men fikk en 4'er med 8 GB til 3990 så da bare har jeg den i mellomtiden :-)

Håper de er raske med å sende den avgårde!
medlem i 213 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]