iPhone 5 i juni?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav Wavelength » lør 05.05.2012 10:17

Apple har nesten alltid hengt etter for de som ønsker størst mulig skjerm og flest mulige funksjoner. iPhone selges til de som ønsker en brukervennlig og stabil telefon som kan løse det aller meste. Selv ser jeg at iPhone ikke er det beste valget for de som liker å fikle og ordne selv (steget til jailbreak er for mange litt for stort). Apple har vel skjønt at det er veldig mange som setter pris på enkelheten og brukervennligheten, kontra Android som ser mer på markedet for de mer avanserte. Selvsagt har iPhone avanserte muligheter, og Android er som oftest veldig brukervennlig. Bare så det er sagt.

Jeg tror Apple viser frem noe i sommer, og at telefonen sendes ut i august/september. Navnet blir nok bare "iPhone" eller "iPhone 5". Eneste som vet er Apple selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav trondrm » lør 05.05.2012 14:51

Jeg tror ikke det kommer noen iPhone i juni. Enkelt og greit siden ny iPhone har blitt lansert samtidig med ny iOS. Hadde det kommet noen ny iPhone i juni hadde vi vært langt inne betafasen for iOS 6. Apple har ikke for vane å vise frem produkter lang tid i forveien. Jeg kan bare huske at de har gjort det to ganger, Apple TV (da kalt iTV) og iPhone 1. For en august-release av iOS 6, burde også betaperioden vært i gang.

Dermed tror jeg de viser frem iOS 6 11. juni og den går deretter i beta. Ny iPhone vises i september/oktober med release i oktober.

Skjerm? 4" maks. Tror ikke Apple strekker seg lenger enn det. Jeg har sett bilder som viser iPhone med 4" med samme bredde, men høyere skjerm. Det har jeg absoutt ingen tro på. Grunnen til det er at da må alle apps skrives om for en ny formfaktor, strekkes ut, eller vises med svarte sørgerender oppe og nede. Dette er nettopp det som gjør Android-plattformen vanskelig å programmere mot siden det er så stor fragmentering i hvordan telefonene ser ut. iPhone er iPhone og har en og kun en skjermstørrelse. Skal skjermen økes, må både bredde og høyde økes slik at forholdet forblir det samme. Ved å trekke skjermen nærmere kantene vil man kunne gå for 4" uten at selve enheten trenger å bli så mye større.

Men dette var bare mine 2 cents.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav macsam » søn 06.05.2012 9:08

Brukbar prognose der, @trondrm

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav christian1986 » søn 06.05.2012 16:43

trondrm skrev:Jeg tror ikke det kommer noen iPhone i juni. Enkelt og greit siden ny iPhone har blitt lansert samtidig med ny iOS. Hadde det kommet noen ny iPhone i juni hadde vi vært langt inne betafasen for iOS 6. Apple har ikke for vane å vise frem produkter lang tid i forveien. Jeg kan bare huske at de har gjort det to ganger, Apple TV (da kalt iTV) og iPhone 1. For en august-release av iOS 6, burde også betaperioden vært i gang.

Dermed tror jeg de viser frem iOS 6 11. juni og den går deretter i beta. Ny iPhone vises i september/oktober med release i oktober.

Skjerm? 4" maks. Tror ikke Apple strekker seg lenger enn det. Jeg har sett bilder som viser iPhone med 4" med samme bredde, men høyere skjerm. Det har jeg absoutt ingen tro på. Grunnen til det er at da må alle apps skrives om for en ny formfaktor, strekkes ut, eller vises med svarte sørgerender oppe og nede. Dette er nettopp det som gjør Android-plattformen vanskelig å programmere mot siden det er så stor fragmentering i hvordan telefonene ser ut. iPhone er iPhone og har en og kun en skjermstørrelse. Skal skjermen økes, må både bredde og høyde økes slik at forholdet forblir det samme. Ved å trekke skjermen nærmere kantene vil man kunne gå for 4" uten at selve enheten trenger å bli så mye større.

Men dette var bare mine 2 cents.


Og det at iOS 6 er så langt frem er skuffende. iOS var noe nytt når det kom, det overrasket alle, men syntes selv det begynner å bli kjedelig. Ingenting vesentlig er gjort med GUIet på 5 år, noe som er skremmende. Selvsagt er kontiunitet i GUI vesentlig for trofaste kunder, men _noe_ utvikling må en kunne få. Er det gjort noe annet enn at en nå(vet det er lenge siden) kan lage mapper? Kanskje skulle den nye styringen av varslinger blitt nevnt også, men denne ligger tross alt i bakgrunnen.

4 tommers skjerm bør også komme nå, men tviler ettersom alt av APPer som er laget til nå er laget for 3,5. Tipper en endring sitter langt inne...

Spørsmålet blir da, hvor lenge går det å droppe å gjøre endring i GUIet og fremdeles være populært?
medlem i 210 måneder
 

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav Wavelength » søn 06.05.2012 20:49

APPene er ikke laget for en fysisk størrelse på skjermen, men et format.
Så lenge Apple lager skjermen med samme størrelsesforhold kan appene fint kjøres og alt vil se likt ut.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 i juni?

Innleggav macsam » tir 15.05.2012 19:37

iPhone ser ut som noe fra 80-tallet vsa de andre. Ihvertfall mtp størrelse da... :cries:
http://www.aftenposten.no/digital/teste ... 7KTlb_uBM0

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Forrige

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]