Sort vs. Hvit iPhone 4S

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 17:51

Jeg har bestilt en sort iPhone 4S, men har lagt merke til den hvite virker mer populær.
Rett før iPhone 5 kommer, så har jeg tenkt å selge den iPhonen jeg har bestilt.

Vil jeg mest sannsynlig kunne få mer igjen for den hvite iPhone 4S enn den sorte når jeg selger om 6- 12 måneder?

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav tomlil » man 31.10.2011 17:54

Jeg tror grunnen til at mange har bestilt hvit (som jeg bl.a har gjort) er at jeg allerede har hatt svart 4er i et år nå. Jeg vil i hvertfall ha en forandring, i tillegg til at jeg personlig syns hvit ser bedre ut. Kanskje jeg bare er lei av den sorte modellen :P
medlem i 177 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav nightking » man 31.10.2011 17:59

Jeg kjøpte også hvit iphone 4s pga alle iphonene jeg har hatt har jeg hatt svarte, og som du sier over her, kanskje jeg bare er lei den svarte å vil ha en forandring. men hvis folk ikke har hatt iphone før feks så er det nok hipp som happ om det er hvit eller svart. Men jeg personlig syns jo den hvite er mer pen å se på kanskje
medlem i 189 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav haack16 » man 31.10.2011 18:01

Det kommer veldig ann på hvem du spør. Jeg hadde aldri godt får en hvit iPhone. (Aldri er kanskje å ta i, men liker svart best) Du kan nok få solgt dem for samme pris, det er jo samme telefon, bare ulik farge. Og hvis du ikke får solgt den svarte så kan du vel bare bruke litt blanco da blir den jo hvit.....

haack16
medlem i 161 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 18:06

Hoved grunnen for at jeg har bestilt en sort iPhone 4S, er fordi den hvite modellen er 0,2 mm tykkere. Du vil ikke merke dette med øynene, men når du skal ha den i beskyttelse så vil ikke den alltid passe optimalt. Min mor har en hvit iPhone 4, og denne passer ikke helt i alle "cases".

Andre grunner er fordi, som sagt, min mor har en hvit iPhone, og da vil jeg ikke ha HELT lik. Og siden hvit iPhone er mest populær, tenkte jeg at det hadde vært kjekkere med noe ikke flertallet har.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » man 31.10.2011 18:14

Stheen skrev:Og siden hvit iPhone er mest populær, tenkte jeg at det hadde vært kjekkere med noe ikke flertallet har.


iPhone 4 og iPhone 4S har likt design. Vil tørre å påstå at 90% av alle iPhone 4 og iPhone 4S brukere til sammen har svart iPhone. Skal du ha noe flertallet ikke har, burde du gå for hvit iPhone.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav tomlil » man 31.10.2011 18:20

Er nok enig med @ageNine skriver. Med tanke på at sort iPhone 4 er har ganske mye lengre på markedet, så er nok det absolutt store flertallet som har sort iPhone. Det ser man så fort man vandrer ut av døra x)

Med tanke på at det sansynligvis er flere som bestiller hvit iPhone 4S nå enn som bestilte hvit iPhone 4 (pga sen lansering), så er min teori at hvis man er opptatt av det "nyeste og beste - (og vil at folk skal se det)", så vil flere "folk på gata" oppfatte at du har en iPhone 4S hvis den er hvit, enn hvis den er svart. det er min teori :P (Hvit er "liksom" den "nye" modellen, mens sort er den gamle.. :P
medlem i 177 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » man 31.10.2011 18:29

tomlil skrev:Med tanke på at det sansynligvis er flere som bestiller hvit iPhone 4S nå enn som bestilte hvit iPhone 4 (pga sen lansering), så er min teori at hvis man er opptatt av det "nyeste og beste - (og vil at folk skal se det)", så vil flere "folk på gata" oppfatte at du har en iPhone 4S hvis den er hvit, enn hvis den er svart. det er min teori :P (Hvit er "liksom" den "nye" modellen, mens sort er den gamle.. :P


Korrekt! Slik tenker jeg også. Ser jeg en som har en hvit iPhone så antar jeg at det er en 4S. Ser jeg en svart iPhone, antar jeg at det er en vanlig 4'er modell.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 18:35

Jeg mener likevel at det blir solgt flere hvite iPhones enn sorte for tiden, og dermed vil jeg være i mindretall om å ha en sort iPhone 4S. Bare glem iPhone 4 ;) Men husk at den hvit modellen er 0,2 mm tykkere.

Jeg forstår at mange synes at den hvite iPhonen ser "nyere" ut enn den sorte, og jeg er muligens enig.


Men spørsmålet, tror dere jeg vil få mer for en hvit iPhone 4S enn en sort iPhone 4S om 6 - 12 måneder?

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav aleost » man 31.10.2011 18:43

4 og 4S har ikke helt likt design. Er forskjeld på knapp plasseringen på siden. Slik de "nye" iPhone 4 ble.
medlem i 157 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 18:46

Ja, og den har fått omplassert de svarte "stripene" på sidene

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » man 31.10.2011 18:49

Nja, jeg ser ikke noe spesielt i å ha en svart iPhone 4S. Men smaken er som baken. Nesten alle jeg kjenner som har iPhone 4 har den i svart. Faktisk bare sett en hvit iPhone 4 et par ganger før.
Fått masse spørsmål om det er en iPhone 4S jeg har, siden jeg har en hvit iPhone. Ville nok ikke fått de spørsmålene om jeg hadde svart. Da ville de nok trodd at det var en helt vanlig iPhone 4.


aleost skrev:4 og 4S har ikke helt likt design. Er forskjeld på knapp plasseringen på siden. Slik de "nye" iPhone 4 ble.

Tykkelsen eller plassering på iPhone 4S har null påvirkning til iPhone 4 "covers". Har en haug av "covers" liggende hjemme fra 4'eren og alle passer 4S.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav tomlil » man 31.10.2011 18:54

Stheen skrev:Jeg mener likevel at det blir solgt flere hvite iPhones enn sorte for tiden, og dermed vil jeg være i mindretall om å ha en sort iPhone 4S. Bare glem iPhone 4 ;) Men husk at den hvit modellen er 0,2 mm tykkere.

Jeg forstår at mange synes at den hvite iPhonen ser "nyere" ut enn den sorte, og jeg er muligens enig.


Men spørsmålet, tror dere jeg vil få mer for en hvit iPhone 4S enn en sort iPhone 4S om 6 - 12 måneder?


Jeg er ikke så rimelig sikker på at det selges så mange flere hvite enn sorte iPhones pr dags dato. Jeg vet i hvertfall at butikkene i Norge som har mottat første lass med iPhones har hatt et flertall av sorte modeller. Hva er grunnen til at vi skal glemme iPhone 4, når de har likt design?

Ja, den hvite er 0.2 mm tykkere, men for meg spiller det ingen rolle. Kommer til å bruke en slik en: http://www.zagg.com/leatherskins/iphone4.php#black-plain. Noe som vil gjøre iPhonen enda noen brøkdels millimeter tykkere ;)

Tilbake til spørsmålet. Nei jeg tror ikke man vil noe mer for et videre salg av en hvit, enn av en sort/eller omvendt. :)
medlem i 177 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 18:55

@ageNine Jeg ser poengene dine.
Men fortsatt er den hvite 0,2 mm tykkere, noe som gjør at ikke alt av beskyttelse passer optimalt. Dette har jeg selv opplevd med en annen hvit iPhone 4.

SPØRSMÅLET mitt er: Vil jeg kunne få solgt den hvite for mer enn den svarte om ca. 7 - 12 måneder?

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » man 31.10.2011 19:02

0,2mm er det samme som 0,02cm. 0,02cm er så lite at det SKAL absolutt uke være noe problem. Rart du opplevde problemer. 0,02cm er som et hårstrå.

Til det andre spørsmålet: Ja, jeg vil tro det. Hvorfor? Vet ikke. Hvit iPhone blir sett på som mer "sjelden" vil jeg tro. Men har det noe stort å si? Neppe :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]