Sort vs. Hvit iPhone 4S

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 19:08

Det svaret var veldig motsigende

Til det andre spørsmålet: Ja, jeg vil tro det. Hvorfor? Vet ikke.
Her sier du ja, du vil nok få mer igjen.

Hvit iPhone blir sett på som mer "sjelden" vil jeg tro. Men har det noe stort å si? Neppe
Her sier du det ikke har noe å si om det er en hvit iPhone 4S, så hvordan kan det spille noen rolle på prisen hvis det ikke har noe å si?

Men takk for svar ;)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » man 31.10.2011 19:18

Hehe, litt forvirring kanskje? :P
Det jeg mener er at jeg tror hvit vil være mer populært men det betyr ikke at du får mer for den fordet om.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » man 31.10.2011 19:23

Got it!

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Traktor » man 31.10.2011 19:43

Hadde iphone vært i alle fargene som ipod nano kan fås i, ville det nok betyd noe hvilken du valgte med tanke på gjensalgsverdi, men når det bare er hvit og svart så er det nok et fett, slik ageNine sier.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 31.10.2011 19:46

Er det så nøye hva som er mest populært, da? Den svarte er fin, den hvite ikke. Så enkel er min verden, uavhengig av hva alle andre har eller ikke har.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav SM411 » man 31.10.2011 20:42

ageNine skrev:0,2mm er det samme som 0,02cm. 0,02cm er så lite at det SKAL absolutt uke være noe problem. Rart du opplevde problemer. 0,02cm er som et hårstrå.

Til det andre spørsmålet: Ja, jeg vil tro det. Hvorfor? Vet ikke. Hvit iPhone blir sett på som mer "sjelden" vil jeg tro. Men har det noe stort å si? Neppe :)


9,3 mm ser ganske lite ut som du ser det som 0.0000093km, men er i realiteten er dette tykkelsen på en sort iPhone 4S. 0,2mm er også en veldig stor feiltolleranse om du sammenligner med hvor nøyaktig det er mulig å lage ett deksel.

Den hvite iPhonen er hele 2,15% tykkere enn den sorte, noe som er en synlig forskjell (http://www.engadget.com/2011/04/29/whit ... rs-owners/)

Det vil selvfølgelig ikke har noe å si på en deksler laget i gummi eller annet fleksibelt materiale, men på maskinerte deksel i feks aluminium vil dette bety at om dekslet skal passe perfekt, må det lages to versjoner. En for den hvite og en for den sorte iPhonen.
medlem i 199 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Stheen » tir 01.11.2011 1:03

AKKURAT! Når jeg skal selge min kommende sorte iPhone 4S skal jeg bruke det der med de 0,2 mm som et godt argument hvorfor kjøpe sort over hvit!

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » tir 01.11.2011 1:45

Jeg prøvde en kompis sitt aluminium-deksel fra Skullcandy og det satt helt perfekt. I tillegg har jeg prøvd 4 plastikk-deksler (som er av hardplast) av min søster som også passet ypperlig, men ingen av de var "kule" nok så jeg kjøpte meg en Puro beskyttelse til iPhone 4 på Spaceworld.

Ser greia deres, absolutt, og visse personer kan få problemer med det. Dog har jeg ikke hatt noe problem tross av alle dekslene jeg har prøvd.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav iSarp » tor 16.02.2012 21:18

iPhone 4s skal være hvit i mine øyne. Hvorfor, tja, ikke vet jeg :rolls eyes: Jeg får hvit iPhone 4s i morgen :-D
medlem i 210 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav nosey » ons 19.09.2012 23:39

Hei

Ser dere nevner at iPhone 4s er litt tykkere i den hvite utgaven. Gjelder dette også iPhone 5, eller er svart og hvit iPhone 5 nøyaktig like tykke?

Og kan man ha hvit iPhone når man er gutt (skjønner jo at man KAN ha det), eller skal guttene ha svart, at hvit er mer jentete? hehe, litt rart spørsmål kanskje...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav Traktor » tor 20.09.2012 19:50

Jeg er ganske sikker på at begge utgavene blir like tykket, da designet er helt nytt. Jeg for min del ser ikke noe problem med at en gutt har en hvit iphone, har selv en hvit 3gs, men tror jeg går for svart denne gangen, da jeg synes den ser bedre ut.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav nosey » tor 20.09.2012 19:56

Okei, takk skal du ha! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav nosey » tor 07.02.2013 18:15

Hei igjen! :)

Jeg har en iPhone 5 (Black & Slate), men har tenkt å skaffe meg en 4S, da jeg vil ha en iPhone med 3,5" skjerm også :) vil da hva hvit. sort er fin den også, men hvit synes jeg er enda finere på 4S. dette med at den hvite er 0,2 mm tykkere enn den sorte, er det noen som vet hva som er grunnen til det? er det bevisst av Apple, og hvorfor skulle de gjøre det? skjønner virkelig ikke dette. de er så laget så presise at det skulle jo ikke kunne skje en slik feil (med ALLE hvite iPhone 4S´, fra alle fabrikker)?! For meg har det ikke noe å si egentlig, da jeg ikke har tenkt å bruke beskyttelse (mulig jeg skaffer meg beskyttelse likevel, for å bevare den best mulig. vet ikke om jeg skal bruke den eller iPhone 5 :) ). Likevel vil jeg jo ha den tynnest mulig. Skjønner også at det ikke er mulig å gjøre noe med dette, men synes det er veldig interessant dette her, og skulle gjerne visst det :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav ageNine » tor 07.02.2013 18:30

Jeg har ikke funnet noe spesifikt svar på det fra Apple, på Google. Men selv vet jeg at iPhone 4 hadde antenne-problemer. Derfor Apple gav ut gratis beskyttelse som faktisk forsterket antennesignalet.

Det jeg kan tenke meg frem til er at de har forsterket antennen i iPhone 4S'en, noe som har gjort den til å bli marginal større.
En iPod er rimelig slank i forhold til telefonene, størrelsen på telefonene kontra mp3-spillerene er at antenna tar plass i telefonen. Så det mest logiske for meg er at det er antenna som har gjort at 4S'en er større.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sort vs. Hvit iPhone 4S

Innleggav nosey » tor 07.02.2013 23:25

Okei, ja det høres ganske fornuftig ut det.
Men er det seriøst antenna som gjør at iPhone ikke er like tynn som iPod touch 5. generasjon?! :o isåfall finner de sikkert snart en god løsning på antenna. DA begynner vi å snakke tynn iPhone! :D gleder meg allerede.
har jeg misforstått her litt: jeg trodde det var slik at 4S i sort var like tykk som både hvit og sort 4, men at det KUN var 3S HVIT som var 0.2 mm tykkere enn SORT 4S. så det er altså begge fargene i 4S som er litt tykkere enn 4-modellene? jeg trodde nemlig at det kun var HVIT 4S som var forskjellig skjønner du, og det var det jeg ikke kunne forstå, men forklaringen din høres jo uansett riktig ut. selv om de fleste deksler vil passe til 4S også, så burde de kanskje blitt laget spesifikt til 4S spør du meg, jaja.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron