Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Simfo » søn 16.10.2011 15:24

Hei!:)
Skal nedover til Asia og Oseania i vinter, og lurer på åssen det er å kjøpe iPhone 4S der?
Skal til Thailand, Taiwan/Kina, Australia og New Zealand.
Regner med at om jeg skulle fått en billig må det vel være i Taiwan eller Thailand.

Hvordan er det sånt fungerer? Vil en slik telefon fungere i Norge?
Vet at man ikke har de reklamasjonsrettene og garantiene man får ved kjøp i Norge, men om man får en telefon billig så er det vel verdt å ofre de?

Hørte at iPhone 4S var en 'verdenstelefon'. Betyr det at den kan bli kjøpt hvor som helst og brukes hvor som helst?

Takker for svar :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav wellendorf » søn 16.10.2011 17:03

Nå kommer ikke Iphone 4s til thailand før Desember/Januar. Så spørs når du skal dit. Og om du skal dit rundt da, tenk deg køene ;)
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Simfo » søn 16.10.2011 18:09

Sant.. Men vi skal dit i juletia, vi feirer julaften i Sydney, også er Thailand siste stopp. Vi er der fra ca 1-2. til 6. Januar tror jeg.
medlem i 166 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav kalimoti » ons 19.10.2011 11:54

Min erfaring med Thailand er at det er veldig vanskelig å få tak i elektronikk der nede. Rett og slett fordi den vanlige mannen i gata ikke har råd til sånt. Man må inn i de store byene og der kan man finne kjøpesenter med ny elektronikk, men prisene er ikke lave. Husker jeg så Xbox 360- og PS3-spill som kostet mye mer enn i Norge. Siden du skal innom Australia ville jeg heller prøvd meg der, eventuelt New Zealand.
medlem i 182 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Simfo » lør 05.11.2011 13:13

Tenkte jeg kunne *bumpe* opp den her jeg, slik at jeg kunne fått noen mer respons :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav sap_2000 » lør 05.11.2011 16:56

Ikke noe problem å få tak i iPhone i Thailand
Flyter av iPhoner/ iPad, og selv medium store byer har apple shops (ikke sikker på om offisielle, men ala Eplehuset).
medlem i 149 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Simfo » lør 05.11.2011 22:12

Ok, men hvordan er prisene?
Tenker at om det er billig nok, så gjør det på en måte opp for Norges 5 års reklamasjonrettigheter og slikt.

Og den kan fortsatt brukes i Norge?

Takker for svar :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav sap_2000 » lør 05.11.2011 22:48

Ikke billig. Ip4 32gb kostet 28.000 thb uten abo for et par mnd siden, så omtrent samme pris som her. 16 gb kostet 22.000,- (del på ca 5 for omregning til nok)
medlem i 149 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Stheen » lør 05.11.2011 23:24

Jeg vet at Malaysia (naboland) er det billigste landet i hele verden og feriere i.
Litt senere, i sommer, så sjekket jeg hvor i verden det var billigst med iPad 2, og det var i Malaysia (Jeg sjekket i forbindelse med en nyhet om at soldater fra Singapore fikk iPader som en del av utstyret).

Jeg regner med at de er ganske så billig på iPhone, og siden Thailand er landet rett ovenfor, så regner med noen lunde like priser.

Jeg sjekket for deg hva en iPhone 4 8 GB koster fra Apple i Thailand (nett)
En iPhone 4 8 GB koster ca. 18 000 baht eller ca. 3300 norske kr.

Prisene var nesten helt like som i Malaysia, så du vil nok ikke finne noe billigere sted å kjøpe iPhone, iPod, eller iPad!

http://www.store.apple.com/th

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav octobersound » søn 06.11.2011 0:15

iPhone kan være litt vanskeligere å få tak i ulåst i Australia hvis de selger bra. Så da må du ha ganske flaks for å få tak i en, hvor lenge skal du være i Sydney? for det går ann å ta en "vente lapp", så får du den etterhvert som de får inn nye iPhones. Men helt ærlig vet jeg ikk om det er verdt det..du sparer ikke all verdens med penger fordi australske dollaren er ganske sterk, og du får ikke den samme forsikringen du ville evnt. fått for litt mer penger i Norge... Asia kan være et alternativ, men jeg kjenner ikke markedet der, så andre må svare på det :) lykke til...

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav rabs » søn 06.11.2011 0:50

Husk at du vil ikke bli dekket av den norske forbrukerkjøpsloven (som forøvrig er verdens beste) om du kjøper utenlands. Prisene vil jeg tro er omtrent de samme for iPhone 4S. Jeg vet at i USA så er de oppgitte prisene uten moms, så det vil måtte legges på, vet ikke om det er tilfelle i de landene du skal reise til også. Jeg ville ha kjøpt telefonen i Norge om jeg var deg.

Brukerens avatar
medlem i 150 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i Asia/Oseania

Innleggav Simfo » søn 06.11.2011 1:45

Takker for svar, folkens :)

Jeg er der ca 5-6 dager.
Det var det jeg skrev i innlegget, om det er billig nok til å 'ofre' Norges kjøpslover og rettigheter :)

Simen
medlem i 166 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron