Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » fre 04.02.2011 18:20

Ring til Apple og klag. Jeg klaget selv. TNT ville ikke kjøre ut til meg den 27 januar. Mens Apple sitt mail til meg sa at den blir levert 27. Apple ringte til TNT mens jeg satt i tlf med Apple. TNT lovte å levere den samme dagen, men kl 16.10 skjønte jeg at den ikke ville komme. Så jeg tok turen selv ut til TNT. Senere på kvelden skrev jeg til Apple og forklarte at TNT ikke leverte ut og jeg dermed hentet den da selv. Fikk lynkjapt svar og 500kr igjen av Apple.

TNT er lynkjapt med å sende til norge, men her i norge er TNT stor vits. TNT bruker her i Bergen ett annen selskap for å kjøre ting ut. Sjåføren kan ikke ringe ? Det er bare tull, såklart sjåføren kan ringe kunden. Bare å ringe kunden kan transpotøren tjene peng og tid. Har jobbet selv i transporten i 12 år og hatt mange privatkunder og vi har alltid ringt kunden for å avtaler og rett før vi kom. Å ikke ringe kunden koster rett og slett tid og penger. Bomturer koster og da er å ringe kunden billigere. Ikke minst for kunden for da vet kunden hva en kan forholder seg til. Man kan ikke forventer at kunden skal vente dag inn dag ut. Kunden tar seg gjerne fri fra jbbb i noen tilfeller.

Nei ring Apple som sagt å gir beskjed at dette ikke er holdbar. Da for Apple tar seg av dette.

Om du trenger kontakt/ mail adresse til hun jeg hadde kan du sende meg pm.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav iMarit » fre 04.02.2011 23:21

Det var Apple som ringte TNT mens jeg var på tråden med de, og alle tre var i samtalen. Ja, det er helt latterlig at sjåføren ikke kan ringe, én telefon sparer meg for en ukes venting. Forstå det den som kan.

Jeg kommer til å sende en mail til Apple om dette her, men jeg får uansett ikke pakken før jeg reiser, så da er jeg vel like langt .. :-(
medlem i 195 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » lør 05.02.2011 3:27

Har sendt deg melding via pm. Håper det ordner seg fort for deg.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav enjoy1974 » tir 08.02.2011 1:04

Bestilte fra apple.no, hvor ser dere alle detaljer om sporing. Denne blir fraktet med TNT og skal til vestfold.

Bestilt : 4 februar
Sendt til: 5 februar
Beregnet levering: 9 februar
( beregnet levering var først 10 februar).

Men jeg ser ikke hvor den er osv, sporer jeg ikke dette opp på apple sine sider?
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Dr.Pepper » tir 08.02.2011 1:14

Delivery status

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » tir 08.02.2011 1:30

Apple har sikkert sendt deg en mail med følgende adresse : "do_not_reply_con_en@apple.com"

Når du har åpnet den ser oppe til høyre der står "Order Status" klikk på den. Nytt vindu åpner seg som heter "Bestillings Status " Logg deg inn med med samme passord og brukernavn som i iThunes. Ny side åpner seg igjen. Der står det " Mine Bestillinger "

Klikk på " Spor denne Bestilling " Når du har gjort dette. Kommer igjen ny side :) Overraskelse :-D Der står det Utsendelse Status ... og der finner du nede på venstre siden TNT sitt sporingsnr. Under Budfirmaets sporingsnummer.... kopier dette nr.

Så åpner du siden til TNT : http://www.tnt.com/express/no_no/site/home.html

Og der vet du hvor pakken din er ... 8-)

Håper det kunne hjelper deg videre :)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav enjoy1974 » tir 08.02.2011 8:45

Tak for svar, har fått fra apple og gått inn på delviery status, logget inn med passord osv.
trengte bare linken til TNT ;)

EDIT: På TNT sin side så står det foreløpig ikke så mye. Det står kun:
Opphentingsdato 08 feb 2011
Destinasjon: Sandefjord
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » tir 08.02.2011 14:10

enjoy1974 skrev:Tak for svar, har fått fra apple og gått inn på delviery status, logget inn med passord osv.
trengte bare linken til TNT ;)

EDIT: På TNT sin side så står det foreløpig ikke så mye. Det står kun:
Opphentingsdato 08 feb 2011
Destinasjon: Sandefjord


Ikveld er det kanskje mere info...

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav enjoy1974 » ons 09.02.2011 8:39

Nå er det :

09 Feb 2011 00:06:15 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
08 Feb 2011 16:18:00 Eindhoven Shipment In Transit.
08 Feb 2011 11:53:10 Eindhoven Shipment In Transit.

Det står på apple.no at den skal leveres til meg i dag, er det mulig? Har skjønt at man ikke kan stole på tnt i norge da. Men hva betyr at den er på Liege Euro Hub?
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » ons 09.02.2011 11:28

Liege Hub er flyplassen i Belgia. Når den er kommet ditt så er det bare "timer" før den er kommet til Norge. Bare å følge med :)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav enjoy1974 » ons 09.02.2011 16:00

Fikk den nå :-)
Men glemte helt at jeg måtte ha micro sim :-(

Det går vel an å klippe til det simkortet jeg har?

EDIT: fant en mal og klippet det til, fungerte fint. Men har også bestilt et nytt sim kort da:)
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » ons 09.02.2011 16:53

Gratis med ny iPhone :) Gikk jo fort det da...

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav enjoy1974 » ons 09.02.2011 17:18

Takker, jepp gikk fort. Var litt skeptisk da det var forskjellige meninger om TNT i norge.

Så er strålende fornøyd og endelig ha blitt eier av iPhone 4 :-) Så er det bare å spare penger til iPhone 5 kommer, så får samboer overta denne her ;)
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » fre 30.03.2012 20:21

Bestilte ny iPhone 4S fra apple.no mandag 26.mars, igår skulle den leveres men kom ikke, så da satt jeg å ventet hele dagen igår. I statusen : Ute til levering. Tok kontakt med apple og fikk kreditert noe av apple. Var fornøyd med det. Men så kom tlf idag. Å jeg ble ikke happy at den ikke fungerte. Den klarte ikke å finne telenor. Sendte mail til apple og 5 min senere kom svar. Måtte ringe ut til apple, da ble det klart at jeg skulle for ny tlf. Å nå sitter en egen saksbehandler som holder meg oppdatert. Den skulle være her innen tirsdag lovte han. For nå nett ser om det skjer. Men tross alt i alt må jeg sier at kundeservicen er helt fantastisk. Det har ordnet med ny tlf som er blitt sendt idag med express 1-3 dager. Til og med egen opphenting av den iphone 4S som ikke funker. Det blir definitiv ikke min siste apple produkt. :)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Mika71 » ons 04.04.2012 16:50

Forrige uke fikk jeg min iPhone 4S ( har iphone 4 fra før ), så jeg gjorde den nye klar for bruk, men fikk også opp "ingen tjeneste " istedenfor Telenor N . Så jeg ringte Apple og de sa til meg at de skulle sende ny tlf til meg. Så idag fikk jeg den. Igjen samme problem. Tenkte dette kan ikke være sant. Satt meg godt ned å begynte å søke på nett. Og her fant jeg løsningen.

SLÅR AV PIN KODEN. Å START iPHONE PÅ NYTT.

Da virket den. Så tok jeg pinkoden på igjen å da kom det opp "ingen tjeneste" istedenfor Telenor N. Så ble pinkoden slått av igjen og iPhone strtet på nytt. VIRKET DA IGJEN.


Så om dere for da problemet, slår pinkoden av.

Men dette skal nok rapporteres inn til Apple og til Telenor N.

Jeg tror nok at dette problemet ligger hos Apple.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]