Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Hva skjer med leveringen av Iphonen min?

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 1:46

Jeg bestilte telefonen den 12. Januar klokken 14.10.

Den ble ikke sendt før fredag ( sto sendes ut etter 1 uke på apple.no sine sider...), og nå er statusen på UPS at den kom til Koelen klokken 00.16 nå i natt.

På anntatt leverings dato (står lengre opp) står den 28. januar?? Har de tenkt å sykle telefonen nordover eller?? Bor I Mosjøen ( ca. 1 time med fly fra Oslo... ) så det kan da ikke ta SÅ lang tid?!

Skjønner ingen verdens ting jeg! Når kan jeg forvente telefonen? Er ikke alltid jeg er tilgjengelig heller og det hadde det vært greit å være når den kom i allefall...


Kan jo legge til at på apple sine sider, står det at jeg skulle motta telefonen idag..

Innlegget er redigert av moderator. Ultra-overdreven bruk av spørmåltegn.
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav KBiPhone » tir 25.01.2011 2:21

Du sier det jo selv: antatt leveringsdato 28 januar.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 2:50

Joda, men det er det jeg lurer på.. Hvordan i all verden kan det ta SÅ lang tid, når den allerede er i tyskland nå?

På apple sine sider står jo noe helt annet... dvs. den 24 januar.

Ei jeg kjenner som bor i stavanger, fikk sendt sin telefon på Torsdag, og på fredags morgen hadde hun telefonen?! Så da syns jeg det høres merkelig ut at jeg ikke skal få den før fredag?!
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav StickyIcky » tir 25.01.2011 3:25

Du nevner du er fra Mosjøen. Det er jeg også, og som du vet drar alt av pakker til Fauske for så å bli sendt tilbake til Mosjøen- det er 1 dag ekstra. Ups skriver at det er forventet levering 28. Januar. Som oftest kommer pakken 1 dag før antatt levering :) om ikke levering på døren fungerer, kan du hente pakken etter 4 på postkontoret på Sjøsiden :) l
Ligger det ikke hentelapp i postkassen, kan du printe ut fra posten.no med det sporingsnummeret du har.
medlem i 179 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav ufarlig » tir 25.01.2011 11:48

Du bor tross alt i nordnorge. Skjønner ikke helt hva du stresser med :P Har måtte ventet 5-6 dager fra oslo på pakke opp til Tromsø. Og de har ikke stopp i Fauske. Det er den 25. i dag. 3 dager fra tyskland høres veldig riktig ut
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 11:59

Telefonen ankom Oslo i morres klokken 8, så regner med å få den i morgen...

Den sendes jo med fly først til fauske, også videre til mosjøen :-) men jeg trodde faktisk ikke at dem måtte inn på fauske først da, men så feil kan man ta.

Da er det bare å vente - den kommer nok ikke idag uansett ;)
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Wackhy » tir 25.01.2011 13:32

Om den skal leveres via Posten sier det seg vel selv at det tar lang tid. Problemet er ikke å få den til Norge, men å få den levert når den først er i Norge. OM det er Posten som leverer vel og merke.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 16:49

Processed at UPS facility. / Forwarded to the facility in the destination city.

Dette sto på UPS sine sider nå... Hva betyr det egentlig???
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav ufarlig » tir 25.01.2011 18:03

betyr at den er sendt fra hovedsentralen (sikkert oslo) til UPS og er blitt videresendt til desinasjonsby
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 18:38

Det vil da si Mosjøen eller vil det si Fauske? Hvor den da kanskje skal videre sendes?!

Skjønner ikke stort her jeg sitter - for å si det sånn hihi 8-)
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav ufarlig » tir 25.01.2011 19:24

Hvis UPS har egne agenter og ikke bruker posten så kan det godt være at den går direkte til mosjøen. Det gjør i alle fall DHL til Tromsø.

Tør ikke svare for din dessverre, men er 90% sikker på at de mener mosjøen
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 22:06

Nå finner jeg plutselig telefonen om jeg søker på bring sine sider...

Det er visst en sånn bedrifts pakke dør-dør pakke... Da skal den være her i morgen, om jeg skjønner det rett, men det står fortsatt bare at den er videresendt fra Oslo, ingenting mer...
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav helvheim » tir 25.01.2011 22:13

All pakkepost går til Fauske, der blir den sortert og sendt tilbake til Mosjøen med trailer. Geniene på posten har nok aldri sett et kart for da ville de nok sortert alt sør for Saltfjellet i Trondheim, men sånn er det bare og sånn blir det nok ei stund....
medlem i 227 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav Moira » tir 25.01.2011 22:21

Flotters... da har jeg den sikkert ikke her før på Torsdag da :-(

Jeiii for å etablere seg uten for de store byene ja...
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva skjer med leveringen av Iphonen min???

Innleggav StickyIcky » ons 26.01.2011 4:40

Moira; Det med videresendelse fra Oslo hos UPS.com som du finner menes at UPS har levert pakken videre til Posten/Bring ettersom de ikke opererer i Norge, men lar våre norske bedrifter ta over. Alle pakkene til vår lille by drar alltid til Fauske først, og som jeg vet, går ikke pakkene med fly, men med tog.

Mens vi venter; http://www.youtube.com/watch?v=6OH_VZyJg4k :)
medlem i 179 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron