Kjøpe iPhone 4 i USA

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone 4 i USA

Innleggav Hoxmark » lør 05.06.2010 13:21

Jeg sitter her å funderer på om det er mulig å kjøpe iphonen i USA og så få den sendt hit.

Jeg har en venn i USA som gjør det for meg. Men! Det ejg lurer på er:
1. går det ann og kjøpe den og få den helt opplåst uten noen problemer?
2. kan jeg få et norsk microSIM kort?

Håper noen vet noe om dette! :)
medlem i 175 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav TheRealChristoffer » lør 05.06.2010 13:25

1. Din venn må kjøpe med 24 mnd abbonement. (kan kjøpes ut men blir da dyrere en totalt i norge og er fortsatt låst)

2. Den må hackes i norge for å kunne brukes:)


annbefaler å kjøpe i norge da totalt blir samma pris

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav Hoxmark » lør 05.06.2010 13:29

Oj... Så mye! filler'n!!!

jeg som hadde håpet på å få den snart! jaja, får vel bare vente til den kommer til Norge da! :/

Men takk for svar! :)
medlem i 175 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav bergetun » tir 08.06.2010 10:25

Kjøper man fra Frankrike så får man telefonen ulåst. Litt dyrere, men man slipper tullet med å vente på operatør opplåsning.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav hostebo » tir 08.06.2010 10:42

forhåndsbestilt i dag hos Telehuset Forus, er nr 2 på listen :-)
medlem i 177 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav Baalspawn » tir 08.06.2010 10:43

Telefonen kommer neste måned så det er ikke vits å stresse med amerikanske abonnemang og jailbreaking for å få den til å virke.
medlem i 168 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav jaawa » tir 08.06.2010 12:05

Siden det er litt misforståelser om hvordan det fungerer i USA kan jeg jo si hvordan det fungerer.

Om du går på en Apple Store og kjøper en 3GS har du kun et valg, du MÅ kjøpe den MED contract i 24 mnd. For å få abonnement i USA MÅ du ha Social Security Number OG ha ok Credit Rating. Telefonen koster (kostet) da $199 for 16GB og $299 for 32GB

Videre om man ville ha den "UTEN" abonnement, kunne man gå til Best Buy, eller tilsvarende butikk og kjøpe den uten Contract. Hvem som helst kan gå på Best Buy og kjøpe den uten å trenge å signere Contract, men da blir prisen $599 for 16GB og $699 for 32GB. Telefonen vil da være uten Contract, men FREMDELES VÆRE LÅST til AT&T.
Eneste måten å få denne låst opp er å cracke den eller vente 24mnd til den kan låses opp lovlig. Det er IKKE mulig å få denne lovlig låst opp.

Jeg regner med det kommer til å være mye det samme med iPhone 4, da det har vært slik siden iPhone 3G kom.

Konklusjonen er vel at om du kjøper en i USA er du avhengig av at noen kommer med et jailbreak/opplåsningsprogram til den.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav mwawe » tir 08.06.2010 20:10

Jeg og min familie skal reise rundt jorden og første stopp er New York 2. juli. Jeg så også for meg å kjøpe en Iphone der. Er greit å ha med seg en splitter ny telefon på reisen vår. Blir jo litt skuffet når jeg ser at det ikke blir bare bare å få seg en telefon.

Etter New York reiser vi 1 måned til Mexico før vi igjen skal være i Los Angeles i 8 dager fra 10. august.

Spørsmålet blir jo da om det kommer jailbreak til OS 4 til den tiden slik at jeg eventuelt kan jailbreake den da.

Hvor lang tid tok det fra 3GS kom på markedet til det var jailbreak tilgjengelig?

Mvh,
Kenneth
Følg turen vår rundt jorden....http://www.rundtjorden.no

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav geircito » tir 08.06.2010 20:19

Jailbreak for iOS 4 kommer 21. juni.
Dette gjelder jailbreak.

Jeg har allerede jailbreaket iOS 4 GM.

Simkortopplåsing er en annen sak..... :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav TheRealChristoffer » tir 08.06.2010 20:35

mwawe skrev:Jeg og min familie skal reise rundt jorden og første stopp er New York 2. juli. Jeg så også for meg å kjøpe en Iphone der. Er greit å ha med seg en splitter ny telefon på reisen vår. Blir jo litt skuffet når jeg ser at det ikke blir bare bare å få seg en telefon.

Etter New York reiser vi 1 måned til Mexico før vi igjen skal være i Los Angeles i 8 dager fra 10. august.

Spørsmålet blir jo da om det kommer jailbreak til OS 4 til den tiden slik at jeg eventuelt kan jailbreake den da.

Hvor lang tid tok det fra 3GS kom på markedet til det var jailbreak tilgjengelig?

Mvh,
Kenneth
Følg turen vår rundt jorden....http://www.rundtjorden.no


Hvordan skal du kjøpe den der nede?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav mwawe » tir 08.06.2010 23:38

Cosmo Kramer skrev: Hvordan skal du kjøpe den der nede?

Det er jeg sannelig ikke helt sikker på, men leste i en tråd at den kan kjøpes på Smart Buy eller noe til en mye høyere pris. Mitt problem er at jeg er ikke i Norge når den kommer hit. Da er jeg i Mexico og jeg kunne så gjerne tenkt meg en Iphone 4.

Men det er jo ikke sikkert dette lar seg gjøre, men det er jo lov å håpe da :-)

Gode tips mottas med takk!

Mvh,
Kenneth
Følg turen vår rundt jorden....http://www.rundtjorden.no

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav TheRealChristoffer » ons 09.06.2010 0:18

hvis du klarer det så leg gut det her:D

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav macsam » ons 09.06.2010 10:57

bergetun skrev:Kjøper man fra Frankrike så får man telefonen ulåst. Litt dyrere, men man slipper tullet med å vente på operatør opplåsning.


Hvor pålitelig er dette??? Jeg har fam. i Frankrike,men kjipt å få en låst telefon da...

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav mwawe » ons 09.06.2010 13:14

Jeg har fått en forståelse av at det er mange som har kjøpt Iphone i USA. Har også hørt om folk som har kjøpt Iphone uten operatørlås. Er det noen som vet hvor en eventuelt kan kjøpe en som ikke er simkort opplåst?

Mvh,
Kenneth
Følg turen vår rundt jorden....http://www.rundtjorden.no

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4g fra USA?

Innleggav oyvind0402 » ons 09.06.2010 17:07

Hva med Tyskland da? er det samme system der som i USA? :S

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron