UPS eller Fedex?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

UPS eller Fedex?

Innleggav Alfredtrek88 » fre 21.03.2008 2:46

Hei.

Jeg har en en bror som bor i USA og han har nettop kjøpt en iPhone som han skal sende til meg, men jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva som best å sende den over, UPS eller Fedex? Hva er billigst, sikrest, forsikingrer og sånt info kunne vært fint å ha. :)

Btw, hvor stor er sjansen for at tollen skjekker pakken?
medlem i 193 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav JimmyQ » fre 21.03.2008 3:03

Av mine erfaringer så er UPS en god del dyrere enn FedEx når det gjelder sending av iPhone.
medlem i 225 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav Alfredtrek88 » fre 21.03.2008 4:35

Allright, takk. :) Jeg lurer på om hvis det blir satt verdi på $175 i pakken og gift, om pakken blir skjekket, hva skjer da? Må jeg sende kvittering og sånt eller?
medlem i 193 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav JimmyQ » fre 21.03.2008 5:00

Om den blir sjekket kan man aldri vite, men skulle den bli det er du nødt til å sende inn kvittering og betale moms som er 25%.
medlem i 225 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav Bonna » fre 21.03.2008 13:25

husk også at om du velger å skrive 175$ på pakken, så er pakken forsikret for 175$. Forsvinner den i posten, så får du bare tilbake 175$. Det er bakdelen med dette.

Når det gjelder hva du bør sende meg, så har ikke jeg så mye peiling på UPS og FedEx, men jeg vet USPS har noe de kaller "Flat Rate Box" som koster 37$ å sende internationalt, som er noe lignende CarryOn Cash fra posten. http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/C/CarryOnCash/
Her kan du putte så mye du får plass til nesten uten å bry deg om vekt. Husker ikke helt hva maks vekt er, men tror det er 10 kg? USPS henter også pakken hjemme hos bror din, så han slipper reise for å levere den.

PS: Det er forskjell på UPS og USPS. Tok en liten stund før jeg fant ut at det faktisk var en forskjell. :P
medlem i 244 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav kewell79 » fre 21.03.2008 16:56

akkurat fått sendt en Iphone fra Usa med Fedex, tok 5 dager til ålesund


Fedex er dyrere, men raskere og sikrere(mindre stoppesteder før den dukker opp hos deg , som minsker sjansen for at den forsvinner)
medlem i 193 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav Alfredtrek88 » fre 21.03.2008 18:04

Takk for info folkens! :D

@kewell79: måtte du betale moms?
medlem i 193 måneder
 

Re: UPS eller Fedex?

Innleggav kewell79 » fre 21.03.2008 19:08

glemte å skrive det.... nei, fikk ikke moms, sto 175 dollar på pakken 8-)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron