Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav biotex » tir 11.03.2008 17:27

Hei vil bare få bekreftet dette helt sikkert før jeg bestiller.
Er det mulig at jeg bestiller en iphone fra apple.com til adressen til søskenbarnet mitt i amerika, så sender hun den til meg?
Slik at jeg betaler, hun får den og sender den til meg.
Mvh Espen
medlem i 210 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav Alfredtrek88 » tir 11.03.2008 17:54

Hehe, jeg skulle akkurat til å lage en ny thread om akkurat det samme, forskjellen bare at det er broren som skal sende den til meg. Han har allerede bestillt den på Apple Store da og den er på vei til han, men det det jeg er litt usikker ennå i er angående prisene for å sende.

Han har nettop sagt til meg at han gikk en tur over til en UPS office for å finne ut priser og de sa at han må betale 30% tax av prisen i elektronikk exportering. For meg, som kjøper en 16 GB iPhone, så blir det $149, da 16 GB koster $499. Broren min skulle betale sendingen men så kom opp det med tax...begynner å bli litt dyrt tenker jeg...

$149 blir 767 kroner.
$499 blir 2570 kroner


Til sammen betaler jeg 3337 kroner bare for å få det hit da og så kan det hende at jeg må betale mer angående posten her, right?? Hvor mye ville det vært, har ikke mye peiling på hvordan posten virker så kunne trengt litt hjelp i dette. Jo, og er det ikke mulig å unngå det med å betale 30% av verdien av iPhone der borte i USA når det skal sendes hit??
medlem i 192 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav Dorkfish » tir 11.03.2008 18:06

Jo du kan unngå å betale 30% i eksportavgift dersom du ikke sier at det er elektronikk i esken. Skriv f.eks at det er en leke(toy). De åpner ikke for å sjekke uansett.

Egentlig rart at han fikk beskjed om noe slikt fordi mange her har sendt elektronikk fra statene uten å betale noe tax på det.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav Thamun » tir 11.03.2008 21:33

Alfredtrek88: Sikkert kjekt for Biotex at du "stjelte" tråden hans, for du lurte jo egentlig ikke på det samme :rolls eyes:

Biotex: Nå er jeg ikke sikker på om dette stemmer, men det kan hende at adressen registrert mot kredittkortet ditt og adressen telefonen skal sendes til må stemme overens, men jeg vet at folk har fått dette til på et eller annet vis.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav Alfredtrek88 » tir 11.03.2008 22:58

Vel, såvidt jeg kan se, så er det jeg lurte på bare det neste steget av det han skal gjøre og det kunne vel ikke være noe harm at det er legget fram mer informasjon i dette vel? Nå som jeg leste over igjen i posten hans så merket jeg at han mente at HAN skal kjøpe online. Vel, nei det å kjøpe fra apple.com går ikke hvis du er herfra nei. Men, det han kan gjøre er å sende penger over til kontaktpersonen i USA ved å bruke Western Union, så kjøper den personen iPhonen.

J.D. Dorian: Allright, takk for å oppklare det. :)
medlem i 192 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav Thamun » tir 11.03.2008 23:14

Kjempefint at du ga han et svar da :-) Ble bare litt oppgitt da jeg ofte ser at dette skjer, og det ender opp med at trådstarter ikke får svar på spørsmålet sitt ;)

Men nå er det jo masse OT fra meg og :-! *fy på fingern*

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Bestille fra apple store til søskenbarn i amerika

Innleggav biotex » ons 12.03.2008 18:58

Takk for svar :-)
Jeg gikk inn på bestilling og da kom det opp "Billing Address" (faktura adresse?) og "Shipping Address" (frakt/transport adresse).
Virker jo ut som jeg kan bestille og betale på meg, men skrive hennes adresse på Shipping Address?
Hun vil at jeg skal bestille for hun er redd for å bestille feil og det ville blitt lettere med betaling, men går det ikke så kan jeg nok få henne til å bestille.
medlem i 210 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron