Trygg selger? (Ebay)

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Trygg selger? (Ebay)

Innleggav Mortings » man 10.03.2008 23:14

Lurte på å kjøpe en Iphone på Ebay, og kom over en særdeles billig en.
Men er det virkelig for godt til å være sant? Det er jo som regel det da, men håper ikke dette er lureri!
Har noen noen tips for å ikke bli lurt på Ebay?
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=120231801247

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav FooReXZ » man 10.03.2008 23:20

Seller: vietato* ( 233)
Feedback: 98.3% Positive


Det er denne du skal se etter.
Som du kan se, så vil jeg si at han er en til å stole på :-)

Men ikke skyld på meg hvis du blir lurt ;)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav Mortings » man 10.03.2008 23:22

Så at han hadde veldig bra med feedback og mye positive komentarer, men er det ikke innimellom det er noe "gjeng svindel". Så "kamerater" skriver å gir bra feedback og sånn?
Trur han er til å stole på, og prisen vil jo selvfølgelig øke, men hvis den ikke overstiger 500$ så vil jeg si det er en bra pris.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav iMac20 » man 10.03.2008 23:23

Han virket trygg nok han der da :-) Personlig ville jeg tatt sjansen og kjøpt fra han :-P

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav NamKeng » man 10.03.2008 23:23

kan du betale med paypal får du pengene tilbake om det er svindel

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav Mortings » man 10.03.2008 23:26

Ja, paypal vil jeg også si er trygt. Så får jeg bare håpe det ikke er sludder og vås.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav javelja » man 10.03.2008 23:46

Jeg hadde ikke kjøpt av han. Det går gjerne greit, men for å være trygg pleier jeg å handle med folk som har langt flere tilbakemeldinger enn han... :) Lykke til uansett.
medlem i 194 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav FooReXZ » man 10.03.2008 23:50

Et sted har også de startet, Javelja :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav leify » tir 11.03.2008 1:09

Han der viker som en til å stole på, med tanke på feedback, han har opparbeidet seg en ok feedback på 233 tilbakemeldinger og de aller fleste er positive. Samt at han har visse krav til de som skal handle med han også. Du må f.eks sende mail om du har under 10 feedback samt at han har vert medlem siden 2002, så dette går nok bra skal du se.

Men som alltid det er jo en viss mulighet for at det er svindel, det vet man aldri, men du får finne ut hva du vil gjøre om prisen ikke blir for høy.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav fredarn » tir 11.03.2008 1:36

eBay betaler tilbake om det er svindel (om du kontakter dem innen 90 dager eller noe sånt..)

Purchase protection on eBay — PayPal Buyer Protection.

When you’re shopping on eBay, look for items that are covered by PayPal Buyer Protection.

With it, you get free protection of up to $2,000.00 USD on your purchases. To determine if your item is eligible, look for PayPal Buyer Protection in the Seller Information box on the View Item page. When your transaction isn’t covered by PayPal Buyer Protection, you may still be covered by our Buyer Complaint Policy.

To review guidelines for filing a claim and for specific terms and conditions, please review the PayPal Buyer Protection Policy and Buyer Complaint Policy in our User Agreement.
medlem i 217 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav hallo666 » tir 11.03.2008 1:58

Jeg er 99% sikker på at du kan handle trygt hos denne selgeren. Om ikke du byr kommer jeg til å by på denne.

:-P

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav Mortings » tir 11.03.2008 2:07

Den er nok i boks skal du se :)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav Sofie » tir 11.03.2008 9:06

Jeg ville aldri kjøpt en så dyr vare fra en som IKKE er "Power Seller". Kan anbefale deg 2 selgere som jeg har kjøpt iphone fra tomec420 og hottercooler, rask levering og bra kommunikasjon. Iphonen fra tomec420 kom etter bare 5 dager

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav risul » tir 11.03.2008 14:30

Støtter Sofie der... har gjort en del kjøp med ikke powersellere og de pleier som vanlig å enten være trege med å sende, sender vare uten sporing, svarer ikke e-post osv.

Powerselgere er ganske seriøse og har drevet med dette en stund. Du må nok regne med å betale 10 - 20 usd ekstra, men når du skal kjøpe en så dyr vare så spiller vel 20 usd ingen rolle!?

Jeg har tidligere kjøpt fra westnorthwind98 og cellfreedom... begge to er powersellere som sender varen ila neste dag etter innbetaling.

Også til han selgeren som du som du hadde tenkt å kjøpe fra: sjekke feedbacken hans en gang til... alle de positive feedbacks han har fått gjelder bare som kjøper. Som selger har han 3 feedbacks, men da står det egentlig ingenting om hva han har solgt... regner med at det såkalte "kjøpt og betalt" feedbacks!
medlem i 193 måneder
 

Re: Trygg selger? (Ebay)

Innleggav kennet_h » tir 11.03.2008 23:47

Jeg kjøpte fra hottercooler og han ville ikke(påsto at det ikke gikk) og skrive defekt telefon under vare beskrivelsen. Og sendte den bare som gave med lav verdi og den ble stoppet i tollen og jeg har enda ikke fått den av de treiga F.... på gardermoen :-/
medlem i 193 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]