Er det verdt bryet?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Er det verdt bryet?

Innleggav Theludders » søn 09.03.2008 3:01

Hei !

Jeg har fulgt litt med på disse iPhone trådene den siste tiden. Lest mange tråder og gått igjennom Geircito sin guide osv osv.. Kommet fram til det at iPhonen bare er helt sykt fet og kanskje et lite "must-have".

Men greia er at jeg blir så forferdelig stressa av all praten om hvor man skal kjøpe vidunderet :-/ Skal man gå via bestilling fra det store utland eller rett og slett bare kjøpe en ferdig importert fra en eller annen på FINN. 8GB'en koster jo ca tre og en halv lapp på finn, mens med dollarsalget får du den til litt i overkant av to. Stresse kommer jo med moms og fortolling osv osv osv...

Spørsmålet er egenlig, er det verdt bryet? Er det like greit og finne en i Norge( eller for den saks skyld, en av dere) som selger den litt dyrere?
Hva syns dere er den beste løsningen for kjøp idag?

Jeg bor for tiden i Oslo, hvis det har noe å si... Kan jo også legge til, at hvis noen her inne selger en til en fornuftig pris, så ...ja dere veit..

Ludders
medlem i 197 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav alexo89 » søn 09.03.2008 3:06

Det er ikke noe problem å bestille ifra usa, og det er ingen toll på elektronikk.
Svarene finner u utover hele forumet.

Du sparer 1000 kroner på å bestille ifra USA på apple store med jet carrier...
Men hvis du ikke har problemer med penger og kan unnlate en 1000 lapp, så er det bare å kjøpe på finn for 3500 ferdig hacket og slikt

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav Theludders » søn 09.03.2008 3:14

Ja,jeg har lest om alt det der.. Men,må være ærlig og si at jeg aldri har bestilt noe fra utlandet før.. :rolls eyes: Derfor blir jeg liksom litt stressa av alt det der. Har også vært innom ebay og kikka, men da ser jeg bare tusen forskjellige folk som selger den og jeg har jo lest om alle skrekkhistoriene derfra. Hvem skal jeg velge og hva kan jeg anta blir frakten?? hmm..Mange spørsmål her..

Jeg sier ikke at jeg har mye penger, men jeg ser kanskje på det som en litt lettere løsning og kjøpe fra noen her i byen.

Skulle nesten hatt en liten guide på det å bestille fra utlandet, hvis du skjønner hva jeg mener. Har lest om at folk sier det er så lettog bestille gjennom JetCarrier osv, men får liksom ikke helt det inntrykket..

Ludders
medlem i 197 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav alexo89 » søn 09.03.2008 3:23

jeg var skeptisk jeg oxo når jeg begynte å bestille fra usa, jeg begynte for 1 mnd siden. og gjennom ebay god erfaring, men amazon nei.

Hvis u kjøper gjennom ebay, bruk kun PayPal. da er du forsikret mot lureri på en måte. står mer om det på dems side.

Frak tiden er frustrerende, lurer på når pakken kommer og slikt. men men

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav Theludders » søn 09.03.2008 3:27

Skjønner, har paypal konto, men den er ikke verifisert med adresse og greier.. Leste noe om at jeg måtte gjøre dette også :-/

Hvor mye kan man regne med å betale i frakt da montro? Har ikke peil jeg, når det gjelder sending deffra og sånn.

Så også at mange KUN sender internt i statene, er det tilfelle eller står det på alle sine sider?(snakker nå om ebay)

Sorry for mange spm..Men,takk for svar..


Ludders
medlem i 197 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav jaawa » søn 09.03.2008 4:42

Personlig... Jeg hadde aldri giddet å ta meg bryet med å importere, hacke og stresse selv for å anskaffe en iPhone. Det er kun om det ikke hadde vært noen annen måte å anskaffe den på. Da hadde jeg gjort det fordi det faktisk er den feteste telefonen jeg har eid/prøvd! Og jeg har jobbet med mobiler i snart 8 år, så jeg kan nok si på meg at jeg har testet de fleste.

3500 er fremdeles ikke dyrt sett i forhold til andre mobiler på markedet og at du da kan velge fritt abonnement i tillegg uten å tenke på bindingstider er jo bare en ekstra bonus. Har du pengene... Kjøp den på finn eller noen på forumet. Gjerne helst noen på forumet da de fleste her virker som forholdsvis oppegående mennesker ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav Theludders » søn 09.03.2008 4:50

Takk for et fint svar :)

Ja, vurderer nesten og bare gjøre det. Har selv jobbet med telefoner i over 4 år, men har aldri bestilt utenlands. Greia med å unlocke og alt skal vel strengt tatt ikke være noe problem, med tanke på den velskrevne guiden som ligger her på forumet. Men alt det der bestille-greiene gjør meg frustrert...

Men det er jo såklart kjedelig og vite at den koster bare 2 lapper i statene.
medlem i 197 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav tunamgu » søn 09.03.2008 8:48

Du får aldri en iphone til 2000 splitter ny.og er du heldig,shipper apple til jetcarrier.det er sjelden det skjer.synes jeg leste den kom på 3200 hvis bruk av jetcarrier.

Det er dyrere på finn fordi de fleste selgerne må gjennom uoffisielt ledd for å få tak i de.så kommer mva og frakt i tillegg.alle ledd må tjene litt penger,derfor dyrere.

Hvis kjøp på ebay,pleier ikke de å selge til 0-feedback kjøpere.

Nå opp til deg å velge framgangsmåten.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav Eriksson » søn 09.03.2008 9:53

theludders - PM

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Er det verdt bryet?

Innleggav Dorkfish » søn 09.03.2008 10:28

Hvis du hele tiden skal tenke på hvor mye det koster i andre land kontra i Norge, så vil du aldri kunne kjøpe noe som helst. Alt er billigere i utlandet enn i Norge. Det er bare sånn det er fordi Norge har høyere moms og andre avgifter enn stort sett resten av verden.

Og dersom du ikke synes det er en god ide å sende penger til en ukjent selger i utlandet, så er det jo bare å stikke innom QXL eller Finn.no.

Ellers har Clas Olsson tilbud på en Motorola telefon til 298 kr nå om dagen. Den går det også an å ringe med. Ikke noe mer enn det da..... :-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]