skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav blue_boy » man 03.03.2008 18:14

Hei,
ser at det er en del emner om dette men jeg har noen spørsmål som jeg ikke fant svar på...
Skal som sagt skal til USA ganske snart, og har tenkt å kjøpe noen iPhone 8 GB. En til meg selv og noen for å selge. Jeg lurer på om de iPhonene som selges i USA nå for tida kan unlockes uten bruk av sånne Turbosim greier.
Det andre jeg lurer på er hvor mange kan jeg faktisk ta med til Norge, altså hva sier loven om dette?

På forhånd takk.
medlem i 197 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav themsa » man 03.03.2008 18:20

hvis du bruker den flotte søkefunksjonen som finnes her på forumet så vil du se at alle dine spørsmål er besvart tidligere:)
medlem i 195 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav Karl Otto » man 03.03.2008 18:21

Det finnest nå unlock for 1.1.4 og 1.1.3 på net. Let i forumet for å se hvordan. Altså, ja.

Antall du kan ta med over grensen er uendelig, men du må huske på at du må betale 25% i toll + tollavgift. Dersom du tar med deg en, kan du jo si du hadde den med ut og slippe å betale.

håper det hjelper, svart på generellt grunnlag, mulig andre kan gi mer utfyllende svar. :) lykke til.
medlem i 194 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav piknik » man 03.03.2008 18:25

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav TheIdjut » man 03.03.2008 18:27

Tror du bare får kjøpt to iPhones per kredittkort..
medlem i 194 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav Karl Otto » man 03.03.2008 18:34

visste ikke om de 6000. :)

om du vil kjøpe flere så kan du stikke innom flere butikker eller kanskje betale kontant? har ikke vert borti det, men en kompiss av meg har sendt flere iphones og har i tillegg en selv.
medlem i 194 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav blue_boy » man 03.03.2008 18:39

takk for alle svarene, eller nesten alle :-P
så det er lov å ta med varer for 6000 kroner til Norge, uten å betale noen avgifter?
medlem i 197 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav meCarnival » man 03.03.2008 18:43

iPhones kan ikke kjøpes kontant, kun to iPhone per kort/kontonr. Og må betales da med kort for at Apple kan gå tilbake for å se om folk vidre selger så Karl Otto, vi får sjå om kameraten din blir tatt da;) Dette var opplysningene fadern fikk i statene rett før jul når han var der:)...
medlem i 197 måneder
 

Re: skal til USA om 15 dager, kjøpe iPhone spørsmål

Innleggav zapperen » tir 04.03.2008 0:18

Er grense på 5 stk per kredittkort sist jeg var over(noen timer siden).
Du kan gå på grønn sone når du bare har med toll- og avgiftsfrie varer innenfor tillatt kvote og verdigrense, og:
varene er til deg eller til gave i privat sammenheng og ikke bestemt for salg eller ervervsmessig bruk,
medlem i 211 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron