Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav iMagnus » fre 22.02.2008 23:34

Som emnet sier, jeg skal til USA i sommer (New York) og kommer til å kjøpe meg en iPhone. Selv har jeg en iPod Touch, men likevell sikler jeg etter mobil'en. Sip-Voip og SMS via Wifi er ikke nok ^^

Etter det jeg har fått med meg, kan iPhoner nå lett bli "unlocked". Har hørt om noe som heter ZhiPhone, som trolig vis gjør jobben bra. Men det jeg lurer på er om at Apple kan "bricke" disse "unlockede" iPhonene. Altså, en dag når du våkner og skrur på mobilen din vil ingenting skje, bare brick!. Eller var det slik at hvis en "unlocked" iPhone oppdaterte Firmware via iTunes ville bricken komme? Hvor kommer bricken fra?

Andre spørsmål: Hvis jeg kommer hjem, og unlocket iPhonen på stedet, kan jeg da bare putte hvilke som helst Sim-Kort oppi det, og det vill funke som bare det?

Og, hver så snill å ikke bruk tiden på å si at jeg skal søke på tidligere innlegg, jeg vil bare være helt sikker.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav trondrm » fre 22.02.2008 23:39

Apple kan ikke "bricke" en telefon som er åpnet og i bruk. Du kan gjøre det selv ved å takke ja når iTunes foreslår å oppgradere den for deg.

Når det er sagt, det vil komme mange nye firmware versjoner innen sommeren. Det er dermed helt umulig å si hvordan terrenget ser ut da med tanke på opplåsing osv.

Det som er helt sikkert, er at dagens utgave av ZiPhone ikke vil kunne låse opp en iPhone du kjøper til sommeren...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav iMagnus » fre 22.02.2008 23:56

takk for raskt svar!

Men er ganske sikker på at geniene bak jailbreak vil knekke Apple sine forsøk på urettferdighet ;)

Eller jeg håper det

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav mpitof » lør 23.02.2008 19:18

Du får sjekke litt rundt nærmere avreise. Mye som kan skje innen i sommer. :)
medlem i 195 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav iMagnus » ons 27.02.2008 21:50

Når jeg går inn i Apple Store. Kan jeg da hente en iPhone, gå til disken, cashe ut, og gå lykkelig ut av butikken. Er det så enkelt som det? Eller må jeg lage en abonnoment eller noe sånt?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav Kenneth.E » ons 27.02.2008 21:54

Når jeg går inn i Apple Store. Kan jeg da hente en iPhone, gå til disken, cashe ut, og gå lykkelig ut av butikken. Er det så enkelt som det?

ja! sålenge du ikke går i en at&t butikk
medlem i 194 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav iMagnus » ons 27.02.2008 21:58

Yez!

Da er det bare å komme meg hjem og starte unlockingen ^^ (hvis det er en form for unlocking på den tiden da =-O )

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal til USA i sommer, skal kjøpe iPhone

Innleggav Dykkeren » ons 27.02.2008 22:01

Må nok gå til disken og si at du skal kjøpe iPhone. Selv om det er utrolig mange ansatte i forhold til norsk standard, er det slik at selve produktene ligger bak disk. Kommer du i tillegg på et rolig tidspunkt av dagen, så er servicen gjerne på topp. 8-)
medlem i 206 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]