Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Josh82 » ons 13.02.2008 10:20

Hei,

Har en bekjent der nå for tida som skulle kjøpe seg en 2 iPhone til seg selv, igår når han var innom butikken(var faktisk på 2 forsjellige Apple Store) Så nektet de å selge iPhone til han og sa at de hadde fått streng beskjed om å ikke selge det til folk som ikke har en adresse i USA fra Apple.

Noen som har vært borti dette?
Sist endret av Josh82 den ons 13.02.2008 10:46, endret 1 gang
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple Store Florida nekter å selge iPhone

Innleggav tunamgu » ons 13.02.2008 10:33

Er nok en vanlig praksis,men varierer.AT%T har sikkert klaget på at de ikke får abn hvis de selger utenlandsk.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Apple Store Florida nekter å selge iPhone

Innleggav Josh82 » ons 13.02.2008 10:35

Merkelig at alle 3 butikker nektet hehe.
Hva kan han evt gjøre, kan man prøve seg på å oppgi hotell adressen som bo adresse?
Sjekker de noe mer på det om han oppgir det?
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple Store Florida nekter å selge iPhone

Innleggav Alan Smithee » ons 13.02.2008 10:36

Har ikke hørt om det før, men det er var bare et tidsspørsmål før Apple begynte å aktivt forhindre modding av iPhones. Makes sense to me. I tillegg snakkes det på ryktebørsen om at iPhone snart lanseres i Europa i flere land så for meg låter det riktig at dem derfor forsøker å bremse antall iPhones i omløp før lanseringsdatoen.
medlem i 207 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav JasKo » tor 14.02.2008 0:41

Kompisen av meg som kjøpte en til meg og han sier at de var veldig skeptiske til at han skulle kjøpe 2 stk. De spurte flere ganger om han faktisk ville tegne et abbn. Dette var i NY da. :)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav ventrax » tor 14.02.2008 14:40

En kompis av meg fikk kjøpt to stykker i DC igår. Eneste problemet han hadde var at han måtte overbevise de at VISA ID'en var god nok. De bruker jo ikke bilde på kredittkort der borte.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Dykkeren » tor 14.02.2008 15:58

Hei !
Når vi var i New rett før jul på gjennomreise var det ingen problemer. Kunne kjøpe 5 og 5 av gangen, så lenge det var forskjellige kredittkort. Det samme skjedde når vi var på vei hjem igjen i Januar . Ingen problemer, ingen spørsmål om abb. I et tilfelle tok jeg frem et kort som var brukt før og da sa ekspeditøren "Beklager, du har kjøpt 5 på det kortet, så jeg kan ikke selge deg 5 til", hva med et annet kort ? Dessverre, hun viste nå at jeg hadde handlet 5, men så sa hun "Ekspeditøren ved neste kasse vet det ikke, så der går det fint".
17 iPhone kjøpt på Apple Store 5th. Ave. Fikk opplæring også 8-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav stalep » man 18.02.2008 2:02

som jeg nevnte i en annen tråd så kjøpte jeg 5 16g iphones på tirsdag i orlando. de stilte ingen spørsmål. var på applestoren i mall at millenia.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav HansO_ » man 18.02.2008 2:08

Jeg ble nektet kjøp i en O2-store i England, krevde engelsk adresse : / rakk desverre ikke å sjekke noen Apple Retail butikker
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Johns Bond » ons 20.02.2008 1:15

Jeg befinner meg for øyeblikket i Orlando, og jeg kan fortelle at her har hele familien hamstret iPhone, så hva denne kompisen har gjort er ikke godt å si. Det gikk silkemykt å ordne alt her i alle fall. Vi kjøpte våre på Florida Mall.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav gallo » fre 22.02.2008 16:44

måtte du tegne abn? npr du kjøpte på florida mall. jeg hadde planlagt å kjøpe i florida når jeg skal der om 1 måned.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Dorkfish » fre 22.02.2008 16:59

Kjøpte nettopp 2 iPhones i Millenia Mall utenfor Orlando. Da de ba meg om adresse ga jeg dem adressen til hotellet. Det holdt i lange baner det. Bare å bruke fantasien sin litt. Dette var for 2 dager siden.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Kenneth.E » fre 22.02.2008 16:59

du må ikke tegne abb. i butikken når du kjøper iphonen (sålenge det ikke er en AT&T butikk??).. abbonomentet skal egentlig tegnes når du kommer hjem, plugger iphonen itl pcen og starter itunes

(det siste skal du selvfølgelig IKKE gjøre :-) )
medlem i 195 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Yogi » fre 22.02.2008 17:17

Dykkeren skrev: men så sa hun "Ekspeditøren ved neste kasse vet det ikke, så der går det fint".


Ah, my kind of store-clerk. ;) Om de bare var litt mer bøyelige på øl-salget etter kl20 her :p

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Apple Store Orlando nekter å selge iPhone

Innleggav Johns Bond » søn 24.02.2008 21:50

Måtte ikke gjøre annet enn å si : "I want an iPhone 16 gig." hun spurte om jeg var klar over at det var bundet til at&t, hvorpå jeg svarte ja. Thats it. Det er forøvrig maksgrense på fem iPhone pr hode der leste jeg.
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]