spørsmål før kjøp! :]

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

spørsmål før kjøp! :]

Innleggav Jonasgl » søn 27.01.2008 19:01

Hei til alle sammen :-) Jeg har da bestemt meg for å kjøpe en iPhone, siden det tar så fantastisk lang tid før den kommer i norske butikker. Men før jeg gjør dette har jeg noen spørsmål ;)

Jeg har fisket litt rundt i dette forumet, og funnet ut at Dr. Ipod er en pålitelig type. selger han iPhoner også, eller bare SIMkort? fant ikke ut akkurat dette på nettsiden hans. Han sier også at han kan programmere telefonen til å fungere helt fint til norsk bruk (unlocke den på alle vis da eller?), men da kommer mine spørsmål:

Abonnement: vil jeg ha samme abonnement som jeg har på SIMkortet jeg sender inn, hvis det er det jeg skal gjøre?

iTunes: Jeg har hørt rykter om at hvis man kobler til en hacket iPhone til iTunes, finner den automatisk ut at det er noe ulovlig på gang, og stenger telefonen? Er dette bare tull? Kan jeg likevell fortsette med å legge innpå musikk og filmer som jeg kan overføre til iPhonen?

Jeg kan ringe og sende tekstmeldinger som på en vanlig telefon (ev. norsk tastatur) ?

legalisering: Jeg har også hørt at hvis f.eks telenor/netcom finner ut at du bruker en hacket iPhone, kan de eller apple stenge den?

Er det noen andre ulemper ved kjøp av en hacket Iphone, enn at man ikke får garanti, og at man ikke kan bruke oppdateringer høyere enn 1.1.2 (foreløpig) ?

Jeg er enormt takknemmelig for alle kommende svar :-) hvis det er tilsvarende poster med noen av de samme spørsmålene tar jeg gjerne imot linker ;)

- Jonas
medlem i 195 måneder
 

Re: spørsmål før kjøp! :]

Innleggav ufarlig » søn 27.01.2008 19:07

Dr iPod selger ikke iPhones. Om du vil ha iPhone så kan du kontakte forskjellige folk her på forumet. Jeg brukte "tunamgu". Prøv å send han en PM :) veldig pålitelig kar. Betalte forskudd, han unlocka den for meg og alt.

Da trenger du ikke Dr iPod til å unlocke den for deg, men du må fortsatt bestille deg et "sim kort" som du skal legge oppå det sim kortet du bruker i dag for at den skal virke på norskt nett.

Angående abbenoment, så bruker du det abbenomentet du bruker i dag her i norge. Samme simkort også.

Det med iTunes er og forblir ei myte. Jeg synker den flere ganger om dagen, og det skjer ingenting. Om du installerer den nyeste oppdateringen derimot, da er du i deep shit.

Ja du kan ringe og sende tekstmeldinger med fullt norskt tastatur med ÆØÅ samt norsk telefonformat: xx xx xx xx eller xxxxxxxx istede for det formatet det kommer med som er (xxx) xx-xxx

Det om legalisering, om netcom finner ut at det er en hacket iphone vet jeg ingenting om. Kanskje noen andre kan svare på det?

Det er ingen ulemper. Du får garanti og. For du endrer ingenting på maskinvaren og setter bare telefonen tilbake til slik den var da den dro ut av fabrikken før du evt sender den inn til service (jeg er rimelig sikker på at garanti blir ivaretatt).
Ellers er det ingen ulemper så vidt jeg vet.
medlem i 195 måneder
 

Re: spørsmål før kjøp! :]

Innleggav tunamgu » søn 27.01.2008 19:08

Det skjer ingenting når du bruker hacket iphone,ellers hadde det vært i avisa at over 2000 abonnement må i fengsel.Du kan beholde ditt gamle abn.Ulempen at at man ikke kan sende mms stabil enda.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: spørsmål før kjøp! :]

Innleggav Fat_Board » søn 27.01.2008 19:10

1. Du kan sjekke ut http://www.dotconsole.com Han er en veldig pålitelig type.
2. Du trenger ikke sende inn ditt simkort. Du bare klipper av en liten bit av det og limer det sammen med det andre simkortfilmen.
3. Jeg har ikke opplevd enda at jeg har fått stengt min iPhone.
4. Har fortsatt ikke blitt stengt.

Kunne vært morro å få vite hvem du har hørt disse ryktene av!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: spørsmål før kjøp! :]

Innleggav Jonasgl » tor 31.01.2008 17:44

Da er jeg èn iPhone rikere takket være Tunamgu :)
medlem i 195 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]