Kjøpe iPhone - Alternativene

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Navneets » ons 02.01.2008 0:55

Hei Hei iPod1 brukere, jeg har et stort dilemma her!

Jeg har fulgt med på denne siden i mnd`er uten å være registrert, bare for å så utviklingen av åssen ting går og hva muligheter jeg har innenfor kjøp av iPhone, men må innrømme å si at jeg får vondt i hodet når jeg går igjennom post her. Det er mye Bumps, mye snakk om 111, eller 112, etc etc.

Jeg skal kjøpe meg iPhone, og jeg har bestemt meg for det, jeg har kontaktet visse firmaer, som svarer litt og etterhvert mister jeg håpet.

Vel nå har jeg tenkt å ramse opp noen av de alternativene til å få kjøpt iPhone, også for dere som brukere av dette forumet fortelle meg hva jeg bør velge.

Alternativer:

-Dotconsole.com (Grei pris, svarer driit treigt)
-Ebay (Hvem er den mest troverdige selgern, som kanskje har en Buy-out Pris)
-Brukere her på iPod1(eller andre norske forum) som importerer og selger
-AT&T (? fungerer dette enda)
-AppleStore (? fungerer dette enda)
-theiphoneman.co.uk (Priser i GBP)
-Finn
-Qxl
-Amazon (?? Har ikke sjekket, fantasien prater;P)

Men uansett, det jeg ville fram til er, dere må hjelpe meg ;P Jeg har lett og lett etter noen jeg kan få kjøpt mobilen av, og jeg vil helst ha en "bundle" pack med enten stealthsim, hypercard, eller turbosim.

Da er det egentlig bare å liste opp følgende ting:

-Hvem kan jeg stole på hos eBay? Hvem har de beste prisene? Selger de med Turbosim etc.?
-Hvilke online firmaer importerer og selger (som f.eks Dotconsole)? Har dere kjøpt av disse?
-Finn.no / QXL / eBay Linker er velkomne, så lenge det er en bundle pack eller utrolig billig single iPhone.
-Forum brukere som importerer, det er bare å poste her om dere har iPhone inne eller på vei, helst med turbosim etc.

Ellers så vil jeg takke for at dere har lest;P Jeg veit jeg er kravsom og jeg veit jeg bør si til meg selv "Justfuckinggoogleit" Men jeg har prøvd nok ;P Så nå vil jeg ha hjelp av dere!

Ellers håper jeg dere har hatt et god jul, også ønsker jeg dere alt vel for dette nyåret;)


-Singh
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav mjmoon » ons 02.01.2008 1:03

Jeg har god erfaring med finn.no og Payex betalings- og verifiseringssystem.
Fikk tak i en strøken 1.1.1 i tid til julekvelden :)

Lykke til. Håper den kommer til Norge snart så jeg også kan kjøpe meg en selv.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Navneets » ons 02.01.2008 1:05

Jeg har sett litt rundt på finn, og jeg ser flere feil ;P

1. Det er billigere om jeg bestiller fra andre steder
2. Fleste selger ikke med turbosim etc.
3. Jeg skal ikke ha brukt whatsoever;P
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Fat_Board » ons 02.01.2008 1:09

Jeg har kjøpt fra DotConsole. Gikk fint for meg. Som sagt tok det tid å få kontakt. MEn shippingen tok 3 dager. tunamag (husker ikke hva nicket er) på forumet her selger også iPhone. Importert.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Navneets » ons 02.01.2008 1:25

Ja, Skal ta kontakt med Tunamag ;) Ellers så forventer jeg svar fra dotconsole, og hvis jeg får invoice number så betaler jeg der ;)


-Edit; Jeg finner ikke Tunamag, du må nok ha gitt meg feil nick ;P
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Jon » ons 02.01.2008 1:49

Ett siste alternativ er vel å bestille selv fra applestore og bruke jetcarrier (eller tilsvarende) for å få amerikansk adresse (som jetcarrier administrerer og videresender til din vanlige), også kjøpe seg en eller annen form for turbosim selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Navneets » ons 02.01.2008 9:00

Hei Jon!;D

Fungerer dette? Har jo hørt at dette er nesten helt umulig å få til? ;S
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav klizz » ons 02.01.2008 9:22

Jeg bestilte iPhone hos Dotconsole 13. desember. Den har ikke blitt sendt enda, så jeg vil kanskje vurdere andre muligheter? Synest dette er alt for lang tid, men det er min egen mening.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Navneets » ons 02.01.2008 9:44

klizz skrev:Jeg bestilte iPhone hos Dotconsole 13. desember. Den har ikke blitt sendt enda, så jeg vil kanskje vurdere andre muligheter? Synest dette er alt for lang tid, men det er min egen mening.


Ja, føler at dem bruker ganske lang tid på å svare og utføre sine sendinger ;S Jeg som så på dem som det beste alternativet mitt, men hvis ikke det funker med dem så må jeg kjøpe fra theiphoneman.co.uk, der er prisen bortimot 5k med turbosim ;S mens Dotconsole.com er jo nesten 2k billigere...

Så nok en gang sitter jeg clueless, noen private selgere?

-Singh
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav tunamgu » ons 02.01.2008 11:58

Hehe,det heter tunamgu,ikke Tunamag.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Fat_Board » ons 02.01.2008 16:29

Viste at det var noe i den duren. Snakket med Lee igår. Han har vært i Vegas og fått med seg 150!!! iPhones tilbake. Han venter på 3000 Hypersims som går gjennom tollen. Så bare vent litt til så blir nok iPhone i posten

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav tunamgu » ons 02.01.2008 16:38

Iphone pluss hypersim koster 4200kr hos han.Får iphone pluss simfreer for 4000kr et annet sted.Så han er ikke så billig.På finn ligger iphone på 4000kr pluss simfreer 500kr,300kr dyrere enn han.

Ikke noe å skryte av for å si det sånn.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav prizma » ons 02.01.2008 17:05

Da jeg bestilte fra AppleStore og fraktet med JetCarrier over dammen til meg, betalte jeg ca 3000,- tilsammen.

Nå med SIM fra iPhonesimfreer som koster 450,- har jeg fått en billig iphone.

Vil også anbefale deg å titte på: http://www.dr-ipod.no : som gir deg ferdig konfigurert TurboSIM til småkroner!


Er det mer du lurer på, bare spør?!

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav Slab_nick » ons 02.01.2008 17:12

tunamgu skrev:Iphone pluss hypersim koster 4200kr hos han.Får iphone pluss simfreer for 4000kr et annet sted.Så han er ikke så billig.På finn ligger iphone på 4000kr pluss simfreer 500kr,300kr dyrere enn han.

Ikke noe å skryte av for å si det sånn.



Hva? Er det blitt så mye nå?

Jeg betalte 3600kr hos Lee, inkludert hypersim og transport..
medlem i 196 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone - Alternativene

Innleggav tunamgu » ons 02.01.2008 17:19

Med kurs 5,60(toll og dnb nor) så blir det sånt ja.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]