iPhone i julegave

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone i julegave

Innleggav Pandy » ons 26.12.2007 16:36

Heihei folkens!

Dama til en kjenning fikk en iPhone på juleaften, kjøpt i USA. Jeg ble jo mildt sagt overrasket da jeg regnet med hun var nødt til å ringe med det amerikanske abennomanget. Men hun tok bare ut sim-kortet og satt inn sitt gamle, så var hun på nett med telenor, er det vanlig eller?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav Totoro » ons 26.12.2007 16:38

Så lenge den er jailbreaket så kan den stort sett brukes med hvilket som helst sim kort.
Jeg bruker min iPhone i Norge med OneCall sim kort. Funker som en drøm.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav Pandy » ons 26.12.2007 20:42

Ja men jeg er bra sikker p at den ble kjøpt hos AT&T i Uniten

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav baba2 » ons 26.12.2007 20:59

Altså var den forseglet? Jeg er 100% sikker på at den personen som ga gaven har unlocket den på forhånd. Har du prøvd å ringe med den`?
medlem i 200 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav Pandy » ons 26.12.2007 22:01

Nei, vet ikke om det går an å ringe, men SMS'er kan sendes. Og det er akkurat det, personen, moren som kjøpte den har ingen peiling på iPhoner, så jeg tviler på den var forseglet, skal få se på den om noen dager. Det er ikke mulig at det er gjort en glipp fra AT&T og at ved et eller annet sinnsykt uhell at den ikke er bundet?

Den kostet vistnok 2/3000, en ulåst går vel ikke an å kjøpe over disk i Uniten?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav baba2 » tor 27.12.2007 2:54

Hmm... Det høres veldig merkelig ut. Fordi iPhone kommer ferdig sperret fra fabrikken! Den blir produsert med sperren innebygd. Og det at iPhonen er kjøpt i USA gjør det enda merkeligere. Fordi hvis telefonen var kjøpt i Tyskland/Frankrike, så kan det hende at de ved en glipp klarte å låse opp telefonen. Men i USA kan man ikke kjøpe en ulåst iPhone over disk fra Apple eller AT&T uansett.
medlem i 200 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav Pandy » lør 29.12.2007 0:01

Nei det er akkurat det, derfor jeg lurer på om det kan være 1/1mill eller om det er noe lureri involvert, får hendene mine på den i morgen håper jeg! :)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav baba2 » lør 29.12.2007 19:55

Oppdater oss så straks du får tak i den! ;)
medlem i 200 måneder
 

Re: iPhone i julegave

Innleggav mingebretsen » lør 29.12.2007 20:03

Så den ble kjøpt i butikk? Ikke kjøpt fra privat person?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]