Trenger litt hjelp?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Trenger litt hjelp?

Innleggav svendmorten » søn 16.12.2007 21:02

Har ei tante som er i amerika nå, har derfor bedt henne ta med en iphone til meg.
her kommer problemet: hun har vært rundt og sjekket litt i butikker , vet ikke om hun har vært i apple store. Hun sier at iphonen koster 600$ uten ab, og den med ab koster 399, hvordan virker dette egentlig , har jo lest uttallige poster om folk som har kjente som reiser ned til USA og tar med en iphone til 399$? hva skal jeg gjøre?
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav Fat_Board » søn 16.12.2007 21:48

Finnes den uten abb? WTF? Den koster jo 399$ med abb ja. Men det kan du bare komme deg unna med jailbreaking og turbosim/hypersim/etc.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav svendmorten » søn 16.12.2007 21:51

ah ok, men hvis jeg feks kjøper den til 399$ med abb, er det ikke slik at jeg må betale en mnd pris da? Eller er jeg helt på jordet?
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav Fat_Board » søn 16.12.2007 21:56

Det abben registrerer du når du kobler telefonen til iTunes. Men siden du sikkert gjør som alle andre her gjør. Så kobler du ikke til telefonen før du har jailbreaket den i 1.1.1. Men du må skaffe deg et turbosim eller liknende som lurere iPhonen. Let litt rundt på forumet her eller send pms så finner du ut av det.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav svendmorten » søn 16.12.2007 23:45

takker for svar:) fant ingen tråder om akkuratt dette her ser du. så hvis jeg har forstått det riktig så kan jeg kjøpe iphone med abb, dette vil ikke registreres før jeg kobler den til itunes? er det AT€T Abb som følger med da?
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav svendmorten » man 17.12.2007 23:58

noen som har peiling?
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav Brando37 » tir 18.12.2007 0:05

Du får kjøpe telefonen, også er meninga at man skal skal registrere seg gjennom iTunes og aktivere telefonen for å få brukt den, men dette kan omgås gjennom å hacke den. Så be henne kjøpe telefonen og si at hun ønsker å fikse det hjemme el. (selgere i butikkene får som regel provisjon, og kan ofte dra den litt langt for å få solgt et abonnement i butikken, men det er ikke noe problem å kjøpe en telefon til 399 (+tax med mindre hun bor i NH).

Du får sannsynligvis ny firmware, så må du ut med minst 600NOK for å få tak i turbosim el.
medlem i 198 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav svendmorten » tir 18.12.2007 0:57

takker for svar. Skal be henne kjøpe en nå. men hvilken bootloader tror du jeg vil få , er det sånn at feks Stealthsim bare fungererer på en bootloader eller funker den på alle 1.1.2 uavhengig hvilken bootloader du har?
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger litt hjelp?

Innleggav Brando37 » tir 18.12.2007 17:05

Stealthsim vet jeg ikke med, men du får "ny" bootloader uansett, og skulle tro den fungerer på alle 1.1.2 telefoner.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]